دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۵۷
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۱
برای سومین بار پیاپی در روستای گرجی‎محله بهشهر صورت گرفت
جمعی از مردم روستای گرجی‎محله بهشهر با برگزاری تجمعات غیرقانونی مخالفت خود را با مصوبه الحاق گرجی‎محله به رستمکلا اعلام کردند و این در حالی است که اغلب مردم این روستا خواستار اجرای مصوبه دولت هستند.
برگزاری تجمعات غیرقانونی در مخالفت با مصوبه الحاق گرجی‎محله به رستمکلا

به گزارش آوای خزر از بهشهر، روستای گرجی‌محله از توابع بخش مرکزی و در ضلع غربی بهشهر قرار داشته و به‎نوعی چسبیده به شهر رستمکلا است، به همین دلیل از سوی جمع زیادی از مردم و تصمیم اعضای شورای اسلامی گرجی‎محله در دوره سوم فعالیت شوراها، موضوع الحاق این روستا به شهر رستمکلا به فرمانداری و سپس استانداری مازندران و سرانجام به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران اعلام و پس از مدتی به تصویب رسید.

بنا بر اقتضائات آن زمان و با توجه به کشمکشهای فراوانی که بین موافقان و مخالفان الحاق وجود داشت و حتی زد و خوردی نیز در این زمینه رخ داده بود، لذا اجرای مصوبه به تعویق یافت.

در حالیکه فرمانداری بهشهر خود را برای اجرای این مصوبه در هفته پیشِ رو آماده و موارد لازم را به شورای اسلامی گرجی‌محله، شهرداری رستمکلا و سایر نهادهای مربوطه ابلاغ می‎کند، برخی‎ها با استفاده از بی‌اطلاعی مردم و حتی به مشارکت گرفتن جوانان و نوجوانان، تجمعات اعتراضآمیزی را طراحی و اجرا می‌کنند.

روستای گرجیمحله دارای قدمت حدود 415 ساله و جمعیتی حدود 7 هزار نفر است و براساس مصوبه دولت باید به جمعیت 11 هزار نفری رستمکلا الحاق شود و در واقع یکی از محلات شهری رستمکلا محسوب شود، اما تعداد معدودی از گرجیها با این طرح مخالف و خواستار تأسیس "گرجی شهر" هستند.

در سه سال گذشته اعتراضات مختلفی در این روستا در مخالفت با مصوبه دولت برگزار شد و در روز پنجشنبه دوم دی‌ماه شاهد تجمعی مردمی در این روستا بودیم که به گفته فرماندار بهشهر، عوامل این اعتراضات غیرقانونی شناسایی شدند و با آنها گفتگو شده است.

سیدخالق سجادی اظهار داشت: نمی‌شود که در دوره شورای اسلامی قبلیِ گرجیمحله، مصوبهای را دولت به تصویب برساند و در این دوره خلاف آن انجام شود در حالیکه مصوبه دولت لازمالاجرا است.

وی بیان کرد: موضوع الحاق گرجیمحله به بهشهر، یک مصوبه قانونی بوده و موضوع آن برای شهرستان تمامشده است و با افرادی که مخل امنیت عمومی شوند، براساس قانون برخورد میشود، لذا بار دیگر تأکید میشود که هرگونه تجمعاتی در این زمینه، کاملا غیرقانونی است.

به گزارش آوای خزر، بیش از 80 درصد مردم گرجیمحله بهشهر موافق الحاق این مصوبه بوده و یا نظری در این زمینه ندارند.

انتهای پیام/ 1001

انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سپهر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
1
0
چرا بدون اطلاع از حقیقت ماجرا و یک طرفه مطلب میذارید کی گفته یبش از 80 درصد مردم گرجی‎محله موافق الحاق این مصوبه بوده و یا نظری در این زمینه ندارند.؟؟؟؟؟؟؟ یا دارین از جایی خط میگیرین و یا حقیقتو نمیدونین و به شما گزارش نادرست دادند ... درستش اینه که بیش از 80 درصد مردم گرجی محله مخالف الحاق هستند... واقعا براتون متاسفم بیشتر مطالبی که تو این خبر نوشتید کذب محض بوده و ارزش خبری ندارد ..
مدیر پایگاه دوست عزیز اگه خوب دقت کنید در خبر عنوان شده بیش از 80 درصد
مردم گرجی
محله بهشهر موافق الحاق این مصوبه
بوده و
یا نظری در این زمینه ندارند.
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
3
0
اشتباه میکنید 80 درصد موافق الحاق نیستند .
مخالف الحاق
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
0
0
متاسفانه آوای خزر هیچ اطلاعی در این ضمینه نداشته و دروغ به خورد مردم ندهد .بیش از 90 درصد مردم با الحاق مخالف بوده و این از نفهمی خبرنگار در گزارش نویسی می باشد .که چشم بسته گزارش می نویسد.با افکار پلیدتان باعث بر هم زدن امنیت نشوید. استاندار قبلی و استاندار جدید با الحاق مخالف هستند .
اصغر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
3
0
با خوندن این مقاله به یاد داستان پینوکیو افتادم, دماغ شما بزرگ نشد احیانا؟!!
علی
|
Germany
|
۰۰:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
1
0
اقای نویسنده! شما خیلی میخای بدونی که آیا 80 درصد مخالفن یا موافق! تشریف بیار گرجی محله تا مخالفان با الحاق از زندگی پشیمونت کنن!
پدرام گرجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۵
3
0
صددرصد مردم مخالف الحاق هستن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۰
1
0
فقط بگين کدوم طرف ، بهشهر يا رستم کلا، بيشتر پول ميدن ! بقيه رو وله کآن
حمید
|
Germany
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
2
0
این چه آماریه که مخبر شما میده . لطف کنید تشریف بیارید گرجی محله ببینید چند درصد مخالف الحاق هستند. مردم گرجی محله محل خود را ناموس خود می دانند و به هیچ قیمتی حاضر به الحاق آن به رستمکلا نمی باشند. شما هم به خاطر اعتبار نشریه تون چشمتونو باز کنید.
گرجی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۲
0
3
یا سلام
اگرما گرجی ها و رستمکلا و اسابسر و کوهستان یکی بشویم یک شهر بزرگ و قدرتمند را تشکیل میدهیم.چرا عده ای مخالفت میکنند ؟؟؟مخالفت با الحاق یک عمل غیر منطقی است. ما گر جیها و رستم کلا بدون هم هیچی نیستیم و به هم نیاز داریم. در کنار هم و با وحدت و یکپارچگی میتوانیم بر مشکلات غلبه کنیم .و یک شهر بزرگ و قدرتمند پاک و پاکیزه و بهتر از بهشهر تشکیل دهیم.
مگر در تهران. بهشهر و.... محلات مختلفی نداریم با نام یک اسم . اگر مشکل اسم است اسم را باید عوض کرد. و....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۴
0
1
سلام. دلیل مخالفت چیه؟ چی رو از دست میدید؟ دلایل واقعی رو دوست دارم بدونم نه هر چی که از هر جا میشنوید. همون محله گرجی ها باشه ولی متعلق به شهر بزرگتری با نام جدید... چه خسارتی برای مردم گرجی محله اتفاق می افته اگر همون هزینه که قبل از الحاق میشد بعد از الحاق هم بشه؟...نظام اموزشی تغییر میکنه اب از اب تکون نمی خوره . اینجا هم نمی تونید کاری کنید گرجی محله اب تو دلش تکون نخوره؟ موفق باشید.
Amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
دوست عزیز شمایی که این مطلبو بیان کردی یک سوال از شما میپرسم وقتی یک عده راضی به انجام این کار نیستن و با این طرح مخالفت میکنند پس چه لزومی داره شما بیای تو خبرگذاری هات مطالب دروغ و اشتیاه تکثیر کنی؟ جایزه میدن بهت؟ با مقاله کاملا دروغتون میخوای ثابت کنی مردم از این طرح حمایت میکنن نه عزیز من حمایت نمیکنن زمانی که شما هنوز روی کره خاکی خلق نشده بودید کسی نمیدونه قدمتش دقیقا چقده اما2200 سال پیش اینجا مرکز تمدن بوده جناب که بیش از 400 سال گرجی ها روی این خاک زندگی کردن گرجی محله روستاش شرف داره به رستمکلا بحث پول منافع نیست بحث ارزش اعتباره که گرجی محله خاکش شرف داره به این طرح های الحاقی. همچنین متاسفیم واسه عده معدودی که گرجی هستند و حمایت از طرح میکنند به همین خیالات باشند شاید الحاق شد دم در خونتون بانک بزنن .درود مردم شریف گرجی شهر تا ابد گرجی
amir
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۰
0
0
دوست عزیز شمایی که این مطلبو بیان کردی یک سوال از شما میپرسم وقتی یک عده راضی به انجام این کار نیستن و با این طرح مخالفت میکنند پس چه لزومی داره شما بیای تو رسانه مطالب خلاف واقع درج کنی؟ جایزه میدن بهت؟ با مقاله خودتون میخوای ثابت کنی مردم از این طرح حمایت میکنن نه عزیز من حمایت نمیکنن زمانی که شما هنوز روی کره خاکی خلق نشده بودید کسی نمیدونه قدمتش دقیقا چقده اما2200 سال پیش اینجا مرکز تمدن بوده جناب که بیش از 400 سال گرجی ها روی این خاک زندگی کردن گرجی محله روستاش شرف داره به رستمکلا بحث پول منافع نیست بحث ارزش اعتباره که گرجی محله خاکش شرف داره به این طرح های الحاقی. همچنین متاسفیم واسه عده معدودی که گرجی هستند و حمایت از طرح میکنند به همین خیالات باشند شاید الحاق شد دم در خونتون بانک بزنن .درود مردم شریف گرجی شهر تا ابد گرجی
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۲
0
0
باسلام و احترام
وظیف یک رسانه رساندن اخبار و اطلاعات بر اساس مستندات و باید به واقعیت نزدیک باشد آقا /خانم نویسنده خودتان می دانیدچی نوشتیدچرا یکطرفه و جانب دارانه مقاله مینویسد بیش از۸۰ درصد مخالف الحاق با رستمکلا هستند لطفا منبع خود را که عنوان کردید ۸۰درصد موافق الحاق و یا بی طرف هستند را ذکر کنید
خدا رحمت کند شاعر معاصرمان را که میگفت چشمها را باید شست جور دیگر باید دید بعنوان پیشنهاد بشما عرض میکنم این بیت شعر را سر لوحه کار خود قرار دهید و جانبدارانه و بدون دلیل چیزی عنوان نکنید
حامد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۵/۱۱/۱۳
0
0
با سلام و احترام
خواهشا چشمهاتون بشورید تا جور دیگه ببینید چرا جانب دارانه مطلب مینویسید منبع شما چیست که مینویسید ۸۰ درصد گرجیها موافق الحاق هستند در صورتی که عکس این موضوع شما در گرجی محله جاریست جای تاسف برای رسانه ای مثل شما دارد که اخبار را وارونه جلوه میدهید
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها