دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه در گفتگو با آوای خزر اعلام کرد
نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه با بیان اینکه انتخاب امیرآباد به‎عنوان منطقه آزاد تجاری در مازندران با نظر کارشناسی صورت گرفته است، گفت: البته ممکن است این انتخاب از سوی برخی نمایندگان به چالش کشیده شود و در صورت ادامه مخالفت‌ها، امکان حذف منطقه آزاد در مازندران نیز وجود دارد.
انتخاب منطقه آزاد امیرآباد ممکن است به چالش کشیده شود/ امکان حذف منطقه آزاد در مازندران با ادامه مخالفت‎ها/ ضرورت نگاه ملی و کلان به امیرآباد

عبدالله رضیان شامگاه امروز در حاشیه ششمین جلسه کارگروه اشتغال مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر درباره مخالفت
هایی که با انتخاب بندر امیرآباد که به عنوان منطقه آزاد تجاری از سوی دولت معرفی شده است، اظهار داشت: موضوع منطقه آزاد یک موضوع چالشی مازندران از دوره مجلس قبل(نهم) و این دوره بوده است، در این زمینه نشستی در دفتر مجمع نمایندگان این استان برگزار شده بود و سه منطقه بهشهر - امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر را همکاران ما پیشنهاد دادند، ولی یک نگاهی نیز وجود داشته و آن اینکه ممکن است دولت این سه منطقه را با این گستردگی و حجم آن به دلیل هزینه‌هایی که دارد، نپذیرد.

وی ادامه داد: لذا نگاه این بود که براساس کارشناسی دولت این موضوع به سرانجام و یک منطقه به تصویب برسد و دولت نیز با کارشناسیها و بررسیهایی که انجام داده، امیرآباد را به عنوان منطقه آزاد انتخاب کرده است و در آن لایحه پیشنهاد داد که در مجلس مطرح شود.

نماینده مردم قائمشهر، جویبار، سیمرغ و سوادکوه گفت: نگاه من این است که باید از این ظرفیت در کل استان استفاده کنیم، فقط برای اینکه این احساس را داشته باشیم که منطقه من یا نماینده دیگر ویژگی خاصی دارد، نباشد، لذا باید تأمل داشته و نگاه خود را کلان و ملی بکنیم و آنچه مصلحت همه مردم استان است آن را در نظر بگیریم.

رضیان در پاسخ به اینکه آیا مخالفت 9 نماینده در این زمینه صحت دارد یا خیر و چرا نظر کارشناسی از سوی نمایندگانی که خود خواستار کار کارشناسی بودهاند اکنون با انتخاب بندر امیرآباد به چالش کشیده میشود، بیان کرد: کارشناسی به عهده خود سازمان مناطق آزاد یعنی دولت گذاشته شده است، دولت این تصمیم را گرفته است؛ باید بدانیم که یک سری ظرفیت‌ها برای این انتخاب نیاز داشت لذا براساس نگاه کمیسیون، آن ظرفیت‌ها باید لحاظ شود و نگاه دولت این است که امیرآباد می‌تواند این ظرفیت‌ها را داشته باشد.

وی ادامه داد: البته اینکه بطور قطع بگوییم چه تعداد موافق یا مخالف این انتخاب هستند، چنین قطعیتی وجود ندارد؛ نمایندگانی مانند بابل، آمل، ساری و حوزه انتخابیه سیمرغ، جویبار و سوادکوه ممکن است نظر خاصی برای این موضوع نداشته باشند اما برای نمایندگان غرب و میانه استان که بهنوعی میخواهند به مردم خود پاسخ دهند، دارای حساسیت است اما در مجموع ممکن است این انتخاب از سوی برخی از همکاران به چالش کشیده شود.

رضاین در پایان گفت: نظر من این است که باید سعه صدر داشته باشیم، زیرا با ادامه این مباحث، ممکن است ایجاد منطقه آزاد در مازندران حذف شود.

انتهای پیام/ 1001


مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها