دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
در نشست خبری رئیس اتاق بازرگانی کشور عنوان شد؛
در همایش بزرگ تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران با حضور رئیس اتاق بازرگانی کشور در ساری مطالبی از جمله نبود عزم جدی در مجلس برای حل مشکلات صادرات و صادرکنندگان، صادرات سالانه 450 میلیون دلار از محصولات مازندران به کشورهای هدف و ضرورت عرضه متعادل کالا عنوان شد.
نبود عزم جدی در مجلس برای حل مشکل صادرات/ ایران امن‎ترین کشور برای تجارت/ صادرات سالانه 450 میلیون دلار از محصولات مازندران به کشورهای هدف

 به گزارش آوای خزر از ساری، همایش بزرگ تجلیل از صادرکنندگان نمونه مازندران صبح امروز با حضور غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در سرپرستی بانک صادرات این استان واقع در میدان امام ساری برگزار شد.

نبود عزم جدی در مجلس برای حل مشکل صادرات/ ایران امن‎ترین کشور برای تجارت/ صادرات سالانه 450 میلیون دلار از محصولات مازندران به کشورهای هدف

در این همایش، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بخش صادرات نتوانستیم دستاوردهای خوبی داشته باشیم، گفت: آسیب‎هایی را در بحث صادرات داریم و آن چیزی که مورد غفلت قرار می گیرد، موضوع تجارت است.
عبدالله رضیان گفت: بارش بی‎سابقه برف سال 93 در غرب مازندران منجر به خسارتهای زیادی به باغداران شد و مصوبه 97 میلیاردی را برای کمک به کشاورزان و جبران خسارتها داشتیم اما این اعتبار از سوی دولت عملی نشد و اکنون، در این فصل با مشکل  قیمت پایین و به صرفه نبودن تولید مواجه هستیم، دولت قول داد تا حمایت 100 میلیارد تومانی برای کمک به صادرات مرکبات در مازندران داشته باشد که امیدواریم به تعهدات خود پایبند باشد.
وی افزود: مشکلات زیادی را در بخش صادرات داریم، باید بحث عرضه را متعادل کنیم و عزم و حمایت جدی از صادرکنندگان داشته باشیم.
این عضو مجلس بیان داشت: در مجلس نیز عزم جدی  برای حل مشکل صادرات وجود ندارد، استان مازندران متاسفانه علیرغم اینکه قطب کشاورزی را دارد اما در محصولات استراتژیک برنج و مرکبات با مشکلاتی مواجه است و خصوصا در بخش صادرات قول و قرارهایی که داده شده، حتی ما نیز ناامید هستیم، زیرا باید حمایت بیشتری شود و آنچه مازاد بر مصرف داریم را ساماندهی کنیم.

نبود عزم جدی در مجلس برای حل مشکل صادرات/ ایران امن‎ترین کشور برای تجارت/ صادرات سالانه 450 میلیون دلار از محصولات مازندران به کشورهای هدف

** صادرات سالانه مازندران، 450 میلیون دلار است
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه اگر برنامه صادرات‌محور در واحدهای تولیدی را در کنار حمایت دولت داشته باشیم، می‎توانیم به نتیجه خوبی برسیم، گفت: با یک برنامه خوب و هدفمند، می‎توانیم صادرات چند 100 میلیون دلاری را به چند میلیارد دلار برسانیم و از سال آینده انتظار داریم که در بخش آبزیان و خاویاری در حد چند صد میلیون دلار صادرات داشته باشیم و از طریق پایانه‌های صادراتی و لجستیک در بخش مرکبات نیز 100 هزار تن صادرات داشته و ده‌ها میلیون دلار را به‎دست آوریم، و با افزایش صادرات قطعات خودرو نیز افزایش چند ده میلیون دلاری داشته باشیم.
محمد محمدپور عمران با اعلام اینکه اگر در بازار روسیه مشوق صادراتی را افزایش بدهیم با رونق در این بخش روبرو می‎شویم، افزود: اکنون ده‌ها تریلی را برای صادرات داریم و در مجموع با اقداماتی از جمله دریافت مجوز پایانه صادرات و خط مستقیم هواپیمایی و خط کشتی و همچنین نمایشگاه‎های متعدد و هیئت‎های تجاری می‌تواند ما را به صادرات چند برابری امیدوار کند.
وی بیان داشت: سالانه 450 میلیون دلار صادرات در مازندران داریم و این صادرات در بخش لبنی، لوله و پروفیل، گوشتی، قطعات و ماشین آلات و ... است و برای رونق صادرات دو دسته از اقدامات را دولت تدبیر و امید باید انجام دهد که شامل اقدامات زیربنایی و زیرساختی و پشتیبانی است.

نبود عزم جدی در مجلس برای حل مشکل صادرات/ ایران امن‎ترین کشور برای تجارت/ صادرات سالانه 450 میلیون دلار از محصولات مازندران به کشورهای هدف

** عدم مطابقت صادرات با تولید جهانی
رئیس اتاق بازرگانی کشور نیز در این جلسه اظهار داشت: متاسفانه در طول سالهای گذشته بخش تولید ایران نتوانست همگام با تولیدات جهان به پیش برود و این در حالی است که بخش مصرف کشور از بخش مصرف جهانی پیروی می‌کند.
غلامحسین شافعی افزود: در بخش صادرات نیز نتوانستیم خود را با تولید جهانی مطابقت دهیم و عدم ارتقای تکنولوژیکی در تولید سبب ایجاد شکاف بین تولید داخل و تولید جهانی شده است، لذا باید برنامه‌ریزی‌های کشور به سرعت به سمتی برود که شکاف تکنولوژیکی برطرف و عقب‎ماندگیهای بخش تولید جبران شود.
وی بیان کرد: بسته‌های رونق اقتصادی باید به واحدهایی تزریق شود که کالای منسوخ شده را تولید نمی‌کنند و آینده روشنی داشته و در نهایت، تلاش آنها به  بهره‌وری اقتصادی در کشور منتهی می‎شود
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه دو دیدگاه برای پسابرجام وجود دارد، خاطرنشان کرد: برخی‎ها فکر می‌کنند پسابرجام حلال همه مشکلات است اما این دیدگاه غلطی است زیرا اگر ما در تحریم هم نبودیم مشکلاتی داشتیم و به طور طبیعی باید گفت؛ همه مشکلات ما ناشی از تحریم نبوده است.
 شافعی در پایان با بیان اینکه برخی از کشورها به دنبال ارتقای سهم اقتصادی خود در ایران هستند، تصریح کرد: البته آنها در گذشته نیز با ایران رابطه اقتصادی داشتند و ایران را امن‌ترین و ساده‌ترین راه برای بازارهای پیرامونی می‌دانستند  اکنون سطح ارتباطات خود را افزایش داده‎اند.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها