دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۷۴
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۶
رئیس قوه قضائیه در جمع مردم آمل:
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه خباثت خائنان داخلی با دشمنی دشمنان بیرونی توأم شده است تا به کشورمان فشار وارد کنند، گفت: اما این ملت تا زمانی که شهادت و جهاد «فی سبیل‌الله» دارد، با استقامت خواهد ایستاد و توان جمهوری اسلامی نیز قابل شکست نیست.
توان جمهوری اسلامی قابل شکست نیست/توأم‎شدن خباثت خائنان داخلی با دشمنی دشمنان بیرونی در ایجاد فتنه 88

به گزارش آوای خزر از آمل، آیت‎الله صادق آملی لاریجانی پنج‎شنبه شب در همایش بصیرتی 9 دی و یادواره شهدای روحانی آمل که در مسجد جامع این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: فیض شهادت عنایت خاصی است از سوی حق‌تعالی که آسان و ارزان به انسان عطا نخواهد شد و تا استعدادی برای این عنایت در فرد ایجاد نشود، این موهبت عظیم به انسان داده نمی‎شود، شهادت از بزرگترین سعادات بشری است و تا نورانیت و حقانیت این مقام شناخته نشده باشد، قدر آن معلوم نیست.
وی با اشاره به آیاتی از قرآن مجید درباره ایثار جان و زنده بودن افرادی که در راه خدا کشته می‎شوند، تصریح کرد: ما انسانها تا زمانی که در حجابیم و زرق و برق دنیا نمی‌گذارد که بر عوالم وجود حقیقت پیدا کنیم، نمی‎توانیم تشخیص بدهیم که انسانی به اختیار خودش تمامی هستی خود را برای خدا فدا کند و نمی‌تواند «حی» بودن شهید را درک کند.
** توان شکست‌ناپذیر ایران

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه علیرغم دشمنی‌ها در طول انقلاب اما امروز به برکت اسلام و ارزشهای اسلام، جهاد جهادگران و شهادت شهدا، ایران اسلامی حرف اول را در منطقه می‎زند، اظهار داشت: ما می‌دانیم که دشمنان جمهوری اسلامی و خصوصاً شیطان بزرگ آمریکای خبیث در طول این ایام با ملت ما چه کردند و امروز نیز منافقین دیروز با جمعی از ضد انقلابها برای رئیس جمهور آمریکا نامه می‌نویسند که باز این ملت را تحریم کنید، خباثت خائنان داخلی با دشمنی دشمنان بیرونی توأم شده است تا به این کشور فشار وارد کنند، اما این ملت تا زمانی که شهادت و جهاد «فی سبیل‌الله» دارد، با استقامت خواهد ایستاد و توان جمهوری اسلامی قابل شکست نیست.

آیت‎الله لاریجانی با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری در منطقه مقتدرتر است و مسلمانانی که تحت ظلم هستند، پناه آنها جمهوری اسلامی است، گفت: ایران براساس موازین الهی و ارزشهای اخلاقی به ندای "یاللمسلمین" همه مظلومین جهان جواب می‌دهد و در حدی که توان دارد، به آنها کمک می‌کند.

نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری بیان کرد: درعراق و سوریه به درخواست دولت‌های آنها، مستشاران ما حضور پیدا کردند و امروز شهر حلب به یمن جهاد جهادگران جمهوری اسلامی و برادران سوری آنها آزاد شده و سربلند ایستاده است و این چیز کمی نیست.
** ادعای دموکراسی برای خودکامگی
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فتنه 88 اظهار داشت: فتنه‌گران در درون کشور با بهانه‌های واهی و با ادعای صیانت از آرای مردم می‌خواستند رأی مردم را تصاحب و مسیر انتخابات را عوض کنند و قطعاً پشت سر این فکرها اهداف دیگری هم نهفته بود، آنها با ادعای دمکراسی به دنبال خودکامگی بودند.
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه دمکراسی برای خود ساز و کارهای خاصی دارد و کسی که وارد انتخابات می‌شود، یعنی اصول انتخابات و نظام را پذیرفته است، یادآور شد: در آن زمان بنده در شورای نگهبان بودم، ما به این مدعیان تقلب در انتخابات گفتیم که شما شکایت دارید و برحسب قانون نیز رسیدگی به آن طریقه دارد و ما حاضر هستیم 10 تا 15 درصد و یا درصدی از صندوق‌ها را رندومی و انتخابی باز کنیم و اگر آنچه که شما ادعا می کنید، همان بود، آنوقت تمام صندوقها را باز کنید، شورای نگهبان جز به عمل به قانون، به کسی تعهد خاصی نداده است.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: بعد از انتخابات نیز جلسه‌ای خدمت مقام معظم رهبری تشکیل شد و با درایت ایشان نمایندگان کاندیداها دعوت شدند و در آن جلسه شرکت کردند، در این جلسه حضور داشتم و بار دیگر همین مطلب یعنی شمارش رندومی آرا را عرض کردیم و عنوان کردیم که شورای نگهبان حاضر است چنین اقدامی را انجام دهد که آنها نپذیرفتند.
وی ادامه داد: حتی برخی از نمایندگان آنها در همان جلسه گفتند که ما نمی‌گوییم آرای ریخته شده در صندوق‌ها متقلبانه است، بلکه می‌گوییم از برخی امکانات استفاده شده و داستان را پیچاندند! داستان فراتر از این حرفها و بهانه بود.
** شکست رویای "انقلاب‌های رنگین" در ایران
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امروز که به عقب بر می‌گردیم و به حمایت غربی‎ها از فتنه‌گری نگاه می‌کنیم، می‌بینیم آنها عده‌ای را به خیابان‌ها کشاندند و می‌خواستند نه از راه‌هایی که مدعیان دموکراسی ادعا دارند، بلکه با زور انتخابات را به مسیر دیگری ببرند.
آیت‎الله لاریجانی ادامه داد: امروز برای این حرکت‌ها تحلیل‌های روشنی وجود دارد، آمریکایی‌ها در آن روز به حمایت از فتنه‌گران آمدند و گفتند ما حامی شما در خیابان‌ها هستیم، وزیر خارجه آن روز آمریکا صراحتاً به حمایت از فتنه‌گران پرداخت و بعدها ناراحت بود که چرا ما از این‎ها کم حمایت کردیم. رئیس جمهور فرانسه و کشورهای دیگر اروپایی نیز از اینها حمایت کردندو همه آنها درصدد پیاده‎کردن مدل «انقلاب‎های رنگین» در ایران بودند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه کشورهای حامی فتنه 88 در ایران گمان می‌کردند که با انقلاب‌های رنگین می‌توانند در کشور ما نیز کودتایی به راه بیندازند، تصریح کرد: در یکجا بنفش بود، در جای دیگر نارنجی و در کشور ما می‌خواستند نوار سبز و انقلاب سبز را حاکم کنند و راه بیندازند اما آنها انقلاب اسلامی و مردم ایران را نشناخته بودند.

** تحمیل و تشدید تحریم‌ها پس از فتنه 88

این مسئول گفت: اینها عمق ایمان و وفاداری مردم ایران به نظام، ولایت فقیه و ولی فقیه زمان را نشناخته بودند اما از سیئات بزرگ فتنه‌گران این است که برای نظام هزینه درست کردند، غربی‌ها فکر کردند که در میان مردم شکاف افتاده است و مسئولان آمریکایی گفتند حالا که این شکاف وجود دارد وقت فشار آوردن به نظام است تا از درون فرو بپاشد، لذا تحریمها را تحمیل و تشدید کردند، اما این را نخوانده بودند که مردم کشورمان، مردم شهادت‌دیده و مردم جهاد هستند و با جهاد عمری را سر کرده‌اند و از این حرف‌ها نمی‌هراسند.

آیت‎الله لاریجانی ادامه داد: بصیرت مردم به میدان آمد و بساط فتنه را جمع کرد، دشمنان خیلی برنامه داشتند و امروز معلوم شده است که اینها چه برنامه‌هایی داشتند، آنها در کشورهای دیگر با چند حرکت یک نظام را عوض می‌کنند و حکومت‌هایی را که حسب قانون سر کار است سرنگون می‎کنند حتی مسئولین آمریکایی در میان مردم منطقه و عده‌ای که در برخی کشورها تظاهرات کردند، حضور پیدا کرده و می‌گفتند ما با شما هستیم و علیه نظام آن کشور حرف‌هایی می‌زدند و رئیس جمهور را برکنار می‌کردند.

وی ادامه داد: همزمان با جریان فتنه، تمام بوق‌های تبلیغاتی غرب علیه این مردم بسیج شد و بسیاری از رسانه‌های غربی میزان پخش برنامه‌های فارسی خود را افزایش دادند و اتفاقات را به صورت لحظه‌ای گزارش می‌دادند که در فلان خیابان شورش شده تا نشان دهند که در ایران آشوب است، اما مردم به صحنه آمدند و بساط اینها را جمع کردند و این یک حقیقت بزرگ است که هر کجا بصیرت مردم نقش داشت، بساط فتنه‌ها جمع شد.

** نامه‌ی بی‌سلام!

آیت‌الله لاریجانی با بیان اینکه بصیرت یک نعمت الهی است و شعب و انحایی  دارد، اظهار کرد: خداوند به شما مردم بصیرت داده است و از خیلی از مسئولان جلوتر هستید، شماها دشمن، فتنه مسیر دشمن و ابزارهای دشمن را درک و فهم کردید اما گاهی مسئولین کوتاه آمدند و کم آوردند.

وی افزود: آیا مسئولی که پس از سالها در انقلاب در وسط میدان فتنه، نامه‌ای بی‌سلام به رهبری می‌فرستد، ماجرا را فهم کرده است یا شما فهم کرده‌اید که بی‌هیچ چشمداشتی، بی‌هیچ طمعی و غریبانه پا در میدان گذاشته و بساط فتنه را جمع کردید؟! بصیرتی که در حمایت از ولی بصیر زمان باشد، مصداق جهاد است، زیرا جهاد همیشه شمشیر زدن نیست؛ بلکه به‌موقع دشمن را شناختن و به‌موقع ضربات دشمن را شناختن و حمایت از ولی زمان است و اینطور نظام اسلامی امروز علیرغم همه دشمنی‌ها مقتدرتر از هر زمان در منطقه می‌درخشد.

** راه‌اندازی کانالهای ماهواره‎ای با هدف براندازی انقلاب

آیت‎الله لاریجانی گفت: شناخت انحرافات، فتنه‌ها و شناخت دشمن در زمان خودش و همچنین شناخت راه دفع دشمن، بصیرت عظیمی است، همیشه اینطور نیست که حق و باطل روشن باشد و فتنه از همین جا برمی‌خیزد که گرد و غبار، حق و باطل را می‌پوشاند. 

رئیس قوه قضائیه ‌با بیان اینکه در دوره فتنه، رسانه‌های بیگانه و بیش از 100 رسانه فارسی زبان و کانال‌های مسموم ماهواره‌ای به قصد اقدامات فتنه‎گرایانه ایجاد شدند تا فضای کشور را از این طریق مسموم کنند، اظهار داشت: در فتنه 88، فضا را آنقدر غبارآلود کردند که نتوان حق و باطل را تشخیص داد و اینجاست که موهبت الهی و بصیرت به داد انسان می‌رسد و موهبت خداست که انسان را نورانیت می‌بخشد تا بتواند حق را از باطل تشخیص دهد.

وی با هشدار به خانواده‎های نسبت به کانالهای مسموم بیگانگان و فتنه‎گران تصریح کرد: سرمایه‌های عظیم انقلاب گاهی در تیررس دشمن قرار می‌گیرد، پس خودتان و اهل خانواده‌تان را از این موضوعات برحذر داشته باشید، این کانال‌های مسموم، تیرهای دشمنان و شیطان هستند که علیه اسلام و ارزشهای اخلاقی رها می‌شوند.

** نفوذ دشمن در خانواده‌ها از طریق جنگ نرم 
رئیس دستگاه قضا بیان کرد: دشمنان فهمیده‌اند تا زمانی که ایمان در قلبهای شماست و تا زمانی که شما به سمت ارزشهای الهی رهسپار هستید، این کشور بیمه شده است و تا زمانی که بصیرت در میان شماست، این کشور قابل تسخیر نیست؛ لذا از راه دیگر وارد شدند و دیگر به دنبال این نیستند که با جنگ سخت و نیروی نظامی وارد کشور شوند بلکه به دنبال جنگ نرم و بهم‌ریختن نظام ارزشی از طریق نفوذ در خانه‎ها و افکار خانواده‌ها هستند.

این مسئول گفت: خدا می‌داند که غرب امروز در منجلاب خود فرورفته است و اکنون دارد این نسخه‌ها را برای ما می‌پیچد، پس باید به هوش باشیم و به خداوند متعال پناه ببریم. 

آیت‌الله لاریجانی در پایان سخنان خود با قدردانی از برگزارکنندگان همایش 9 دی در آمل اظهار داشت: امروز خوشحالیم که مردم ما با بصیرت هستند و در آمل آن حماسه 6 بهمن را ایجاد کردند و در تاریخ ماندگار شد.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها