دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۲۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در نطق پیش از دستور خواستار شد
رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با انتقاد از وضعیت نامطلوب حمایت از کشاورزان گفت: به‎راستی حمایت از تولید داخلی یعنی این؟ اقتصاد مقاومتی یعنی این؟ از وزیر جهاد کشاورزی می‎خواهیم تا بحران مرکبات در مازندران، انار در ساوه و از بین رفتن زعفران در خراسان را مدیریت کنند و به داد کشاورزان برسد.
ضرورت شکل‎گیری نهضت فراگیر در اقتصاد مقاومتی/ تعیین تکلیف منطقه آزاد تجاری مازندران/ رسیدگی به بحران مرکبات مازندران، انار ساوه و زعفران خراسان

به گزارش آوای خزر از ساری،علی محمد شاعری امروز در نطق پیش از دستور مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توسعه و پیشرفت کشور بر پایه چهار اصل امنیت، اقتصاد، اجتماع و محیط زیست استوار است.

وی افزود: علی رغم اینکه در منطقه خاورمیانه گسترش پدیده تروریست و ناامنی وجود دارد اما شاهد ثبات و امنیت در کشور هستیم و از این بابت، مراتب شکر و سپاس خود را در پیشگاه خداوند اعلام میدارم.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با بیان اینکه وضعیت اقتصادی کشور اگرچه با بهبود وضعیت تورم روند امیدواری کنندهای یافته است، اما رکود عمیق و روند منفی شاخص‌های نرخ بیکاری، نرخ سرمایه‌گذاری، درصد واحدهای تولیدی تعطیل و کاهش مبادلات فرامرزی نشان از آن دارد که اوضاع اقتصادی کشور خوب نیست و لزوم شکلگیری نهضتی فراگیر در اقتصاد مقاومتی و بازنگری اصل 44 بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

شاعری ادامه داد: توسعه اجتماعی و فرهنگی که از ارکان مهم جامعه است، در 5 برنامه گذشته مورد کم‌توجهی قرار گرفته است و آثار منفی آن ازجمله بیکاری، افسردگی، تنش اجتماعی، طلاق و کودکان کار، موجب ناخرسندی رهبری معظم واقع شده است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه آب و محیط زیست کشور نیز حال خوبی ندارد، خاطرنشان کرد: 50 درصد دشتهای آبی کشور ممنوعه و وضعیت آبی از تنش به وضعیت حاد رسیده است، نیمی از تالابهای کشور خشک شده و ریزگردها نیز حداقل 25 استان کشور را درنوردیده است، سالانه حداقل 50 هزار هکتار به بیابان‌های کشور اضافه میشود و هوای اکثر کلانشهرها آلوده و ناسالم است.

وی تصریح کرد: به اعتقاد بنده، علت بروز این چالشها و بحرانها ناکارآمدی و شکست 5 برنامه قبلی و سوء مدیریت در تشخیص و حل مسائل و اولویت‌های اصلی کشور بوده است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه گفت: استان مازندران با داشتن منابع خدادادی همواره نقش مهمی در کشور داشته است و علاوه بر آن در ولایتمداری مردمان این خطه همین بس که بیش از 10 هزار شهید را در دفاع از آرمانهای اسلامی کشور تقدیم انقلاب کرده است.

شاعری گفت: بیش از سه دهه به بهانه حمایت از کشاورزی و محیط زیست در مازندران، اجازه پیشرفت صنعت در این استان را ندادند و همین تصمیم منجر به بیکاری 120 هزار نفر شده که 15 هزار نفر آن در شرق مازندران هستند و اکنون 50 درصد صنایع منطقه نیمهفعال یا نیمهتعطیل است.

وی ادامه داد: در شرایطی که حجم عظیمی از تولیدات کشاورزی و باغی در این استان توسط کشاورزان در حال برداشت بود اما به یکباره برف و یخبندان شدیدی واقع شد و زحمات کشاورزان در 5 روز به فنا رفت و در مقایسه با سال گذشته که پرتقال 1500 تومان بود اکنون با 500 تومان یعنی نصف قیمت تمام‌شده در بازار به فروش می‌رسد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس اظهار کرد: در اثر سرمای شدید، بیش از 2 میلیون تن مرکبات و کیوی که 50 درصد اقتصاد مازندران به آن متکی است، در حال نابودی بوده و به علت عدم تنظیم بازار، قیمت آن به یک سوم سال قبل کاهش یافته است.

این مسئول بیان کرد: بهراستی حمایت از تولید داخلی یعنی این؟ اقتصاد مقاومتی یعنی این؟ لذا از وزیر جهاد کشاورزی میخواهیم تا بحران مرکبات در مازندران، انار در ساوه و از بین رفتن زعفران در خراسان را مدیریت کنند و به داد کشاورزان برسد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ایجاد منطقه آزاد تجاری در مازندران می‌توانست برای رونق اقتصادی و حل مشکلات مردم مازندران نقش‌آفرینی کند، اما اکنون در حالیکه 14 استان مرزی کشور هر یک دارای حداقل یک منطقه آزاد تجاری بوده و یا مرحله قانونی آنها در حال انجام است، اما به مازندران بی‌مهری شده است، در آبان ماه سالجاری منطقه آزاد امیرآباد در شورای عالی مناطق آزاد به تصویب رسیده است و از رئیس جمهور انتظار داریم که امید مردم را ناامید نکنند و لایحه منطقه آزاد را هر چه سریعتر به مجلس ارائه کند.

شاعری از وزیر نیرو خواست تا برای حل مشکل کمآبی در شرق مازندران، نسبت به تکمیل سد گلورد اقدام کند، اجرای شبکه فاضلاب این منطقه را نیز در دستور کار قرار دهد.

وی از وزیر نفت خواست تا به منظور قطع گاز مازندران هر چه سریعتر نسبت به انتقال پروژه کیاسر به نکا اقدام کنند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه از وزیر آموزش و پرورش خواست تا مطالبات چندین ساله فرهنگیان را بطور جدی پیگیری و نسبت به پرداخت حقوق آنها اقدام نماید.

این مسئول همچنین با اشاره به رهاسازی روزانه 3 هزار تن فاضلاب به دریا و جنگل و رودخانه‌ها و بهرهبرداری بی‏رویه از جنگلها، گفت: در این زمینه، محیط زیست باید به وظیفه قانونی خود عمل کند زیرا سلامت و امنیت مردم مازندران در خطر قرار گرفته است.

شاعری از وزیر راه و شهرسازی خواست تا نسبت به تکمیل جاده گلوگاه به دامغان، بهشهر و رستمکلا به بندر نیز سرعت بهخرج دهد.

وی بیان کرد: انتقال آب دریای خزر به سمنان سبب پسروی آب دریای خزر و شکل‌گیری کانون جدید ریزگردها و به خطر افتادن شرایط زیست مردم میشود و لازم است تا دولت اجازه ندهد که فاجعه دریاچه ارومیه در دریاچه خزر تکرار شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در پایان سخنان پیش از دستور مجلس، از رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست تا با توجه به اینکه گردشگری ارزان‌ترین شیوه برای ایجاد اشتغال و توسعه پایدار است، به زیرساخت‌های صنعتی و گردشگری مازندران که جاذبه‌های بی‌نظیر طبیعی و اکوتوریسم دارد، توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار