دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۷۹
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۴
امام جمعه آمل خطاب به رئیس قوه قضائیه:
امام جمعه آمل گفت: نسبت به حمله ناجوانمردانه‌ای که به دستگاه قضایی و خودِ حضرتعالی(آیت‎الله لاریجانی) صورت گرفت ناراحت بودیم و نشان می‌دهد که شما حق را بیان کردید.
حمله ناجوانمردانه به قوه قضائیه و شخصِ شما نشان می‎دهد که حق را بیان کردید

به گزارش آوای خزر از آمل، حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی پنج‎شنبه در همایش بصیرتی 9 دی و یادواره شهدای روحانی این شهرستان که با حضور آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس دستگاه قضا و نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری برگزار شد، اظهار کرد: این جلسه به مناسبت حماسه 9 دی و تشکر از مردم مازندران به دلیل حضور گرم آنها در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخاب است و همه ما می‎دانیم که آیت‌الله لاریجانی به عنوان بزرگ پرچمدار روز 9 دی هستند.
وی افزود: برخی‎ها حرف زدند، برخی‌ها از 9 دی مسائلی را بیان کردند و برخی‌ها سکوت کردند، اما شما(رئیس دستگاه قضا) با شجاعت، درایت و فقاهت، مالک اشتر زمان بودید که حقایق روز 9 دی را برای مردم روشن کردید و مردم نیز از این نگاه، شما را بسیار دوست می‌دارند و امروز ثابت کردند که علیرغم هجمه‎های تبلیغاتی که به شما و سایر جامعه روحانیت بوده، مردم شما را دوست داشته و دارند.
امام جمعه آمل بیان کرد: از حمله ناجوانمردانه‌ای که به دستگاه قضایی و خودِ حضرتعالی(آیت‎الله لاریجانی) صورت گرفت ناراحت بودیم و نشان می‌دهد که شما حق را بیان کردید و به دنبال حق بودید.
مرتضوی با اشاره به وجود 4 هزار روحانی در سطح کشور گفت: روحانیت به تناسب جمعیت خود، بیشترین شهدا را داشتند و در آمل نیز 36 شهید روحانی تقدیم انقلاب شده است.
وی در پایان گفت: حماسه 6 بهمن را در پیش رو داریم؛ تنها شهری که در وصیت‌نامه امام راحل از آن یاد شده است، شهر آمل بوده و این تقاضا را داریم که امسال نیز در سالگرد این حماسه، با رهبر معظم انقلاب دیدار داشته باشیم.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها