دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۵
استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: باید ببینیم که استان و کشور نیازمند به چه تولیداتی هستند تا رفع مشکل شود، لذا کارآفرینی نیز باید براساس نیاز جامعه و استان باشد.
کارآفرینی براساس نیاز جامعه باشد/ خارج شدن 500 واحد تولیدی مازندران از حیث انتفاع/افتتاح دومین مرکز فناوری کشور در مازندران

به گزارش آوای خزر از ساری ٰربیع فلاح جلودار صبح امروز در یازدهمین جشنواره کارآفرینان برتر مازندران که در سالن همایش معاونت برنامه‌ریزی این استان برگزار شد با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی در استان سعی شده تا از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، اظهار داشت: بحث استفاده از ظرفیتهای درونی نیز در این بخش بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: مازندران یک استان کشاورزی است و وقتی بحث کارآفرینی مطرح می‌شود، بحث نوآوری را نیز در آن داریم و مسیر کارآفرینی از همین راه می گذرد.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه باید ببینیم در بحث نوآوری تا چه اندازه در رفع مشکلات استان استفاده کرده‌ایم، گفت: امروزه در بحث کشاورزی تنها کشت بذر مورد نظر نیست و اینکه تا چه اندازه توانستیم در رابطه با گیاهانی که در خاک مستقر کرده‌ایم؛ موفق به تغییر عوامل محیطی آن بعنوان مثال در بخش تحمل سرما و یخبندان شویم؟

فلاح ادامه داد: متوسط تولید برنج در مازندران 5.5 تن است اما یک کشاورزی داریم که در همین آب و خاک، 12 تا 13 تن در هکتار رکورد دارد، لذا می‌توانیم میزان تولیدات برنج را از 5.5 تن به 6 تا 7 تن نیز برسانیم.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان کرد: باید در تمام زمینه‌های کسب و کار به ویژه در خدمات پس از فروش با دنیا رقابت کنیم؛ اکنون واحد کاله در حال صادر کردن محصولات خود به ایتالیاست و همین هفته چند کامیون از محصولات خود را به روسیه صادر کرده است زیرا تولیدات خود را با محصولات روز هماهنگ کرده و در اتاق فکر و تحقیقات خود توانسته است بازار هدف را مشخص و موفق عمل کند.

وی با بیان اینکه باید مسیر کار پایه اساسی و اصولی باشد، افزود: متاسفانه در دولت‌های قبل آنقدر بد عمل کردند که در حال حاضر به سختی در حال کار هستیم و افرادی به نام کار و کارآفرینی آمده بودند اما نتوانستند کاری دهند، اما دولت تدبیر و امید به خوبی وارد عمل شده است.

استاندار مازندران گفت: خیلی تلاش کردیم تا در این مدت موضوعاتی چون بدهی بانکی، تولیدات و... را رفع کنیم، ستاد رفع موانع تولید بیش از 650 مصوبه در سال گذشته برای همین تعداد واحد تولیدی داشت و امسال نیز به حدود 850 واحد تولیدی توانستیم تسهیلات 18 درصدی پرداخت کنیم.

فلاح ادامه داد: علیرغم رکود بازار، بانکها به کمک تولیدکنندگان آمدند و حدود 1060 میلیارد تومان در این زمینه تسهیلات پرداخت کردند.

وی بیان کرد: متاسفانه برخی‌ها به دنبال بزرگ کردن نقاط ضعف هستند تا مسئولان را ناکارآمد جلوه دهند، روند اقتصادی کشور رو به مثبت است و دولت در این مدت جایگاه کارآفرینان را حمایت کرده است و مجاهدان واقعی همین تولیدکنندگان هستند که با کار سخت وارد عمل شدند.

نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه امروز باید دید که کار سهل و آسانتر در کدام فعالیت اقتصادی باید باشد، گفت: وزیر ارتباطات وزیر معین مازندران است و در زمینه آی تی با ایشان جلساتی برگزار شد تا باتوجه به اینکه فارغ‌التحصیلان زیادی در بخش آی تی داریم از 18 شرکت نیز دعوت شد و با 14 شرکت توانستیم قرارداد ببندیم و آنها برای فعالیتهای خود، شهر به شهر حضور پیدا می‌کنند.

فلاح ادامه داد: از 3 هزار واحد کوچک و متوسط تولیدی که در مازندران داریم؛ 2500 واحد فعال هستند و 500 واحد تولیدی نیز از حیث انتفاع خارج شدند.

وی با بیان اینکه 56 درصد از اشتغال استان در بخش خدمات است، اظهار داشت: باید بحث مهارت‎آموزی را در استان داشته باشیم، در سال جاری 70 هزار نفر توسط فنی و حرفه‎ای آموزش دیدند و این رقم قابل ارزش است.

فلاح گفت: وجب به وجب دریای مازندران قابل استفاده است، البته بحث زیست‌محیطی نیز بسیار حائز اهمیت است، امروزه فعالیتهای مختلفی در دریا انجام می‌شود از جمله تفریحی توریستی و تولید آبزیان و امسال 5 هزار تن نیز پرورش ماهی در قفس را در حال انجام داریم، در این راه، شیلات، بنادر و دریانوردی و محیط زیست و کشتیرانی باید کمک کنند.

استاندار مازندران با بیان اینکه درون‌زایی یکی از محورهای مهم در بخش تولید است، گفت: موضوع شرکتهای دانش‎بنیان نیز از فعالیتهای قابل توجهی است همه شرکت ها باید فعالیتهای خود را براساس تحقیقات و دانش روز انجام دهند.

وی در پایان با بیان اینکه کارآفرینان باید همواره در جامعه مورد احترام قرار بگیرند و مطالبات آنها باید در اولویت کارهای مسئولان باشد، گفت: دومین مرکز فناوری و نوآوری کشور پس از تهران در مازندران به صورت غیر رسمی افتتاح شده است و برای کارآفرینان، فارغ التحصیلان و محققان ما نیز دارای اعتبارات و امکانات خاصی است.

کارآفرینی براساس نیاز جامعه باشد/ خارج شدن 500 واحد تولیدی مازندران از حیث انتفاع/افتتاح دومین مرکز فناوری کشور در مازندران

کارآفرینی براساس نیاز جامعه باشد/ خارج شدن 500 واحد تولیدی مازندران از حیث انتفاع/افتتاح دومین مرکز فناوری کشور در مازندران

کارآفرینی براساس نیاز جامعه باشد/ خارج شدن 500 واحد تولیدی مازندران از حیث انتفاع/افتتاح دومین مرکز فناوری کشور در مازندران

کارآفرینی براساس نیاز جامعه باشد/ خارج شدن 500 واحد تولیدی مازندران از حیث انتفاع/افتتاح دومین مرکز فناوری کشور در مازندران

انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار