دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۷۲
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷
اختصای آوای خزر/ دبیرکل انجمن اسلامی معلمان کشور:
دبیرکل انجمن اسلامی معلمان کشور در گفتگو با آوای خزر به سؤالاتی ازجمله درباره حقوق بازنشستگان، برجام، انتخابات، تأثیر انجمن اسلامی معلمان در کشور و رفع مشکلات فرهنگیان دربند پاسخ داد.
بازنشستگان آموزش و پرورش در وضعیت بد معیشتی هستند/ تحرکات انجمن اسلامی معلمان در کل کشور تأثیرگذار است/ رفع مشکلات قریب به‎ا‌تفاق فرهنگیان دربند

به گزارش آوای خزر از ساری، انتخابات شورای مرکزی انجمن اسلامی معلمان مازندران در هفته آخر آذرماه سال‌جاری با حضور دبیرکل انجمن اسلامی معلمان ایران، نمایندگانی از استانداری مازندران و اعضای انجمن در ساری برگزار شد و در حاشیه این آئین، خبرنگار آوای خزر گفت‌وگویی با «سیدعبدالرزاق موسوی» دبیرکل انجمن اسلامی معلمان کشور انجام داده است که در ادامه میخوانید.

آوای خزر: ضمن خیرمقدم از اینکه به مازندران تشریف آورید؛ انجمن اسلامی معلمان بعد از انتخاب آقای روحانی در چه وضعیتی قرار دارد؟

تشکر می‌کنم از میزبانی خوب دوستانمان در استان مازندران، اساساً حضور آقای روحانی و موفقیت ایشان که موفقیت مجموعه اصلاح‌طلبان در کل کشور و به تعبیری موفقیت ملت بود، در تلطیف فضای سیاسی و امنیتی کشور بسیار تاثیرگذار بود؛ یعنی فضای سیاسی را در کشور به نحوی تحت تأثیر قرار داد که احزاب و گروه‌های سیاسی به‌ویژه اصلاح‌طلب، بتوانند یک فعالیت دوباره با تحرکی بیشتر داشته باشد.

اگر چه انجمن اسلامی معلمان حتی در آن دوره بسیار سخت هیچگاه فعالیت خود را تعطیل نکرد، قطعاً با روی کار آمدن آقای روحانی و دولت جدید شرایط برای فعالیت انجمن بسیار متفاوت شد؛ نمونه آن برگزاری مجمع در استان مازندران است که پس از برگزاری مجمع در 6 استان دیگر کشور در حال برگزاری است و قطعاً حضور آقای روحانی در فضای سیاسی و امنیتی کشور و فعالیت اعضاء را در انجمن اسلامی معلمان بسیار مثبت ارزیابی می‌کنیم.

آوای خزر: فعالبودن انجمن اسلامی معلمان، چه نقشی می‌تواند در رشد و توسعه کشور به‌ویژه آموزش و پرورش داشته باشد؟

انجمن اسلامی معلمان از گسترده‌ترین تشکیلات سیاسی کشور است، امروز این انجمن بیش از 500 دفتر در 500 شهر کشور و بیش از 12 هزار عضو رسمی دارد که اعضای آن تقریباً با اعضای کلیه تشکل‌های دیگر در کشور برابری می‌کند؛ لذا طبیعی است اگر در انجمن اسلامی معلمان تحرک ایجاد شود می‌تواند کل کشور را تحت تاثیر قرار دهد.

انجمن اسلامی معلمان با سابقه دیرینه‌ای که دارد، فعالیتهایش بسیار تأثیرگذار است، مضافاً در دوره‌ی جدید فعالیت‌های انجمن و در این یکساله نیز تمامی تلاشها به حوزه آموزش و پرورش متمرکز شد؛ چه حوزه‌ی محتوایی برنامه‌ها و فعالیتهای آموزشی و چه در تحقق مشارکت معلمان و مردم در اداره آموزش و پرورش.

آوای خزر: اگر بخواهید خودارزیابی داشته باشید؛ نقاط ضعف انجمن اسلامی معلمان را در چه می‌بینید؟

نقطه ضعف انجمن این است که ما در سال‌های گذشته می‌توانستیم در کادرسازی و نیروسازی موفق‌تر عمل کنیم تا تشکل معلمان را منسجم‌تر سامان دهیم و این اشکالی بود که در گذشته ایجاد شد، در عین حال در حوزه آموزش و پرورش هم می‌توانستیم فعال‌تر عمل کنیم، اینها ضعف‌های موجود بود که برای رفع و جبران آن در این یکی دو سال تلاش کردیم.

آوای خزر: از دیدگاه شما حقوق برجامانده معلمان که باید در اولویت‌های کاری وزیر جدید قرار بگیرد، چیست؟

در این بخش دو بحث مهم وجود دارد؛ نخست امکانات، توانایی‌ها و ظرفیتهایی است که دولت به‌ویژه در حوزه مالی دارد که ما محدودیت‌های دولت را درک می‌کنیم و به آن توجه داریم و لذا خواسته‌های ما در چارچوب همین محدودیتها است که قطعاً باید یک سقف را پیش‌بینی کنیم، سقفی که مورد انتظار ما است بیش از سقفی که برای بقیه کارمندان دولت پیشبینی شده نیست.

نکته مهم برای ما این است که ما آنچه را مورد انتظار می‌دانیم و معتقدم بایستی با جدیت جبران شود، بحث تبعیض معلمان ما و سایر بخشها است؛ یعنی معلمان با سایر کارکنان مشابه مثلاً در دستگاه قضایی، یا بین بازنشستگان آموزش و پرورش و شاغلین تفاوت بسیار شدیدی است به طوریکه امروز بازنشستگان آموزش و پرورش ما در وضعیت بسیار بد معیشتی به‌سر می‌برند.

آوای خزر: نگاه انجمن به برجام را عنوان بفرمایید:

ما برجام را محصول یک اراده و توافق ملی می‌دانیم که همه مسئولین نظام از رهبری گرفته تا سایر بخشها به یک اتفاق نظر رسیدند و برجام به اینجا رسیده است، لذا برجام را دستاورد نظام می‌دانیم و دستاورد دولت نمی‌دانیم، البته نقش رئیس جمهور و به‌ویژه دستگاه دیپلماسی جناب آقای ظریف و مجموعه همکارانشان یک نقش غیرقابل انکار است، بنابراین معتقدیم همه باید کمک کنند تا موانع در اجرای برجام چه در داخل و در چه خارج برداشته شود.

آوای خزر: اطلاعی از وضعیت دقیق معلمانی که به دلیل مسائل سیاسی در بند باشند دارید؛ چه اقدامی را انجمن برای رهایی آنها انجام داده است؟

مجموعه تشکلهای فرهنگیان از جمله انجمن، تلاش‌های جدی در این زمینه انجام داد به طوریکه مشکلات قریب به اتفاق آنها برطرف شده است و امیدوار هستیم مشکلات یکی دو مورد باقیمانده هم با تدبیر وزیر جدید و پیگیری‌هایی که انجام خواهد شد، برطرف شود.

آوای خزر: نظر و نگاه شما درباره بحثها یا اقداماتی که به تازگی در کشور درباره لغو سخنرانی‌ها به وجود آمده چیست؟

سندی به نام سند میثاق ملی داریم که همه مردم به آن باور کردند و قانون اساسی تکلیف همه را مشخص کرده است، ما نمی‌توانیم قبل از اینکه کسی بیانی یا اظهاری داشته باشد به بهانه اینکه امکان دارد اظهارات و سخنان او مشکلاتی ایجاد و احتمالاً وصف مجرمانه‌ای پیدا کند با سخنرانی فرد یا گروهی که مجوز برایش صادر شده برخورد و مانع سخنرانی شویم، لذا مانع‌تراشی و برخورد با هر سخنرانی که دارای مجوز قانونی برای برگزاری است را محکوم می‌کنیم چون این اقدام خلاف قانون اساسی و خلاف حقوق مسلم و صریحی است که در قانون اساسی برای همه مردم پیش‌بینی شده است.

آوای خزر: انتخابات ریاست جمهوری را در پیش رو داریم، انجمن چه برنامه‌هایی برای حضور فعال مردم در عرصه انتخابات دارد؟

انجمن به عنوان عضو فعال و مؤثر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور و شورای عالی سیاستگذاری به طور جد در هماهنگی با سایر احزاب و تشکلهای عضو شورای هماهنگی و شورای عالی سیاستگذاری کشور برای برگزاری یک انتخابات خوب تلاش خواهد کرد البته در جمعبندی که تاکنون شده (با وجود انتقاداتی که در برخی حوزه‌ها به دولت داریم) فکر می‌کنیم اصلاح‌طلبان بر سر آقای روحانی به اجماع می‌رسند و ایشان کاندیدای اصلاح‌طلبان خواهد بود.

آوای خزر: بعنوان سؤال آخر بفرمایید که چه نمره‌ای به عملکرد آقای روحانی و تیمش می‌دهید؟

در بحث عملکرد، نمره‌گذاری را نمی‌توان مطرح کرد به دلیل اینکه باید همه بخشها را مجزا ارزیابی کرد ولی به شکل توصیفی معتقدیم با وجود موانع و مشکلاتی که پیش روی دولت بود؛ سرجمع دولت موفق عمل کرده است اگرچه در حوزه‌های داخلی انتقادات جدی به عملکرد دولت داریم و معتقدیم دولت بهتر می‌توانست کار کند و البته برخی وزرا هم می‌توانستند با کار بهتر رضایت عمومی به همراه داشته باشند.

گفتگو از سعید منصوری

انتهای پیام/

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: