دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
در جدیدترین بسته خبری پلیس انتظامی مازندران اعلام شد؛
در جدیدترین بسته خبری پلیس انتظامی مازندران از دستگیری عامل کلاهبرداری 40 میلیارد ریالی، توقیف 1600 دستگاه موتورسیکلت از راکبان متخلف و کشف 3 تن چوب‎آلات قاچاق در کلاردشت تا انتقام‎جویی در اینستاگرام را بخوانید.
به گزارش آوای خزر از ساری، سردار سید محمود میرفیضی درباره پرونده کلاهبرداری 40 میلیارد ریالی در مازندران اظهار داشت: در پی وقوع کلاهبرداری از سهامداران یک شرکت تولید کودهای آلی به مدیریت فردی به نام" اسماعیل – ب" 35 ساله و فرار متهم از خرداد ماه سال 1393، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: کارآگاهان و کارشناسان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان، با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی و تحقیقات گسترده پلیسی دریافتند، این فرد با تاسیس یک شرکت تولید کودهای آلی و ایجاد نمایندگی در شهرستان های مختلف استان، از سهامداران شرکت بیش از 40 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده و در حال حاضر متواری است.

فرمانده انتظامی استان مازندران، گفت: در این پرونده تاکنون بیش از 38 شهروند و یک نهاد دولتی به عنوان شاکی شناسایی شدند که اقدامات برای شناسایی دیگر شاکیان در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره اینکه در چند مرحله عملیات پلیسی رد متهم در استان های تهران و اصفهان شناسایی شد، افزود: پس از چند هفته کار اطلاعاتی و فنی، سرانجام مخفیگاه متهم به کلاهبرداری روز گذشته در یکی از روستاهای حومه شهرستان ساری، شناسایی شد.

سردار میرفیضی، بیان داشت: ماموران پلیس آگاهی، این فرد را در عملیاتی ضربتی، شناسایی و دستگیر کردند که این فرد در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس به بزه انتسابی اقرار کرد و متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

** دستگیری کلاهبردار یک میلیارد و 400 میلیون ریالی در مازندران

سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران از شناسایی و دستگیری متهم به جعل عنوان و کلاهبرداری یک میلیارد و 400 میلیون ریالی خبر داد.

سرهنگ عبدالله رضوانی با اعلام این خبر، افزود: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس آگاهی استان مبنی بر کلاهبرداری 140 میلیون تومانی از وی از سوی فردی به نام ع- خ با جعل عنوان و با وعده کاریابی و اشتغال در چندین مرحله، موضوع در دستور کار کارآگاهان و کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات ویژه پلیسی و تحقیق از مالباخته، با دریافت مشخصات متهم به جعل و کلاهبرداری، این فرد را شناسایی کردند.

سرپرست پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان مازندران، با اشاره به هماهنگی های قضائی از شناسایی مخفیگاه متهم با استفاده از شگردهای خاص پلیسی خبر داد و افزود: ماموران در عملیاتی غافلگیرانه این فرد را دستگیر کردند.

سرهنگ رضوانی، خاطرنشان کرد: متهم به جعل و کلاهبرداری در تحقیقات و بازجویی های فنی پلیس، به بزه انتسابی اقرار کرد و اظهار داشت: با جعل عنوان و معرفی خود به عنوان رابط سازمانها با وعده کاریابی و اشتغال اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد و در نتیجه، این متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

** انتقام‌جویی در شبکه اجتماعی اینستاگرام

خواستگاری که با شنیدن جواب رد، با ایجاد صفحه ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام در صدد انتقام برآمده بود، توسط کارآگاهان پلیس فتای استان، شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ حسن محمدنژاد رئیس پلیس فتا مازندران، در تشریح این خبر، گفت: در پی مراجعه خانم جوان به پليس فتای استان، مبنی بر اینکه فردی ناشناس عکس وی را در صفحه اينستاگرام، قرار داده و با ارسال پيام به دوستانش ادعا کرده، همسرش است، موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با بررسی های فنی و اطلاعاتی، متهم را که خواستگار سابق شاکیه بوده در این ارتباط شناسایی کردند.

رئیس پلیس فتای مازندران، خاطرنشان کرد: ماموران با هماهنگي قضائي، متهم را به پليس فتا احضار که این فرد در تحقيقات به بزه انتسابي اقرار و انگیزه خود از این کار را جواب رد شاکيه به خواستگاری‌اش از وی اعلام کرد.

محمدنژاد، گفت: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

رئیس پلیس فتای مازندران در پایان به شهروندان هشدار داد: هرگز تصاویر خصوصی خود را در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برای دیگران ارسال نکنید و در اختیار آنها قرار ندهید، چون امکان هرگونه سوء استفاده از این تصاویر در آینده وجود خواهد داشت.

** کشف 10 کیلوگرم تریاک از عامل افیونی در آمل

فرمانده انتظامی شهرستان آمل از شناسایی و دستگیری عامل تهیه وتوزیع موادمخدر و کشف بیش از 10 کیلوگرم تریاک خبر داد.

سرهنگ ولی‌الله گنجیان‌مقدم گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت فردی در امر تهیه و توزیع مواد مخدر، موضوع به طور ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، با شناسایی متهم به مواد مخدر این فرد را تحت تعقیب و مراقبت قرار دادند و با هماهنگی های به عمل آمده با مرجع قضائی، این فرد در عملیاتی ضربتی دستگیر شد.

فرمانده انتظامی آمل، اظهار داشت: ماموران در بازرسی از متهم موفق شدند، بیش از 10 کیلوگرم تریاک را از این فرد کشف کنند، متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

** کشف 20 فقره سرقت از سارقان ساختمانهای نیمه‌کاره در ساري

فرمانده انتظامي شهرستان ساري، از شناسايي و دستگيري سارقان ساختمانهای نیمه کاره با 20 فقره سرقت در ساری خبر داد.

سرهنگ زيدالله کاظمي گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان در خصوص سرقت از ساختمانهای نیمه کاره و در حال ساخت در سطح شهر ساری، تحقیق و بررسی در این خصوص در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران انتظامی کلانتری 13 این فرماندهی روز گذشته حین گشت زنی در محدوده خیابان باهنر دو سارق را حین سرقت از ساختمان نیمه‌کاره شناسایی و دستگیر کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان ساري، خاطرنشان کرد: متهمان به نامهای (تقی – ر) و (محمود – ف) از سارقان سابقه‌دار در تحقیقات و بازجویی‌های فنی پلیس، به بیش از 20 فقره سرقت از ساختمان های نیمه کاره در شهرستان ساری اعتراف کردند.

سرهنگ کاظمی اظهار داشت: مقادیر زیادی انواع ابزارآلات، وسایل ساختمانی و کارگاهی از نامبردگان کشف شد و متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وب با هشدار به شهروندان گفت: حد امکان از قرار دادن ابزار و وسایل ساختمانی پس از اتمام ساعات کاری در ساختمانهای نیمه کاره و در حال ساخت پرهیز کنند و ضمن گماردن نگهبان وسایل ساختمانی را در محلی امن و مطمئن قرار دهند.

** کشف 3 تن چوب‌آلات جنگلی قاچاق در کلاردشت

سرپرست انتظامی شهرستان کلاردشت، از توقیف یک دستگاه خودرو وانت نیسان و کشف بیش از سه تن چوب‌آلات جنگلی قاچاق خبر داد.

سرهنگ قاسم عزیزی گفت: با توجه به کوهستانی و جنگلی بودن منطقه کلاردشت، به لحاظ داشتن جنگلهای انبوه، قاچاقچیان چوب، ضمن آسیب رساندن به طبیعت و جنگل اقدام به قطع درختان جنگلی و قاچاق چوب می کنند.

وی افزود: در همین راستا برای حفظ محیط زیست و برخورد با قاچاقچیان چوب، ماموران انتظامی این شهرستان حین گشت زنی، یک دستگاه خودرو وانت نیسان حامل چوب آلات جنگلی قاچاق را متوقف کردند.

سرپرست انتظامی شهرستان کلاردشت افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو موفق شدند، سه تن چوب جنگلی قاچاق را کشف کنند.

سرهنگ عزیزی از شناسایی و دستگیری متهم به قاچاق چوب در این ارتباط خبر داد و افزود: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

** توقیف یک‌هزار و 600 دستگاه موتورسیکلت از راکبان متخلف در مازندران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی مازندران، از توقیف بیش از یک هزار و 600 دستگاه موتور سیکلت متخلف طی هفته جاری در سطح استان خبر داد.

سرهنگ مهدی باقری اظهار داشت: در راستای طرح ساماندهی و انضباط بخشی به موتورسیکلت سواران در سطح استان، ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان در شهرستان‌های تابعه، با همکاری دیگر عوامل انتظامی این طرح از ابتدای هفته جاری به مرحله اجرا درآمد.

وی تصریح کرد: این طرح برابر ماده 20 قانون رسيدگي به تخلفات رانندگي بر این موضوع تاکید دارد، که راکبان موتورسیکلت موظفند، قوانين و مقررات عمومي مربوط به حمل و نقل و عبور و مرور را رعایت کنند.

رئیس پلیس راهنمایی رانندگی مازندران، از توقیف بیش از یک هزار و 600 دستگاه موتورسیکلت در اجرای این طرح طی هفته جاری خبر داد و افزود: ايجاد صداهاي ناهنجار، انجام حرکت هاي نمايشي و مارپيچ، عدم استفاده از کلاه ايمني، حرکت بر روي يک چرخ و رانندگي بدون گواهينامه از جمله تخلفات راکبان موتورسيکلت است.

باقري با اشاره به اهداف اين طرح گفت: طرح توقیف موتورسیکلتهای متخلف به منظور کاهش کشته شدگان حوادث رانندگي، تامين سلامت موتورسوران و امنيت و آسايش عمومي شهروندان در سطح استان در حال اجرا است.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از کلاه ایمنی از سوی راکبان موتورسیکلت، افزود: با توجه به نمونه‌های عینی، استفاده از کلاه ایمنی هنگام بروز حادثه ، خطر ضربه مغزی و تصادف منجر به فوت را کاهش می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران اظهار داشت: استفاده از کلاه ایمنی، احتمال برخورد اجسام و ذرات معلق که می تواند با برخورد به سر و صورت موتورسوار وی را دچار مشکل کند، کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار