دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
گزارش/
80 درصد از قالیبافان مازندران را زنان تشکیل می‎دهند، برخی‎ها با استفاده از این امتیاز در لیست افراد بیمه‌شده قرار گرفتند و اکنون استانداری مازندران تصمیم دارد تا در این زمینه راستی‎آزمایی صورت دهد.
بیمه‌شدگان قالیبافی راستی‎آزمایی می‎شوند

به گزارش آوای خزر از ساری، هفتمین نشست کارگروه تخصصی بانوان و خانواده استانداری مازندران با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی، رئیس اتاق بازرگانی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری و اعضای این کارگروه و تنی چند از زنان بازرگان مازندران در سالن کنفرانس اتاق بازرگانی این استان برگزار شد.
در این جلسه، بیمه زنان قالیباف و صندوق خرد زنان عشایر و روستایی مورد بررسی قرار گرفت و به گفته مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران مقرر شد با توجه به اینکه 80 درصد قالیبافان این استان را زنان تشکیل میدهند، ساماندهی بحث بیمه آنان با جدیت دنبال شود.
مریم جمشیدی اظهار داشت: همه شهرستانهایی که شرایط صندوق خرد روستایی را داشته یا از جمعیت عشایر برخوردار باشند می‎توانند از تسهیلات این صندوق استفاده کنند.
وی در پایان با تأکید بر اینکه بیمه قالیبافان فقط برای شاغلان در همین رشته در نظر گرفته شده است، گفت: باید افراد واقعی از تسهیلات بیمه و سایر امتیازات بهره‎مند شوند.
* ابهامات حوزه بیمه تا یک‌ماه آینده احصاء شود
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز در این جلسه اظهار داشت: در حوزه بیمه زنان باید بانک اطلاعاتی تشکیل شود و در اختیار کانون زنان بازرگان مازندران قرار بگیرد.
علیرضا یونسی رستمی بیان کرد: از نظر کارشناسان، 22 هزار بیمه شده قالیبافی در مازندران باید راستی‎آزمایی شوند و این موضوع از طرفی باید به اضافه شده افراد واقعی بینجامد که سالهاست از چشم مسئولان دور مانده‎اند.
وی افزود: همه ابهاماتی که در حوزه بیمه وجود دارد باید تا یک ماه آینده احصاء شود و امیدواریم که این جلسه یک سرمنشأ برای شناسایی زنان کارآفرین واقعی باشد.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران گفت: شهرستان کلاردشت یکی از مناطق ویژه در حوزه فرش مازندران است و باید بصورت ویژه دیده شود.
* بیمه‌شدگان قالیبافی راستی‎آزمایی می‎شوند
معاون سرمایه‎گذاری و اشتغال دفتر امور روستایی مازندران نیز در سخنانی با اشاره به اینکه 43 هزار نفر با عنوان بیمه‎شده  صنایع دستی و قالیبافی در این استان داریم، گفت: اگر این تعداد به واقع در همین رشته فعالیت می‎کردند، اکنون باید کوچه‎های شهر پُر از فرش بود!
محمد اسفندیاری اظهار داشت: بیمه افرادی که قالیباف واقعی نبودند را قطع کردیم و در ادامه نیز آنهایی که ادعا می‎کنند فعالیت قالیبافی دارند، کار آنها مورد بررسی و راستی‎آزمایی قرار می‎گیرد.
وی ادامه داد: تاکنون بیمه 14 هزار نفر را که به عنوان قالیباف بیمه شده بودند را قطع کردیم، زیرا این بیمه فقط برای فعالان رشته قالیبافی است.
معاون سرمایه‎گذاری و اشتغال دفتر امور روستایی مازندران گفت: دفتر امور روستایی تاکنون حدود 20 میلیارد تومان را به صندوق خرد روستاییان اختصاص داده و اکنون نیز اعلام می‎کنیم، در هر هر روستایی که حداقل 25 نفر از بانوان بتوانند یک مجموعه و صندوق خرد تشکیل دهند، با آنها همکاری می‎کنیم.
* قطع بیمه تعدادی از فعالان صنایع دستی در مازندران
یکی از کارشناسان اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در این جلسه بیان کرد: امسال 5 هزار و 871 بیمه شده صنایع دستی داشتیم که این تعداد به 4 هزار و 955 نفر رسید و از مجموع افراد بیمه‎شده، 4 هزار و 625 نفر از بانوان هستند.
وی اعلام کرد: برخی از صنعتگرانی که سالهاست فعالیت دارند و حتی ایجاد کارآفرینی کرده و کارگاه صنایع دستی دارند، بنا به دلایلی با قطع بیمه مواجه شده‎اند که ضرورت دارد به مشکلات آنها رسیدگی شود.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار