دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
امام جمعه بهشهر:
امام جمعه بهشهر گفت: تجربه انقلابی‌گری ایران ثابت کرده است که رئیس جمهور آمریکا چه جمهوری‌خواه یا دموکرات هیچکدام دلسوزی و مهربانی به ملت ایران نشان ندادند و تا زمانی که رئیس جمهور سیاست‌هایش علیه ایران باشد یکصدا شعار«مرگ بر آمریکا» سر می‌دهیم.
برای ایران فرقی بین رئیس جمهور جمهوری‌خواه یا دموکرات آمریکا نیست/ سیاست‎های آمریکا همواره علیه ایران است

به گزارش آوای خزر از شهرستان بهشهر، حجت الاسلام و المسلمین سید عربعلی جباری در خطبههای این هفته نماز جمعه بهشهر ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و اطاعت از رهبری اظهار داشت: شرکت در نماز وحدت آفرین، پرصلابت و دشمن‌شکن، در هدایت ما نقش به‌سزایی دارد و ما را نسبت به عذاب‌های الهی هوشیار می‌کند.

وی افزود: یکی از مطالبات جدی و حقیقی مقام معظم رهبری «حفظ روحیه انقلابی» است و یک کشور که اخلاق، تلاش و سیاست خود را بر پایه و محور انقلاب بنا کند، خود را از بگو و مگوها در چارچوب انقلاب حفظ می‌کند.

خطیب نماز جمعه بهشهر در باب روحیه انقلابی خاطرنشان کرد: یک انسان انقلابی شجاعت اقدام و عمل را داشته و در بسیاری از مسائل ابتکار ورزی، بن‌بست شکنی و گرهگشایی می‌کند.

وی خطاب به مسئولان کتابخانه گفت: در بخش کتابخانه‌ها ابتکار اساسی به خرج دهید تا جوانانی که به این سمت نمی‌آیند ترغیب و تشویق شده و حضور پررنگ تری در عرصه مطالعه داشته باشند.

حجت‌الاسلام جباری با اشاره به اینکه همایش جهادی اربعین را در پیش رو داریم، افزود: امسال نسبت به سنوات گذشته باید بهتر و پررنگ تر این مراسم را برگزار کنیم وهمه باید مسئله اربعین را جدی بگیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهشهر ادامه داد: ما یک ملت انقلابی با روحیه جهادی و شهادت طلبی هستیم پس باید مراسم اربعین چهل و هشتم را جدی بگیریم.

حجت الاسلام جباری درباره انتخاب ترامپ بعنوان رئیس جمهور آمریکا بیان داشت: وقتی ایشان رأی آورد تمام مردم آمریکا را به خشمگین ساخت و این نشان می دهد سیاستمداران هیچ حد و مرزی قائل نیستند و اصلاً پایبند به ارزش‌های اخلاقی و اجتماعی نیستند.

وی ادامه داد: ملت ایران در وهله اول باید ترامپ را بشناسند و بدانند این شخص مدیریت هتل‌ها و فاحشه‌خانه‌ها را برعهده دارد، چطور این شخص می‌تواند بر دنیا و مردم آمریکا حکومت کند؟

خطیب نماز جمعه بهشهر با بیان اینکه ترامپ در اسرع وقت با نخست وزیر اسرائیل دیدار و گفتگو کرد، اظهار داشت: ایشان را به کاخ سفید و سیاه ذلت آمریکا دعوت و نتانیاهو گفته بود ترامپ از بهترین دوستان ما در مسائل جهانی است.

وی تصریح کرد: باید به ملت ایران تبریک بگوییم که چنین کسی بر مسند قدرت استکبار نشسته و عهده‌دار یک کشور و ملت خود است و مردم علیه این شخص تظاهرات کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بهشهر با بیان اینکه ترامپ گفته بود اگر رئیس جمهور شوم قرارداد با ایران را ملغی می‌کنم، بیان داشت: رهبری معظم انقلاب در جواب این سخن ترامپ فرموده بودند؛ اگر شما این قرارداد را پاره کنید ما هم برجام و پرونده برجام را به آتش می‌کشیم.

وی افزود: مناظره دو ساله نامزد آمریکا را دیده‌اید و متوجه شدید چه حقایقی را به زبان راندند و جنایات و فساد آمریکا را افشا و واقعیت‌ها را بیان کرد و این شخص اکنون بر مسند قدرت آمریکا تکیه زده است.

امام جمعه بهشهر در پایان با اشاره به پیام ملت ایران به ترامپ اذعان داشت: سیاست شما بر چه مبنایی است؟ بدانید که تجربه انقلابی‌گری ما ثابت کرده چه جمهوری‌خواه و چه دموکرات هیچکدام دلسوزی و مهربانی به ملت شریف ایران نشان ندادند و تا زمانی که رئیس جمهور سیاست‌هایش علیه ایران باشد یکصدا شعار«مرگ بر آمریکا» سر می‌دهیم چرا که آمریکا دشمن بزرگ ما است.

انتهای پیام/ 1002

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار