دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۹۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۶
مدیرعامل شرکت گاز مازندران:
مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه وضعیت گاز مازندران فعلاً در بهترین وضعیت است، گفت: از مصرف‌کنندگان گاز خانگی می‌خواهیم که صرفه‌جویی کنند، دمای خانه را روی 18 درجه نگه دارند.
وضعیت گاز مازندران فعلاً مطلوب است/ مردم صرفه‎جویی کنند

محمداسماعیل ابراهیم‎زاده در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری، اظهار داشت: ساعت 10 صبح دیروز قطع گاز ایران از سوی ترکمنستان انجام شد اما با تدابیر صورت‎گرفته، در حال حاضر مشکلی وجود ندارد؛ گاز گلوگاه و نیروگاه نکا 620، ساری 595 ، بابل 580 ، آمل 600 و رامسر 825 مترمکعب و فعلاً در بهترین وضعیت قرار دارند، از طرفی نیز از گیلان و دشت شاد گلستان در مرز خراسان شمالی و گلستان ماکزیموم مصرف به سمت مازندران تزریق می‎شود.
وی افزود: مردم باید همکاری و صرفه‎جویی کنند، شب گذشته آمار مصرف در 24 ساعت قبل از آن اندازه‎گیری شد و این میزان، 26 میلیون و 800 هزار متر مکعب بوده که بیش از 22 هزار متر مکعب یعنی حدود 80 درصد آن خانگی بوده است.
مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: اکنون مدیریت یکپارچه مصرف گاز در گیلان، گلستان و مازندران را داریم، اگر فشار در حد 500 بیفتد، برای اینکه گاز خانگی قطع نشود؛ گاز ادارات و صنایع را قطع می‎کنیم.
این مسئول بیان کرد: گاز کارخانجات سیمان و نیروگاه قطع شده است و این تنها مختص مازندران نیست بلکه در همه مناطقی که امکان قطع گاز است، اعمال می‎شود.
وی در پایان با بیان اینکه پرسنل شرکت ملی گاز ایران بسیج شده‌اند تا گاز ایران قطع نشود و مردم با مشکل مواجه نشوند، اظهار داشت: از مصرف‌کنندگان گاز خانگی می‌خواهیم که صرفه‌جویی کنند، دمای خانه را روی 18 درجه نگه دارند، البته به 2 هزار و 780 دهیار نیز پیام دادیم تا مردم محل خود را به صرفه‎جویی تشویق کنند.
انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار