دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵
بسته خبری انتظامی مازندران/
در جدیدترین بسته خبری نیروی انتظامی مازندران کشف 4 کیلو گرم تریاک از منزلی در گلوگاه،کشف 20 هزار لیتر مایع سفیدکننده تقلبی در بابل و دستگیری سارق داخل خودرو با 20 فقره سرقت در رامسر اعلام شد.
به گزارش آوای خزر، فرمانده انتظامی استان مازندران از توقیف دو دستگاه کامیونت حامل کالای قاچاق، به ارزش یک میلیارد ریال در محور شهرستان سوادکوه خبر داد.

سردار سید محمود میرفیضی گفت: در راستای طرح برخورد و مقابله با قاچاق کالا و ارز در سطح استان مازندران، ماموران پلیس آگاهی شهرستان سوادکوه، حین انجام ماموریت و کنترل مبادی ورودی و خروجی استان، در این محور موفق شدند، دو دستگاه کامیونت ایسوزو حامل کالای قاچاق را شناسایی و متوقف کنند.

** کشف کالاي قاچاق در سوادکوه

وی تصریح کرد: ماموران در بازرسی از این خودورها موفق شدند، مقادیر زیادی کالای قاچاق شامل مواد غذایی و خوراکی، شکلات، نسکافه، وسایل و لوازم آرایشی، انواع لوازم پزشکی، لاستیک خودرو، لوازم ورزشي با مارک هاي مختلف خارجی کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران ، ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق در این عملیات پلیسی را یک میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در این ارتباط دومتهم به قاچاق کالا شناسایی و دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شدند.

سردار میرفیضی با اشاره به عزم جدی پلیس در مقابله با قاچاق کالا، گفت: در راستای فرامین مقام معظم رهبری و در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، پلیس با هرگونه عوامل ناامنی که موجب ضربه به اقتصاد کشور شود، برابر قانون به شدت برخورد خواهد کرد.

** کشف 4 کیلو تریاک در گلوگاه

فرمانده انتظامی گلوگاه گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه وتوزیع موادمخدر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر این فرماندهی قرار گرفت.

سرهنگ محمدپور خلیلی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، با شناسایی متهم و محل فعالیت این فرد سرانجام در ساعت 13 روز گذشته با هماهنگی قضائی منزل این فرد را مورد بازرسی قرار دادند.

وی خاطر نشان کرد: ماموران در بازرسی از منزل متهم موفق شدند، بیش از چهارکیلو و 405 گرم تریاک را کشف کنند. متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

**کشف 20 هزار لیتر مایع سفیدکننده تقلبی در بابل

فرمانده انتظامی شهرستان بابل، از انهدام کارگاه تولید مایع سفید کننده تقلبی و کشف بیش از 20 هزار لیتر مایع سفید کننده تقلبی در این ارتباط خبر داد.

سرهنگ سید محسن جعفری گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت افرادی در محور کیاکلا در امر تهیه و توزیع مایع سفیدکننده تقلبی، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت و ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی با هماهنگی قضائی در بازرسی از این واحد تولیدی که به صورت غیرقانونی در حال فعالیت بود دریافتند، فردی به نام"م- ب" بدون اخذ مجوز قانونی  به تولید مایع سفید کننده با برندی خاص اقدام کرد.

وی افزود: ماموران با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت و اداره غذا  و داروی دانشگاه علوم پزشکی بابل، در بازرسی از این کارگاه موفق شدند بیش از 20 هزار لیتر مایع سفید کننده تقلبی را که در ظرف های چهار لیتری و یک لیتری و بشکه های 220 لیتری آماده مصرف بود را کشف کنند.

سرهنگ جعفری اظهار داشت: با تایید غیر مجاز بودن کارگاه مذکور از سوی کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی و با هماهنگی های لازم این کارگاه تعطیل و پرونده برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح تحویل شد .

**دستگیری سارق داخل خودرو با 20 فقره سرقت در رامسر

فرمانده انتظامی شهرستانرامسر از شناسایی و دستگیری سارق داخل خودرو با 20 فقره سرقت خبر داد.

سرهنگ عزیزالله قربانی گفت: در پي وقوع چندین سرقت داخل خودرو در سطح شهرستان رامسر، موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت و ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات پلیسی، رد یک سارق حرفه ای داخل خودرو به نام " س – ص" را شناسایی کردند و این فرد را مورد تعقیب ومراقبت قرار دادند.

وی افزود: ماموران با هماهنگی قضائی پس از شناسایی مخفیگاه این فرد، وی را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند و مورد تحقیق و بازجویی قراردادند. سرهنگ قربانی، افزود: متهم در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به 20 فقره سرقت داخل خودرو اقرار کرد و پس از تشكيل پرونده برای سير مراحل قانوني تحویل مرجع قضائي و با قرار صادره روانه زندان شد.

فرمانده انتظامی رامسر با بیان اینکه متهم به سرقت، معتاد به مواد مخدر شيشه است، تصریح کرد: ریشه اغلب جرائم در اعتیاد به موادمخدر است.سرهنگ قربانی ضعف آگاهي را مهم‌ ترين عامل بروز جرايم و آسيب‌هاي اجتماعي در جامعه برشمرد و گفت: در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را سریعاً به پلیس 110 اعلام دارند.

انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار