دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
استاندار مازندران:
استاندار مازندران از شهرداران خواست تا به وظایف قانونی خود عمل کنند و با پرداخت به موقع نیم‌درصد از درآمد به کتابخانه‌‌های عمومی براي توسعه فرهنگي استان گام بردارند.
شهرداری‎ها سهم نیم‎درصدی خود به کتابخانه‎ها را به‎موقع پرداخت کنند

به گزارش آوای خزر از ساری، ربیع فلاح ظهر امروز در آئین تکریم مقام کتابداران و كتابخوانان مازندران با گرامیداشت نام و یاد مفسر بزرگ قرآن کریم علامه طباطبایی، اظهار داشت: ایشان از عالمان بزرگ و انديشمندي بود که برای دین و دانش قلم‌فرسایی و آثار گران‌سنگي را به جامعه بشري اهدا کرد.

وی با بیان اینکه کتاب یگانه عنصر پیوند دهنده علم و عالم در همه اعصار بوده است، افزود: بزرگترين و ماندگارترين معجزه پيامبر گرامي اسلام نیز كتاب قرآن کریم است كه ضامن سعادت و هدايت انسانهاست.

استاندار مازندران مطالعه و تحصیل دانش را موجب پیشرفت علم و ارتقای آگاهي جامعه دانست و گفت: درست است كه در عصر حاضر شاهد گستردگی تکنولوژی و فضای مجازی و فراگیر شدن آن هستيم اما همان طوری که مقام معظم رهبری تأکید کرده‌اند، هیچ چیزی جای کتاب را نمی‌گیرد، بنابراین ارج نهادن به کتاب و کتابخوانی رسالت مهمی بر عهده همگان است.

فلاح ادامه داد: باید کتابخوانان و كتابداران در جامعه تجليل شوند تا کتابخوانان الگو و سرلوحه فرزندانمان قرار بگيرند چرا كه هر چه فرزندانمان بیشتر بخوانند، بیشتر رشد می‌کنند و از معرفت بالاتری بهره خواهند برد.

وی با بیان اینکه کتابداران از عنایت ویژه خداوند بهره برده‌اند و در اين كار مقدس مشغول انجام وظيفه هستند، خاطرنشان کرد: کتابداران در ترویج فرهنگ مطالعه مفید وظیفه‌ای سنگین برعهده دارند، آنها نماد کتابخوانی در جامعه بوده و باید شأن کتاب را حفظ کنند.

استاندار مازندران مطالعه مفید و کسب علم و آگاهی را دفاع اساسی در مقابل تهاجم فرهنگي دانست و گفت: انتظار داريم تا در يك حركت و نهضت عمومي كتابخوانان مازندران افزایش يايند و اميدواريم در اين زمينه برنامه‌های کتابخوانی طراحی شود، رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما در اين زمينه کمک کنند.

فلاح اظهار داشت: امروز افزایش دانشگاهها، حوزه‌ها و مراکز آموزشی نه تنها رسالت کتابخانه‌های عمومی را کمرنگ نمی‌کند بلکه وسعت دایره‌ی پژوهش ایجاب می‌کند که کتابخانه‌ها را غنی‌تر کرده و مشاوره را در آن ارتقا دهیم.

شهرداری‎ها سهم نیم‎درصدی خود به کتابخانه‎ها را به‎موقع پرداخت کنند

نماینده عالی دولت در مازندران ابراز اميدواري کرد که با يك برنامه‌ريزي مناسب شاهد افزایش کمی و کیفی کتابخانه‌های عمومی و رشد سرانه فضای مطالعاتی و کتابخوانی در مازندران باشيم.

وي در پایان با قدردانی از خيران كتابخانه‌ساز از شهرداران خواست تا به وظایف قانونی خود عمل کنند و با پرداخت به موقع نیم‌درصد از درآمد به کتابخانه‌ های عمومی براي توسعه فرهنگي استان گام بردارند.

در اين مراسم با اهدای لوح تقدير و تنديس ویژه روز کتاب و کتابخوانی از كتابداران و كتابخوانان نمونه مازندران تجليل شد.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار