دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۳
یادداشت/اختصاصی آوای خزر
«برجام» مهمترین دستاورد حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران است که باید حفظ شود.
برجام مهم‌ترین دستاورد روحانی که باید حفظ شود

آوای خزر- مصطفی داننده:رئیس جمهور روحانی در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم باز هم از عملکرد دولت در مورد برجام دفاع کرد و گفت:« ما تأثیر برجام را در صادرات نفتی و بازار بازرگانی‌مان می‌بینیم که اگر این شرایط پس از برجام ایجاد شده است در زمینه صادرات نفت وجود نداشت. درآمد نفتی ما نصف میزان فعلی‌اش بود و حداکثر می‌توانستیم با آن پول حقوق کارمندانمان را بدهیم اما امروز در بخش بودجه عمرانی امیدواریم که بتوانیم امسال بالای ۳۰ هزار میلیارد تومان در بودجه عمرانی مصرف کنیم. هیچ تردیدی ندارم که برجام کار بزرگ ملت ایران بوده است.»
« ... امروز نیز به این نتیجه رسیده‌ایم که هیچ کس در دنیا نیست که بگوید ایران در برجام ضرر کرده یا سرش کلاه رفته است و کسانی هم که به برجام در سطح جهانی اعتراض دارند، کشورهایی چون اسرائیل و عربستان هستند که در گفته‌هایشان نیز می‌گویند ایران برنده برجام بوده و طرف مقابل شکست خورده است در حالی که برجام یک بازی برد-برد است.»
در تأیید سخنان رییس دولت یازدهم باید گفت که برجام مهم‌ترین دستاورد روحانی است که باید قدر آن را دانست. نباید به خاطر آمدن ترامپ با برخی تصمیمات در حاکمیت آمریکا، تمام دستاوردهای برجام را زیر سؤال برد.
ایران قبل از برجام با مشکلات بی‌شمار اقتصادی حاصل از تحریمها روبرو بود. بخش‌های صادرات نفت، تجارت و مبادلات بانکی ایران زیر ضربات شدید تحریم‌ها در حال نابودی بود. پول‌های ایران بلوکه شده بود و حتی در برخی موارد ایران مجبور بود مانند دوران قبل از اختراع پول مبادله کالا با کالا انجام دهد. مثلا نفت بدهد و برنج بگیرد. اوضاع ایران شبیه دوره نفت در برابر غذای صدام شده بود. ایران نفت صادر را و به جای پول آن، کالا دریافت می‌کرد. صادرات نفت ایران نیز گام به گام در روند کاهشی به سمت صفر شدن حرکت می کرد.
ایران قبل از برجام، کشوری منزوی در عرصه جهانی بود و دوستان جمهوری اسلامی به انگشتان یک دست هم نمی‌رسید؛ اکثر کشورهای جهان به واسطه فشارهای آمریکا، ایران و ایرانی را تحریم کرده بودند.
ایران بعد از برجام تبدیل به کشوری شده است که درهای جهان به سوی او باز است. با سفری به عسلویه و بنادر تجاری ایران می‌توان این تغییر را از نزدیک دید.
معاملات اقتصادی ایران با کشورهای جهان باعث شده است سرمایه‌های ایران آزاد شود و دیگر احتیاجی نیست ایران برای دریافت پولهای خود دست به دامن هزار واسطه شود. برجام، روزهای خوبی را برای ایران رقم زده است و مشخص نیست چرا عده‌ای همچنان دوست دارند برجام را هوا کنند.
قطعا در سال‌های پیش رو می‌شود طعم شیرین این توافق را چشید و به‌خوبی تأثیر آن را در زندگی مردم دید. قطعا ایران با برجام بهتر از ایران بدون برجام است. مردم هنوز دوران محمود احمدی‌نژاد را فراموش نکرده‌اند. روزهای تلخی که تمام مردم با مشکلات اقتصادی و اجتماعی روبرو بودند.
انتهای پیام/ 1357
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار