دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۴
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پیامی به مناسبت رحلت آیت الله هاشمی گفت: بی‌شک ملت ایران یکی از بزرگترین رجال نخبه سیاسی و سازندگی تاریخ خود را از دست داده است.
ملت ایران یکی از بزرگترین رجال نخبه سیاسی خود را از دست داد

به گزارش آوای خزر از ساری، سید علی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در پیامی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفت که متن پیام به شرح ذیل است:
این لحظات ناخوش و غم انگیز یادآور زمانی است که خبر شهادت برادرانم را شنیده بودم، آن لحظه‌ای برایم تداعی شد که خبر ارتحال رهبر کبیر انقلاب اعلام شده بود؛ این لحظات سختی است برای همه کسانی که عشق خمینی کبیر را در دل و اهداف بلند او را در سر دارند و بابت تجلی و تحقق شعارهای انقلاب در تکاپو و تلاشند و همواره استمرار و پایداری نظام جمهوری اسلامی را عاشقانه جستجوگرند؛ مطمئن هستم این لحظه‌ها برای مقام معظم رهبری لحظه‌های سخت و غم‌آلودی است.                                                                                                                             
بی‌شک ملت ایران یکی از بزرگترین رجال نخبه سیاسی و سازندگی تاریخ خود را از دست داده است؛ کسی که شکنجه‌های سخت رژیم پهلوی را تحمل کرد تا انقلاب اسلامی بتواند برای ملتش آزادی، آزادگی، دینداری، آسایش و رفاه، استقلال سیاسی و اقتصادی را در سایه‌سار جمهوری اسلامی فراهم آورد.
 روح متعالی سردار سازندگی و ایثار اکنون به مراد و امام خود ملحق شد و در جوار رحمت حضرت باریتعالی آرام  گرفت. بی‌شک باید اذعان داشت« یَآ أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ارْجِعِى إِلَى‏ رَبِّکَ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً فَادْخُلِى فِى عِبَادِى وَادْخُلِى جَنَّتِى ».
لذا بر خود فرض می‌دانم این ضایعه بزرگ را به حضرت موعود(عج) و رهبر فرزانه آیت الله الاعظمی خامنه‌ای، علمای عظام، ملت شریف و قدردان ایران اسلامی و خانواده ارجمند ایشان تسلیت عرض نموده و از خداوند سبحان علوّ درجات را برای آن بزرگوار و صبری جمیل برای بازماندگانش مسئلت نمایم؛ در پایان از همه عزیزان و اهالی فرهنگ و ادارات متبوع  دعوت می‌کنم که با حضور هر چه تمام‌تر در مراسم سوگ این بزرگ‌مرد عرصه انقلاب اسلامی ، مراتب قدرشناسی خود را اعلام نمایند‌‌.

از شمار دو چشم یک تن کم/ و ز شمار خرد هزاران بیش

سید علی قاسمی - مدیرکل آموزش و پرورش مازندران

 
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار