دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۱۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۸
یادداشت/اختصاصی آوای خزر
بیاییم کتاب بخوانیم هر کجا که شد. خواندن کتاب در زمان‌های مرده باعث می‌شود شما به راحتی از تجربیات گرانبهای دیگران استفاده کنید. بیایید مجازی نباشیم و از زندگی لذت ببریم.
کتاب بخوانیم، مجازی نباشیم و از زندگی لذت ببریم

آوای خزر- مصطفی داننده:
این روزها هر کسی را می‌بینی سر به گوشی دارد و در حال بازی، چک کردن تلگرام، اینستاگرام، ایمیل و ... است. این گوشی بازی مکان و زمان مشخصی هم ندارد. از کلاس دانشگاه و مکان‌های عمومی تا در مهمانی‌ها و جلسات خصوصی.

سرها همه در گوشی است. دیده شده است حتی برخی از کارهای خود عقب مانده‌اند تنها به این دلیل که سر در گوشی داشته‌اند. بسیاری از خانواده‌ها شاید ساعت‌ها باهم گفت‌وگو نکنند چون سر در فضای مجازی دارند. بسیاری از مهمانی‌های خانوادگی تبدیل به گروه‌های خانوداگی شده است. حتی گاهی بسیاری از استیکرهای فضای مجازی جای ابراز محبت‌ها را هم گرفته است.

فضای مجازی امروز هووی زندگی واقعی شده است و بخش از مردم به واسطه آن از زندگی واقعی فاصله می‌گیرند و حتی در برخی از دادگاه‌ها دلیل جدایی زن و شوهر از یکدیگر تنها فضای مجازی بوده است.

بیاییم در شبکه‌های اجتماعی باشیم اما مجازی نشویم. رسیدن به این شعار کار بسیار آسانی است. کافی است وقتی به خانه می‌آیید اینترنت گوشی خود را خاموش کنید. به مهمانی که می‌روید گوشی‌ها را مانند کفش‌ها همان جلوی در بگذارید و از فضای خانوادگی لذت ببرید. به ویژه اینکه اگر این جمع در خانه پدر بزرگ و یا مادربزرگ باشد.

راه دیگر فاصله گرفتن از این فضا کتاب خواندن است. یکی از بهانه‌های معمول ما برای کتاب نخواندن نداشتن وقت است. "وقت ندارم یا وقت نمی‌شود" پاسخی است همگانی برای این سؤال که چرا کتاب نمی‌خوانی؟

واقعیت این است که برای خواندن کتاب وقت زیاد داریم اما به آنها توجه نمی‌کنیم. بسیاری از زمان‌ها و مکان‌ها بهترین فرصت را برای مطالعه فراهم می‌کنند. ده دقیقه سوار وسائل نقلیه عمومی می‌شویم و تقریبا کاری هم نداریم و این بهترین فرصت است که چند صفحه‌ای کتاب بخوانیم به جای اینکه سر در موبایل خود کنیم و کانال‌های تلگرامی را چک کنیم.  در مطب دکتر هستیم. بر صندلی‌های آرایشگاه تکیه زدیم و منتظر نشسته‌ایم، در خیابان انتظار دوستی را می‌کشیم و ...

تمام این‌ها زمان‌هایی است که می‌شود در آن کتاب خواند. وقت‌های مرده را می‌شود با کتاب زنده کرد. بیاییم کتاب بخوانیم هرکجا که شد. خواندن کتاب در زمان‌های مرده باعث می‌شود شما به راحتی از تجربیات گرانبهای دیگران استفاده کنید. اگر شما رمان بخوانید، ذهن شما تمام شخصیت‌ها را تصویرسازی می‌کند و باعث می‌شود شما با کتاب زندگی کنید.
بودن در فضای مجازی خوب است اما باید بتوانیم آن را مدیریت کنیم. واقعا زندگی در فضای مجازی سبب می‌شود از زندگی واقعی دور شویم.

انتهای پیام/ 
مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نوری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۳
0
0
فضای مجازی در عصر جدید به دلیل کاربرد گسترده ای که دارد غیرقابل انکار است و مانند سکه ای است که باید دوروی آنرا باهم دید. یک روی آن نقاط قوت و فرصتها و روی دیگر آن نقاط ضعف و تهدیدهاست و بخاطر دسترسی سریع و آسان و بخاطر جذابیتها و تنوعی که دارد،گرایش افراد برای دستیابی به اطلاعات بیشتر به سمت آن میباشد تا به سمت کتاب.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار