دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۸۳
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
دادستان نکا در جمع خبرنگاران اعلام کرد:
دادستان نکا با بیان اینکه اولویت نخست این دادستانی پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: این امور به‎ویژه در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی و تعدی به منابع ملی، بسیار حائز اهمیت است.

پیشگیری از وقوع جرایم مهمترین اولویت دادستانی نکا/استفاده از سلاح شکاری غیرمجاز مهمترین چالش در نکا/مشارکت در صندوق‌های «قلکی» تخلف است

به گزارش آوای خزر از نکا، حجت‎الاسلام اسماعیل ملاکریمی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام اربعین حسینی(ع)، به بیان اولویتهای کاری خود در این شهرستان پرداخت و اظهار داشت: اولویت نخست را به حوزه پیشگیری اختصاص دادیم و در جلسات متعدد از مسئولان خواستیم تا این موضوع را جدی بگیرند و به زیرمجموعههای خود نیز اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه درصد قابل توجهی از ورودی پروندهها و آنچیزی که مورد تأکید دادستانی است، بر روی فعالیت سازمانهای جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و منابع طبیعی در امر تغییر کاربری است، خاطرنشان کرد: چرا باید در بخش کشاورزی منتظر باشیم که برداشت غیر مجاز صورت بگیرد و بعد برخورد کنیم، لذا سخن ما به منابع طبیعی، جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت این است که نظارت‌ها افزایش یابد تا فردی به‌خود اجازه تعدی به این بخش‌ها را ندهد.

** چرا اجازه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیرمجاز؟!

دادستان نکا ادامه داد: چرا باید در بخش کشاورزی اجازه تغییر کاربری اراضی داده شود؟ و چرا باید در بحث ساخت و ساز غیرمجاز، ابتدا اجازه ساخت داده شود و آنوقت، از مرجع قضایی برای تخریب آن دستور بخواهیم؟!

عضو شورای تأمین نکا بیان داشت: البته مرجع قضایی مماشات نکرده و برخورد میکند اما سخن ما این است که چرا باید اجازه ساخت و ساز داده شود و چرا اکنون پروندههایی مربوط به تغییرات غیرمجاز کاربری و نظایر آن را که به 5-6 سال پیش اختصاص دارد؛ با حضور دادستان جدید به این مرجع قضایی اختصاص دادهاند و آنها در این مدت کجا بودند؟!

** نظارت بر معادن کافی نیست

وی گفت: باید با نظارت کافی از وقوع این مسائل پیشگیری کرده و هزینهها را کم کنیم، زیرا تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز، هم برای نظام و هم برای مردم دارای هزینه است و باید موضوع پیشگیری را در امر تغییر کاربری و تخریب منابع طبیعی و امر برداشت غیرمجاز از معادن شن، ماسه و سیلیس، در نظر گرفته و منتظر اقدامات غیرمجاز برای برخورد یا جریمه نباشیم.

وی با بیان اینکه مخالف صدور مجوز برای صنایع و معادن نیستیم، گفت: با برداشت‌های غیرمجاز مخالفیم و در این بخش نظارت‌های مراجع متولی در حوزه‌های اعلام شده کافی نیست و باید بیشتر باشد.

** مشارکت مردم در صندوقهای «قلکی» تخلف است

این مسئول اظهار داشت: یکی از حوزه‌هایی که می‌توانیم در آن ورود پیدا کنیم و دستگاه قضایی نکا در حال دست و پنجه نرم کردن با آن است؛ در بخش صندوق‌های قلکی است.

میرکریمی با اعلام اینکه اقداماتی در بحث نظارت بر فعالیت صندوق‌های قلکی انجام شده اما در پیشگیری کارهای خوبی انجام نگرفته است، اذعان داشت: در این صندوق‌های سرمایه‌گذاری همیاری وجود ندارد و اصل مشارکت مردم در چنین صندوق‌هایی نیز تخلف است و اگر در این حوزه‌ها کار نکنیم، مانند قضیه «شبنم خودرو» در نکا می‌شود، لذا ابتدا باید صندوق‌های قلکی را شناسایی و فعالیت‎های آنها نظارت شود.

دادستان نکا با تأکید بر اهمیت نظارت برای پیشگیری از جرایم، گفت: فعالیت اقتصادی خوب است اما سرمایهگذاریهای خارج از چارچوب در این شهرستان مانند «شبنم خودرو» و «پیمان‌الموحدین» نتیجه خوبی ندارند.

این مسئول بیان داشت: دادستانی و داگستری نکا از سرمایه‌گذاریهایی که ایجاد اشتغال کند و یا در راستای اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبری باشد؛ تمام‌قد دفاع می‌کند.

پیشگیری از وقوع جرایم مهمترین اولویت دادستانی نکا/استفاده از سلاح شکاری غیرمجاز مهمترین چالش در نکا/مشارکت در صندوق‌های «قلکی» تخلف است


** سواحل نکا آزادسازی می‌شود

وی با بیان اینکه دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت‌المال فعال بوده و باید نظارت جدی در بیت‌المال داشته باشد، افزود: اگر در امورات مالی نظارت نکنیم مشکلاتی ایجاد می‎شود و در چنین شرایطی است که دادستان می‌تواند به‌عنوان مدعی‌العموم برخورد قضایی داشته باشد.

عضو شورای تأمین شهرستان نکا با بیان اینکه برای آزادسازی سواحل دریای نکا نیز پیگیری‎های جدی انجام شده است، گفت: طرح آزادسازی نکا از ساحل به سمت اراضی در دستور کار قرار گرفته است تا مردم نکا دارای ساحل عمومی باشند.

** اقدام به تیراندازی با سلاح شکاری غیرمجاز در نکا

دادستان نکا با اعلام اینکه یکی از چالش‌های مهم این شهرستان مربوط به حمل و استفاده از سلاح‌های غیرمجاز است، اظهار داشت: فضای نگهداری سلاح غیرمجاز در این شهرستان بسیار بالاست و این لوازم باید شناسایی و سلاح‌ها کشف شود.

وی ادامه داد: در یک ماه گذشته، دو سه مورد تیراندازی با سلاح شکاری داشتیم که حتی در انظار عمومی صورت گرفته است، لذا تصمیم گرفتیم تا وقتی که در این شهرستان حضور داریم؛ این اجازه را به هیچ فردی ندهیم که ناامنی ایجاد کند.

** امضای طومار 70 تا 80 کسبه نکا برای تأمین امنیت بیشتر

میرکریمی با بیان اینکه نکا معروف به شهر نیکان است، افزود: چرا باید در این شهر عده‌ای جولان دهند؛ اکنون 70 تا 80 کسبه شهر نکا پس از حادثه تیراندازی اخیر، طومار امضا کردند تا امنیت شهر فراهم شود.

دادستان نکا تأکید کرد: با هر کسی که ایجاد مزاحمت و عربده‌کشی و اسلحه‌کشی کند، برخورد قاطع داریم.

** آمار بالای تخلفات در فضای مجازی

این مسئول با بیان اینکه تبلیغات زودهنگام از نظر قانونی جرم است، افزود: متولی این فعالیت‎ها فرمانداری است و باید از این تبلیغات جلوگیری شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار بالای پرونده‌های شکایت ناشی از فضاهای مجازی، اظهار داشت: افرادی که بخواهند از طریق فضای مجازی با آبروی مردم بازی کرده و مطالب حاوی افترا و توهین و تصاویری از ناموس دیگران را انتشار دهند، طبق قانون با آنها برخورد می شود.

میرکریمی ادامه داد: در همین زمینه پرونده مهمی را در دست اقدام داریم که انشاالله نتیجه این پرونده به‎زودی اعلام می‌شود.

** فعالیتهای شرکت بادران گستر، بررسی میشود

دادستان نکا با اشاره به فعالیت شرکت «بادران گستر» گفت: مجوزی از سوی صنعت، معدن و تجارت برای این شرکت صادر شده اما مهم این است که آیا فعالیت‌هایش در چارچوب همان مجوز بوده یا فراتر از آن است؟ زیرا صرف صدور مجوز دلیل بر فعالیت نیست و باید نظارت شود، لذا در این زمینه نیز بررسی و تحقیقاتی را در دست اقدام است.

وی در پایان با اعلام اینکه با انتقال بی‌ضابطه خودروها به پارکینگ مخالفیم، گفت: خودروهای تصادفی دارای بیمه نباید داخل پارکنیگ بروند و خودروهای دچار تصادف جرحی نیز باید بهسرعت تعیین تکلیف شده و مالکان این خودروها نباید 10 تا 15 روز منتظر بوده و متحمل هزینه شوند.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار