دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 18 درصد مردان و 32 درصد زنان مازندران چاق هستند و بالای 60 درصد این میزان در زنان و 20 تا 22 درصد در مردان شامل چاقی شکمی است.
به گزارش آوای خزر از بابلسر، محسن اعرابی پیش از ظهر امروز در سومین نشست تخصصی مدیریت دیابت مازندران که با محوریت رونمایی از سند ملی دیابت در این استان برگزار شد، اظهار داشت: 78 درصد مرگ و میرهای اعلامشده در کشور بر اثر بیماریهای غیرواگیر و بهطور خاص در بیماریهای قلبیعروقی، دیابت، سرطان و بیماری‌های مزمن است که برای مقابله با آن نیاز جدی به همراهی و همکاری سایر بخشها داریم.

وی افزود: مصرف الکل، دخانیات، رژیم غذایی ناسالم و نداشتن فعالیت فیزیکی از عوامل خطر در دیابت هستند که در رژیم غذایی نامناسب نیز فشار خون و چاقی قابل توجه است و اگر تغذیه سالم رعایت شود تا 80 درصد از بیماریهای قلبی و عروقی، 90 درصد از بیماری دیابت نوع 2 و تا 30 درصد از سرطانها کاهش مییابد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 27 تا 30 درصد مردان و 1.5 تا 2 درصد زنان در مازندران از انواع دخانیات استفاده می‌کنند.

این مسئول با اشاره به اینکه مازندران دارای مقام نخست در چاقی است، اظهار داشت: 18 درصد مردان و 32 درصد زنان مازندران چاق هستند و بالای 60 درصد این میزان در زنان و 20 تا 22 درصد در مردان شامل چاقی شکمی است که عامل مهم آن را باید در تحرک ناکافی و تغذیه ناسالم جستجو کرد.

اعرابی گفت: 27 درصد زنان و 30 درصد مردان بالای 30 سال در مازندران نیز از فشارخون بالا رنج می‎برند.

وی با بیان اینکه افراد بالای 30 سال در مناطق روستایی و بهویژه مبتلایان به دیابت باید هر سه ماه توسط پزشک خانواده ویزیت شوند، افزود: براساس آمارهای صورت‌گرفته، این اقدام تا 82 درصد در موعد مقرر صورت گرفته است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه مجموع بیماران دیابتی دارای پرونده در پزشک خانواده مازندران در سال 92، 17 هزار نفر بوده و این رقم در سال جاری به 57 هزار پرونده رسیده است، گفت: تعداد افراد دارای پرونده فشار خون بالا در پزشک خانواده نیز از 20 هزار نفر در سال 92 به 70 هزار نفر در سالجاری رسیده است.

وی تصریح کرد: این موضوع از طرفی نشاندهنده تعداد بیمارانی است که هنوز از بیماری خود اطلاع ندارند و نیاز به اطلاعرسانی در این زمینه دارند و هم اینکه پزشک خانواده توانسته است در طرح غربالگری تا حدودی موفق عمل کند.

اعرابی در پایان گفت: در حال حاضر، 20 هزار پرونده مربوط به دیابتی ها در جمعیت بالای 30 سال روستایی داریم و قطعاً حداقل 1.5 برابر این میزان را در مناطق شهری داریم.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار