دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
به بهانه درگذشت سردار سازندگی
آیت‎الله رفسنجانی در سخنانی درباره رهبر معظم انقلاب می‎گفت: من عشقم آقای خامنه‎ای است. رهبر معظم انقلاب نیز درباره ایشان گفته بود: نترسیدن از طرح‌های بزرگ و اقدام کردن شجاعانه در برابر کارهای بزرگ از شاخصه‎های آقای رفسنجانی است.


به گزارش آوای خزر، آیت‎الله اکبر هاشمی بهرمانی معروف به علی‎اکبر هاشمی رفسنجانی در سوم شهریورماه 1313 در روستای بهرمان کرمان دیده به جهان گشود. پدرش مرحوم میرزاعلی هاشمی بهرمانی و مادرش مرحومه ماه‌ بی‌بی صفریان از خانواده‎های سرشناس رفسنجان بودند، علی‎اکبر رفسنجانی چهارمین رئیس جمهور ایران در سال‎های 68 تا 76 بود.
وی در سال 1337 ازدواج کرد و ثمره زندگی او نیز پنج فرزند به نام‎های یاسر، مهدی، فاطمه، فائزه و محسن است، فعالیتهای سیاسی او از سال 1340 آغاز شد، هاشمی رفسنجانی از چهره‎های بسیار تأثیرگذار در روند انقلاب و دوران پس از آن و عضو اصلی جامعه روحانیون مبارز بود، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 57 نیز با کمک او تشکیل شد. وی از سال 86 تا 95 رئیس تشخیص مصلحت نظام بود و از 86 تا 89 نیز ریاست مجلس خبرگان رهبری را برعهده داشت.
آیت‎الله هاشمی رفسنجانی، شامگاه امروز یکشنبه 19  دی‌ماه بر اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت و براساس اعلام خانواده ایشان، مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحوم روز سه‎شنبه برگزار و درباره محل تدفین ایشان هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است اما اخبار اولیه حکایت از خاکسپاری مرحوم هاشمی رفسنجانی در مرقد امام خمینی(ره) دارد.
پیکر آیت‌الله رفسنجانی به جماران منتقل و ستادی برای برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری آن مرحوم تشکیل شده است، براساس آخرین خبر، سه روز عزای عمومی در کشور اعلام شده و پس‎فردا سه‎شنبه تعطیل عمومی است.
مقام معظم رهبری و رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیام‎های جداگانه‎ای درگذشت آیت‎الله رفسنجانی را تسلیت گفتند.
از جمله سخنان به‎یادماندنی مرحوم هاشمی رفسنجانی درباره رهبر معظم انقلاب این است که " من عشقم آیت‎الله خامنه‎ای است" و در بخشی از سخنان رهبری درباره آیت‎الله رفسنجانی آمده است:" ... برخورداری از روحیه ابتکار و نوآوری، همت بلند در امر سازندگی، نترسیدن از طرح‌های بزرگ و اقدام کردن شجاعانه در برابر کارهای بزرگ از شاخصه‎های آقای رفسنجانی است."
انتهای پیام/
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار