دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي:
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مردم از بداخلاقي خسته‌اند و دیگر دوران تخريب، انگ‌زني و بداخلاقي به سر آمده و دوران معرفت‎جويي و اخلاق‌جويي آغاز شده است، افزود: باور كنيم كه انسانها براي تداوم حيات نيازمند بازتوليد اخلاق و معرفت هستند.
دوران تخریب و انگ‎زنی به‎سر آمد/ مردم از بداخلاقی خسته‌اند

به گزارش آوای خزر، سید رضا صالحی امیری ظهر امروز در كنگره ملي بزرگداشت نيما يوشيج که در شهرستان نور برگزار شد با بیان اینکه امروز بيش از هر زمان ديگري به مقوله انسان و توسعه انساني نيازمنديم و توسعه انساني نیز در بستر توسعه فرهنگي شكل مي‌گيرد، اظهار داشت: ایران و بویژه سرزمین علویان مازندران داراي يك تبار تمدني، تاريخي و فرهنگي است و اگر ما ريل توسعه را از بستر فرهنگ آغاز مي‌كرديم امروز در دنيا سرآمد بوديم زیرا ذخاير فرهنگي كشور بيش از ذخاير نفتي است.
وی افزود: تبرستان از ديرباز داراي شاعران و نويسندگاني بوده است كه به زبان تبري مي‌نوشته‌اند و نام و اشعار تعدادي از آنها در كتب تاريخي آمده است که ديوان اشعار امير پازواري از آن جمله است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه زبان تبري سالهاست كه در معرض خطر قرار گرفته اما همت انسانهاي علاقمند و دلداده به فرهنگ تبری مانع از اين فروپاشي شده است، گفت: اوج اين دلدادگي را در تلاش نيما يوشيج، پدر شعر نو پارسي مي‌توان ديد كه سالها در جستجوي راهي براي احياي زبان سرزمين مادري خود بود.
صالحی امیری اظهار داشت: جمع‌آوري كتب خطي درباره تاريخ و ادبيات تبرستان، تهيه ديوان امير پازواري و مطالعه بر روي آنها، تلاش براي نوشتن دستور زبان تبري و كتاب تاريخ ولايتي گوشه‌اي از اين تلاشها بوده است و دفاتر اشعار تبري او كه سرشار از واژگان اصيل است؛ نگين ذي‌قيمت تلاشهاي او به‎شمار مي‌رود، به تعبير ديگر مهمترين كار او در اين راستا سرودن اشعاري به زبان تبري به نام «روجا» است كه سرشار از تركيبات، لغات و ...تبري می‎باشد.
وی با بیان اینکه نيما با بهره‌گيري از افسانه‌هاي كهن و بومي اين منطقه زيربناي فكري خود را بر نوآوري در شعر فارسي قوت بخشيد و او را علاوه بر پدر شعر نو فارسي احياگر زبان تبري بايد ناميد، خاطرنشان کرد: نيما داراي انديشه‌هاي فراوان و زواياي فكري مختلفي است كه يا به آنها پرداخته نشده و يا كمتر اشاره شده و يكي از اينها اشعار تبري اوست كه كنگره نیما مي‌تواند به واشكافي اين زوايا كمك كند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروز بيش از هر زمان ديگري به احياي انجمن‌هاي شعر و ادب و هنر در سطح كشور نياز داريم؛ شعر و شاعر مي‌تواند در ميان نسل جوان نشاط و غرور ايجاد كند و به این هنر براي تداوم حيات اجتماعي نياز داريم.
وی با تأکید بر اینکه حوزه فرهنگ يك حوزه براي گذران اوقات فراغت نيست، تصریح کرد: جامعه امروز در كنار خوراك، پوشاك، مسكن و .. به هم‌نوايي، اخلاق، فضيلت و همدلي نياز دارد.
** مردم از بداخلاقی خسته‎اند
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مردم از بداخلاقي خسته‌اند و دیگر دوران تخريب، انگ‌زني و بداخلاقي به سر آمده و دوران معرفت‎جويي و اخلاق‌جويي آغاز شده است، افزود: باور كنيم كه انسانها براي تداوم حيات نيازمند بازتوليد اخلاق و معرفت هستند.
صالحی امیری گفت: مردم چه گناهي كردند كه بايد در بمباران تهمت، افترا و شايعه زندگي كنند؟ دولت منتخب مردم است و كساني كه تلاش مي‌كنند بين دولت و نظام جدايي ايجاد كنند دچار انحراف تحليلي شده‌اند.
وی با بیان اینکه موفقيت نظام بدون موفقيت دولت غيرممكن است و موفقيت دولت موفقيت نظام است، خاطرنشان کرد: عده‌اي تلاش مي‌كنند كه مجموعه خدمات دولت و تلاشهايي كه در كشور صورت مي‌گيرد را ناديده بگيرند، عده‌اي نیز فراموش كرده‌اند كه ما در آستانه جنگ بوديم و اين تهديد از سر ملت ما برطرف شد.
صالحی امیری افزود: امروز اجماع بين‌المللي عليه ايران شكسته شد و تحريمها و تهديدها لغو شد و اکنون امن‌ترين منطقه جهان را ايران اعلام مي‌كنند در حاليكه همه منطقه دچار چالش و بحران است و اين يك تصادف نيست، بلكه نتيجه تدبير مقام معظم رهبري، تلاش دولت و حمايت نيروهاي نظامي، امنيتي و اطلاعاتي است.
وی افزود: در یک سال گذشته بيش از 11 ميليارد دلار سرمايه‌گذاري خارجي در كشور انجام شد، تحقير ملي از بین رفت، امروز کشورهای غربی در صفِ حضور در تهران قرار دارند و اين اقتدار ملي است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه دولت در وضع سختي قرار دارد ليكن آينده نزديك براي ملت روشن است، افزود: پس از 60 سال در اوپك اجماع ايجاد كرديم و تنها عضو اوپك هستيم كه افزايش صادرات نفت داشته‌ايم.
صالحی امیری در پایان با اعلام اینکه راهي جز تلاش گسترده با درك شرايط منطقه‌اي و جهاني براي تأمين منافع مردم نداريم، گفت: براي نخستين‌بار بين غرب و آمريكا شكاف ايجاد شد.
انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار