دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
امام جمعه نکا:
امام جمعه نکا گفت: همه باید پای عَلم انقلاب بایستیم و آن را رها نکرده و همواره در خدمت مولای خود باشیم.
همه باید پای عَلم انقلاب بایستیم/ انقلاب نیاز به تقویت و حمایت دارد
به گزارش آوای خزر از نکا، حجت‎الاسلام محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‎های نماز جمعه این هفته نکا با بیان اینکه بی‎خدایی اساس مشکلات است و چه در مملکت ما یا دیگران باشد خوب نیست، اظهار کرد: اگر در زندگی ما خدا حرف اول را نزند در کار خود موفق نخواهیم بود؛ در شعار و گفتار دم از خدا می‎زنیم اما در عمل چنین چیزی نیست، این وضع آخر و عاقبت ندارد و به بن‎بست کشیده می‎شویم.
وی با اشاره به سالروز فرمان امام مبنی بر تشکیل گزینش، افزود: همه این پست‎ها امانت است و باید فیلتری مثل گزینش باشد که شخص قبل از رسیدن به یک پست و مسئولیت مورد بررسی قرار بگیرد، صلاحیت آن ثابت و پس از آن به خدمت گرفته شود و نباید بخاطر دلخوشی برخی‌ها، این فیلترها را کمرنگ کرده یا دور بزنیم.
امام جمعه نکا تصریح کرد: در عرصه‌هایی مثل دانشگاه و آموزش و پرورش که باید نسل‌های جدید را تربیت کند، یک استاد و معلمی که منحرف باشد و به ارزشهای اسلامی پای‌بند نباشند می‌تواند تأثیرات سوء در نسل آینده داشته باشد. 
محمدی لائینی با اشاره به حضور استاندار مازندران و رئیس کمیسیون کشاورزی و نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در نماز جمعه، اظهار داشت: تلاش‎هایی در بحث مشکلات باغداران و اکنون در بحث گاز مازندران که از ترکمنستان تغذیه می‎شود، انجام شده است، اما بطور ویژه باید زیرساختها را فراهم و تقویت کرد که با سرمای 5 یا 6 درجه برق، آب و گاز دچار چنین آسیب‎هایی نشوند.
وی ادامه داد: در شهرستان نکا باغات مرکبات زیادی داریم، در این منطقه نیاز به صنایع تبدیلی است تا مرکباتی که برای تازه‎خوری استفاده نمی‎شوند در کارخانه‎های صنایع تبدیلی فرآوری شوند.
امام جمعه نکا در بخش دیگری از سخنان خود از حضور حماسی مردم به مناسبت 9 دی تقدیر کرد و گفت: این روز به حق روز میثاق امت با امام و یک برگ زرین افتخار در انقلاب است؛ بصیرت و صبر شما مردم است که این حماسه‎ها را از سوی مردم رقم می‎زند.
محمدی‌لائینی بیان کرد: مردم با بصیرت خود از جریان براندازی نظام آگاه شدند و اینکه انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است (همانطور که فتنه‎گران به صراحت اعلام کردند) مردم کشورمان هم چاره‎شناسی و هم فتنه‎شناسی خوبی داشتند، دانستند که چه هنگام باید رابطه خود را با ولایت تنگ‎تر کنند، لذا با ولایت تجدید میثاق داشتند.
وی با بیان اینکه انقلاب نیاز به تأیید، هدایت و تقویت دارد، اظهار کرد: یک عده یا از باب انتقاد و اعتقاد در قبال انقلاب برمی‎آیند و یا موافق انقلاب و ضد انقلاب هستند؛ عده‎ای نیز در جایی که انقلاب احتیاج به تقویت دارد، سکوت کردند و به شکلی از سر کار خدای خود گریختند و از ولی خود روی برگرداندند.
امام جمعه نکا در پایان گفت: همه باید پای عَلم انقلاب بایستیم و آن را رها نکرده و همواره در خدمت مولای خود باشیم.

انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها