دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰
در دیدار استاندار مازندران با وزیر معین اقتصاد مقاومتی مازندران عنوان شد
استاندار مازندران در دیدار با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان وزیر معین اقتصاد مقاومتی مازندران از خسارت 940 میلیارد تومانی برف و سرما به محصولات کشاورزی این استان گفت و دکتر واعظی نیز بر ساماندهی این خسارات تاکید کرد.
استاندار مازندران:940 میلیارد تومان خسارت به محصولات کشاورزی مازندران بر اثر برف و سرما/دکتر واعظی وزیر معین اقتصاد مقاومتی : خسارات کشاورزان در بحران برف باید ساماندهی شود

 به گزارش آوای خزر از ساری، استاندار مازندران با سفر به تهران، با دکتر واعظی وزیر ارتباطات و وزیر معین اقتصاد مقاومتی دیدار و گزارشی از خسارات بحران برف به محصولات کشاورزی مازندران ارائه کرد.

ربیع فلاح جلودار در این دیدار با تشکر از پیگیریهای وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، درباره تحقق اقتصاد مقاومتی با اشاره به افزایش حوادث غیر مترقبه در مازندران گفت: پس از خسارات طوفان این بار شاهد خسارات برف و یخبندان به محصولات کشاورزی مازندران بوده ایم و بر اساس بررسی ها تاکنون 940 میلیارد تومان به محصولات کشاورزی مازندران خسارت وارد شده است .

استاندار مازندران به افت فشار گاز در چند شهر مازندران در این بحران اشاره و اظهار کرد: مازندران در انتهای خط انتقال گاز قرار دارد و تنها راه برون رفت از این مشکل تکمیل سریعتر خط انتقال گاز دامغان به مازندران است که امیدواریم در این زمینه تسریع شود.

وی با اشاره به ارزیابی اقتصاد مقاومتی در کشور گفت: الحمدلله استان مازندران موفق شد جزء 6 استان موفق و برتر اقتصاد مقاومتی کشور قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در مازندران به ارائه تسهیلات رونق تولید اشاره کرد و افزود: تاکنون 720 طرح تولیدی از تسهیلات بسته رونق تولید بهره مند شدند که استان مازندران در این زمینه رتبه برتر کشور را به دست آورده است.

فلاح جلودار ادامه داد: بیش از 300 میلیارد تومان در این حوزه تسهیلات پرداخت شده است و 201 طرح در حوزه صنعت و 519 طرح در حوزه کشاورزی از این تسهیلات بهره مند شدند.

استاندار مازندران با اشاره به دیدار خود با رئیس جمهور و تاکید دکتر روحانی بر تهیه طرح جنگل گفت: طرح حفاظت و صیانت از جنگل با مشورت جمعی از کارشناسان تهیه شده و تقدیم رئیس جمهور خواهد شد.

در این نشست، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشکر از فعالیتهای انجام شده در مازندران خواستار ساماندهی خسارت کشاورزان در بحران برف شد و گفت: باید تلاش شود تا بیمه محصولات کشاورزی کارآیی لازم را داشته باشد تا کشاورزان با آرامش محصولات خود را بیمه کنند و در مواقع حوادث از مزایای آن بهره مند شوند.

وی تاکید کرد: فرهنگ بیمه باید گسترش یابد و در این زمینه رسانه ها هم کمک کنند.

وزیر معین مازندران قول داد تا در زمینه پرداخت بخشی از خسارات کشاورزان از همه ظرفیت ها استفاده و پیگیری کند.

واعظی بیان کرد: مردم باید در جریان تلاش مسئولین قرار بگیرند و بدانند که مسئولین حامی و پشتیبان آنان در همه مسائل هستند.

وزیر معین اقتصاد مقاومتی مازندران بر تحقق 55 پروژه مشخص شده اقتصاد مقاومتی در مازندران تاکید و اظهار کرد: مازندران با این ظرفیت ها باید سرآمد استانهای دیگر باشد.

در این نشست کلیپ خسارات برف در حوزه مرکبات ، کیوی ، گلخانه و دامداری پخش شد و براساس مصوبه جلسه مقرر شد تا با برگزاری نشست نمایندگان و وزرای مرتبط در زمینه جبران خسارات، تصمیمات جدی گرفته شود.

انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار