دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی مازندران:
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: جمعیت عشایر مازندران 27 هزار و 100 نفر است که از این تعداد، 40 درصد بانوان هستند.
جمعیت عشایر مازندران 27 هزار نفر است/ 40 درصد عشایر از زنان هستند

به گزارش آوای خزر از ساری، محمد حسین فلاح صبح امروز در کارگروه تخصصی بانوان که در اتاق بازرگانی مازندران برگزار شد، با اشاره به اهمیت عشایر در تولیدات کشاورزی، دامداری و صنایع دستی اظهار داشت: البته در مازندران ممکن است تمام ویژگی‌های عشایر وجود نداشته باشد اما چارت کلی مربوط به عشایر اعلام و ابلاغ شده است و اکنون در 14 شهرستان، 27 هزار و 100 نفر عشایر داریم که از این تعداد، 10 هزار و 840 نفرمعادل 40 درصد خانم هستند.
فلاح اظهار کرد: عشایر مازندران حدود یک میلیون و 400 هزار واحد دامی (با احتساب حتی یک رأس دام) دارند که بیشترین واحد آن با هزار و 410 واحد در بابل و هزار و 200 واحد نیز در سوادکوه شمالی، جویبار، سوادکوه و قائمشهر وجود دارد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی مازندران بیان کرد: بیشترین محصولات تولیدی آنها گوشت، شیر، کره، پنیر، داروهای گیاهی و در کنار آن نیز فعالیت در کشت شبدر، علوفه و باغات سیاه ریشه و تولید فرش، گلیم و البسه پشمی نیز از دیگر تولیدات عشایر مازندران است.
وی با بیان اینکه برای توانمندسازی زنان عشایر صندوق خرد راه‌اندازی شده است، افزود: سازمان جهاد کشاورزی برای هر صندوق 2.5 میلیون تومان واریز کرده است که تاکنون در شهرستان‌های جویبار، سیمرغ، سوادکوه شمالی، قائمشهر، آمل و بابل راه‌اندازی و در حال حاضر 191 عضو دارد که بیشتر آنها با 50 عضو در آمل هستند.
فلاح گفت: هدف مهم از راه‌اندازی این صندوق‌ها کمک به اقتصاد خانواده، توانمندسازی بانوان و ایجاد بستری برای شرکت بانوان در نمایشگاه‎های محصولات خانگی و صنایع دستی است.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار