دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۰۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰
استاندار مازندران خواستار شد
استاندار مازندران خواستار ايجاد مراكز فراگير فرهنگی در تمامي كانون‌هاي فعال این استان شد و گفت: از ظرفيت تشكل‌هاي مردم نهاد و خيران نيز براي توسعه اينگونه مراكز مي‎توان استفاده کرد.
مراکز فراگیر فرهنگی در همه کانون‌های پرورش فکری فعال شود

به گزارش آوای خزر از ساری صبح امروز در آیین افتتاحيه نخستین مركز فرهنگي و هنري فراگير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان مازندران در ساري از توجه به كودكان با نيازهاي خاص براي راه‎اندازي اين مركز تقدير و اظهار کرد: توجه به غني‌سازي اوقات فراغت و كيفيت بخشي به آن از ضروريات است و فعاليت چنین مراکزی مي‌تواند دغدغه هاي خانواده‎ها براي كشف استعدادهاي فرزندانشان در زمينه فرهنگي، هنري و ادبي را كاهش دهد.
وی راه اندازي اين مركز را در جهت برقراري عدالت آموزشي و اجتماعي و توجه ويژه به كودكان عادي و كودكان معلول و با نيازهاي خاص بسيار مهم ارزیابی کرد و گفت: ترويج فرهنگ مطالعه و كتابخواني يكي از ماموريت هاي مهم كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان است.
استاندار مازندران خواستار تقويت ارتباط كانون با خانواده‌ها شد و خاطرنشان کرد: كانون فرهنگی هنری مي‌تواند سهم مهمي در توسعه فرهنگي و هنري جامعه داشته باشد.
نماینده عالي دولت در مازندران شناسايي استعدادها و هدايت آن در مسير صحيح را از وظايف مهم كانون دانست و افزود: راه‌اندازي مركز فرهنگي هنري فراگير مي‌تواند به توسعه مشاركت اجتماعي كودكان كمک کند و اينگونه فعاليتهاي فرهنگي و هنري به تعاملات كودكان و نوجوانان كمك بزرگي مي‌كند.
وي تأكيد كرد: حضور كودكان عادي و سالم در كنار كودكان با نيازهاي ويژه مي‌تواند زمينه پيوند و تعامل اين افراد را در جامعه فراهم كند.
استاندار مازندران ارتقای سطح آگاهي جامعه در مورد برخورد مناسب با افراد کم شنوا و ناشنوا يا كم بينا و نابينا را بسيار مهم دانست و گفت: آموزش به خانواده ها كه واقعيت موجود فرزندشان را درک کرده تا توانايي‌هاي فرزندشان شکوفا و نقش معلوليت در عدم موفقيت آنها کم رنگ شود نيز از انتظارات جدي مسئولان است.
فلاح خواستار ايجاد مراكز فراگير در تمامي كانونهاي فعال استان شد و اظهار داشت: از ظرفيت تشكلهاي مردم نهاد و خيران نيز براي توسعه اينگونه مراكز مي‎توان استفاده کرد.
در اين مراسم مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران طي سخناني گفت: مرکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، پذیرش کودکان بدون در نظر گرفتن ناتوانی های جسمی و حرکتی را مورد نظر دارد.
قاسم عزیزاده‌گرجی با اشاره به انجام 40 فعالیت فرهنگی ، هنری ، ادبی ، علمی و معارف اسلامی در کانون های پرورش فکری کودکان بیان داشت: در مراکز فراگیر کودکان کم بینا ، نابینا ، ناشنوا ، معلول جسمی و حرکتی و چند معلولیتی در کنار کودکان با شرایط عادی از این خدمات برخوردار می شوند.
وی استفاده کودکان معلول از این مرکز را منوط به ایجاد زیرساخت های نرم‌افزاری و سخت افزاری اعلام کرد و گفت: ایجاد مسیر حرکت شیبدار و پوشش اسفنجی ستون‌های ساختمان برای کاهش صدمات هنگام افتادن این کودکان از جمله این زیرساخت‌های مورد نیاز است.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران دستگاه «به‌دید» و «برجسته‌نگار» و کتابهای صوتی را از جمله تجهیزات مورد نیاز برای کودکان معلول در این مرکز فراگیر برشمرد.
وی افزود: کانون پرورش فکری شعبه یک ساری به عنوان اولین مرکز فراگیر استان با 600 میلیون ریال اعتبار کانون پرورش فکری مازندران مناسب سازی شد.
عزیزاده گرجی در پایان گفت: یک دستگاه به‌دید، 120 جلد کتاب به خط بریل ، 150 کتاب نوجوانان معلول و کتاب های صوتی برای این مرکز فراگیر تهیه شده است.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۳
0
0
اگر واقعا انجام بشه عالیه.تشکر از اقای استاندار محترم
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها