دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
رئیس اتاق بازرگانی مازندران اعلام کرد
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران با بیان اینکه پس از مدت ها کشمکش، بالاخره بندر امیرآباد به عنوان منطقه آزاد تجاری مازندران انتخاب شد، اظهار کرد: چند نقطه در مازندران ظرفیت تبدیل به منطقه آزاد تجاری را دارد اما بندر امیر آباد با توجه به ظرفیت های موجود در اولویت این مهم قرار داشت.


اعلام آمادگی بخش خصوصی در توسعه منطقه آزاد تجاری امیرآبادبه گزارش آوای خزر از سای، عبداله مهاجر در گفت و گو با واحد خبر اتاق بازرگانی مازندران با طرح این پرسش که آیا منطقه آزاد تجاری امیرآباد میتواند منشأ خیر برای استان باشد؟اظهار داشت : اگر آن چیزی که در قانون تعریف شده است اجرا شود یقینا برای استان و منطقه سودمند خواهد بود.

رئیس پارلمان بخش خصوصی استان تصریح کرد: با نگاهی اجمالی به مناطق آزاد تجاری دیگر استان ها، مشاهده می کنیم که مشکلاتی را برای  تولید به وجود آورده اند.

وی افزود: دولت باید موانع مناطق آزاد را شناسایی  و از ظرفیت ها استفاده کند متأسفانه در نگاه مردم، جامعه و تولید، مناطق آزاد تجاری به عنوان یک فضای مقابل و مانع تولید قلمداد شده که بخشی از این سوء ذهنیت درست است.

مهاجر، عمده واردات قاچاق به کشور را مربوط به مناطق آزاد دانست و خاطر نشان کرد: اگر آن چیزی که قانون برای مناطق آزاد پیش بینی کرده رخ دهد و دولت جدیت بیشتری داشته باشد به یقین این مناطق نه تنها در استان مازندران بلکه در کشور می توانند کمک خوبی برای نظام و مردم باشند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه اگر چارچوب رعایت شود مطمئنا مناطق آزاد مخالف تولید نخواهند بود، اظهار کرد: موضوع بحث ما نیز همین است که شاهد عدم اجرای چارچوب های قانونی هستیم ضعف کار اجرا نشدن اصل قانون است.

وی افزود: هرچند ضعف هایی در اجرای کار وجود دارد  و در این راستا دولت و مجلس می بایست قانونی برای حل مشکلات تعریف کند تا موانع موجود برطرف شود.

مهاجر تاکید کرد: پس از سفر هیئت دولت به استان، اتاق بازرگانی مازندران طی نامه ای به کابینه تاکید کرد که از نظر منطقی، بندر امیرآباد بهترین مورد برای تبدیل شدن به منطقه ی آزاد تجاری است.

وی با بیان اینکه هزینه های استقرار امکانات یک منطقه آزاد تجاری در بندرامیرآباد انجام شده است، اظهار کرد: باید این رخداد را به فال نیک بگیریم و به توسعه فعالیت های منطقه آزاد تجاری امیرآباد کمک کنیم تا شاهد رونق اقتصادی استان داشته باشیم و همگی بتوانیم بهره کافی را از آن ببریم.

رییس اتاق بازرگانی مازندران منطقه ی آزاد تجاری را آورده‌ای برای بخش خصوصی دانست و خاطرنشان کرد: برای رونق منطقه آزاد تجاری امیرآباد می بایست بخش خصوصی جدی تر ورود پیدا کند و یقینا این اتفاق رقم خواهد خورد.

وی گفت: به نمایندگی از بخش خصوصی استان اعلام میکنم  برای رونق اقتصادی و فضای کسب و کار در منطقه آزاد تجاری امیرآباد تمامی تلاش خود را خواهیم اما به شرطی که نواقص بیان شده در نظر گرفته شود و دولت در راستای کاهش آن قدم بردارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران  تأکید کرد: اگر قرار است منطقه آزاد تجاری پویا داشته باشیم که فعالیت آن مستمر باشد باید دولت مشکلات را ببیند و در جهت کاهش آن گام بردارد.

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار