دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۸۷
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی انجمن‌های اولیا و مربیان خبر داد
مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی انجمن‌های اولیا و مربیان، مراکز راهنمایی و مشاوره آموزش خانواده وزارت آموزش و پرورش از برگزاری نخستین جشنواره ملی کتاب اولیا و مربیان در سالجاری خبر داد و گفت: این جشنواره، نهم اسفندماه در دانشگاه تهران به همراه تجلیل از آثار برتر برگزار می‌شود.
برگزاری نخستین جشنواره ملی کتاب اولیا و مربیان در اسفند 95 / راه‌اندازی 5 سامانه جامع ویژه اولیا و مربیان در سال‎جاری

بهزاد دهنوی صبح امروز در حاشیه جلسه انتخابات شورای انجمن اولیا و مربیان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار آوای خزر در ساری  اظهار داشت: دو برنامه مهم را در برنامه دفتر برنامه‌ریزی انجمن‌های اولیا و مربیان، مراکز راهنمایی و مشاوره آموزش خانواده  وزارت آموزش و پرورش  داریم که با تحقق آنها می‎توانیم پیشرفت کمی و کیفی در بخش فعالیت‎های آموزش و پرورش داشته باشیم.
وی افزود: یکی از برنامه‎ها تدوین اساسنامه جدید است و دومی نیز راه‎اندازی 5 سامانه جامع با هدف سهولت، دقت و نظارت دقیق‎تر برای فعالیت‌های انجمن شامل سامانه‌‎های مراکز مشاوره خانواده، آموزش خانواده، حمل و نقل دانش‎آموزی، نشریه پیوند و انجمن اولیا و مربیان مدارس است که به‎زودی راه‎اندازی می‎شود.
مدیرکل انجمن‌های اولیا و مربیان، مراکز راهنمایی و مشاوره آموزش خانواده  وزارت آموزش و پرورش درباره شیوه‎نامه جدید انتخاب مدرسان آموزش خانواده گفت: افراد متقاضی باید دارای مدرک کارشناسی ارشد و کارمند رسمی آموزش و پرورش باشند، در آزمون کتبی و دوره‌های آموزشی شرکت کرده باشند.
این مسئول ادامه داد: افرادی که پس از به‎دست آوردن امتیاز لازم و قبولی در مصاحبه تخصصی انتخاب می‎شوند، به عنوان مدرس در کلاس‎های آموزش خانواده در سطح استانی و ملی مشارکت می‌کنند.
دهنوی با بیان اینکه در حال حاضر 8 هزار نفر به عنوان مدرس آموزش خانواده در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: به نسبت نیاز مناطق، مدرسان آموزش خانواده انتخاب می‎شوند.
وی بیان کرد: گسترش سطح کمی و کیفی در مراکز مشاوره را در دست اقدام داریم و در حال حاضر، 280 مرکز در سطح استان‎ها راه‎اندازی شدند و این تعداد باید برحسب نیاز افزایش یابد.
مدیرکل انجمن‌های اولیا و مربیان، مراکز راهنمایی و مشاوره آموزش خانواده  وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت‌وگو از برگزاری نخستین جشنواره ملی کتاب اولیا و مربیان در 9 اسفندماه سالجاری در دانشگاه تهران خبر داد و گفت: در این جشنواره، کتاب‎هایی که در 5 سال گذشته در حوزه اولیا و مربیان تدوین شده است را طی فراخوان جمع‎آوری می‎کنیم و از نویسنده بهترین اثر تقدیر می‎شود.
وی در پایان اظهار داشت: انجمن اولیا و مربیان در 97 هزار مدرسه کشور هرساله برگزار می‎شود، تاکنون 7 میلیون نفر در کلاس‎های آموزش خانواده شرکت کردند.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها