دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
رئیس جمهور:
رئیس جمهور ایران گفت: چرا برخی سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‎ها حاشیه امنیتی دارند؟ هر چه بنویسند، هر چه بگویند و هر چه فحاشی بکنند و تهمت بزنند.
چرا عده‌ای در کشور حاشیه امنیتی دارند؟/ 9‌دی بخاطر عشق ملت به امام حسین(ع) بود/برای مبارزه با

به گزارش آوای خزر، حجت‎الاسلام حسن روحانی صبح امروز در نشست تخصصی جامعه نظارت و بازرسی دولت که در محل اجلاس سران برگزار شد، در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه پیش‌داوری ما را به خطا وا می‌دارد، اظهار داشت: گاهی در مسائل حزبی و قومیتی و حتی قیافه ظاهری طرف مقابل، پیش‌داوری می‌کنیم.
وی با طرح این سؤال که چرا عده‌ای در کشور ما حاشیه امنیتی دارند؟ افزود: چرا برخی سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‎ها حاشیه امنیتی دارند؟ هر چه بنویسند، هر چه بگویند و هر چه فحاشی بکنند و تهمت بزنند، گاهی تشویق هم می‎شوند و اگر آن تهمت‎ها مربوط به دستگاه‌های اجرایی باشد تشویق می‌شوند!
رئیس جمهور ایران گفت: این نکته نه برای این است که از دستگاه‎های اجرایی حمایت کنم؛ برخی‌ها به خاطر مسائل جناحی و خطی، وقتی فحاشی و توهین و افترا را می‌بینند (یعنی گناه و تحلف و فرمان خداوند و تجری در برابر خداوند را می‌بینند) از گناه خوشحال می‌شوند.
رئیس قوه مجریه بیان کرد: سقوط اخلاقی در جامعه زمانی است که کسی از گناه و منکر و دروغ خوشحال شود، گاهی وقتها بعضی از افراد افراطی داخل جناح‌ها می‎گویند:دروغ خوب است اگر علیه جناح ما نباشد و بد است اگر علیه جناح ما باشد؛ اسلام آمده است تا ما را از این ضلالت و گمرامی نجات بدهد و نباید خرده حساب‎ها را به پای همه نوشت.
روحانی ادامه داد: در ماه رمضان وارد دفتری شدیم و دیدم که فردی دارد روزه‌خواری می‌کند، حق نداریم توضیح بدهیم و افشا کنیم، بعضی‎ها اساساً ذهن بیمارگونه‎ای دارند، اسرار مردم و زندگی خصوصی مردم را دنبال نکنیم اما با آنچه که مربوط به مصالح مردم است و تخلف و جرمی در آن صورت گرفته است باید عادلانه برخورد کنیم و برای ما فرقی بین افراد وجود ندارد زیرا تمام افراد از لحاظ قانون و مقررات با یکدیگر مساوی هستند
رئیس جمهور ایران با بیان اینکه در این شرایط کشور بسیار مهم است که برای مبارزه با مسئله فساد و مقابله با فساد کمربندها را محکم ببندیم، خاطرنشان کرد: اگر در این کشور اقتصاد و رشد و توسعه می‌خواهیم، و می‎خواهیم اقتصاد مقاومتی را شاهد باشیم، یکی از شرایط آن نبود فساد است.
وی ادامه داد: یکی از بزرگترین وظایف ما مبارزه با فساد است، برای بازرسی و نظارت و مبارزه با فساد، بازرسی‌های ویژه و دستگاه‎های خاص کافی نیست، اینها نیازمند نظارت‌های حرفه‌ای و ویژه از سوی دستگاه‎های خاص دیگری است، نیاز به یک نظارت خاص و کامل و عمومی داریم و آن "نظارت مردم" است، همه مردم باید به صحنه نظارت بیایند.
رئیس جمهور ایران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه 9 دی، گفت: مردم احساس کردند به امام حسین توهین ‌شده است، 9 دی بخاطر عشق ملت ایران به امام حسین بود، باز نرویم که از این موضوع استفاده جناحی کنیم، 9 دی حرکت بزرگ مردم ایران برای دفاع از امام حسین (ع)، خاندان رسالت، حق، نظام جمهوری اسلامی ایران و ولایت فقیه بوده و اصلاً مربوط به این جناح و آن جناح نبود، توهین به امام حسین (ع) و عاشورا را کسی نمی‌تواند تحمل کند.
انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار