دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵
استاندار مازندران:
استاندار مازندران گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی تا آخر عمر، روحيه انقلابي و اصلاح‎گري را حفظ کرد.
هاشمی رفسنجانی روحیه انقلابی خود را تا آخر حفظ کرد

به گزارش آوای خزر از ساری، ربیع فلاح‎جلودار كه امروز در مراسم بزرگداشت آيت الله هاشمي رفسنجاني در مصلي امام خميني (ره) شهرستان ساري شركت كرده بود در گفتگو با خبرنگاران از حضور گسترده مردم مازندران در مراسم بزرگداشت آيت الله هاشمي رفسنجاني در مركز استان و شهرستانها تقدير و تشكر کرد.
وی افزود: اين حضور آگاهانه و پرشور تجلي عشق و علاقه مردم به خدمتگزار فداکار، سردار سازندگي و یار وفادار امام و رهبری است.
استاندار مازندران بیان کرد: اين همه ابراز احساسات و همدردي و عشق و علاقه به يكي از شخصيت‌هاي ماندگار و اثرگذار انقلاب اسلامي در دفتر افتخارات ديار علوي مازندران ثبت و درج خواهد شد.
وي همچنين در مورد شخصيت آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: ایشان جانباز سرافرازي بود كه در خرداد 58 از سوء قصد دشمنان و گروه فرقان جان سالم به در برد و حضرت امام راحل پس از اين حادثه فرمودند: بدخواهان بدانند هاشمي زنده است، چون نهضت زنده است.
فلاح ادامه داد: او صميمي‎ترين يار امام و رهبري بود و با مديريت مدبرانه و تلاش براي توسعه و اعتلاي كشور، «سردار سازندگي» نام گرفت و الگوي مديريت انقلابي و جهادي بود.
نماینده عالی دولت در مازندران، آيت‎الله هاشمي را از پيشگامان مبارزه با رژيم ستم‎شاهي خواند و گفت: ایشان تا آخر عمر اين روحيه انقلابي و اصلاح‎گري را حفظ کرد.
وی افزود: شأن و منزلت و جايگاه اين شخصيت بزرگوار آنقدر والا و برجسته بود كه مقام معظم رهبري با صراحت فرمودند: براي من هيچكس هاشمي نمي‌شود .
فلاح يكي از ويژگي‌هاي ممتاز آيت‎الله هاشمي را دفاع از حقوق مردم و تلاش براي خدمت به آنها عنوان و اظهار کرد: اعتدال و عقلانيت ، صبر و شكيبايي و شجاعت و پايداري از ويژگي ممتاز آيت‌الله هاشمي بود.
استاندار مازندران تجليل از هاشمي را تجليل از ارزش‌ها و آرمان‌هاي انقلاب دانست و افزود: از دست دادن مخزن‌الاسرار انقلاب خسارتي جبران‌ناپذير است چرا كه نام هاشمي با نام انقلاب همراه و عجين است.
وی با اعلام اینکه یکی دیگر از ويژگي‌هاي ماندگار آيت‌الله هاشمي ولايتمداري و حركت در مسير ولايت بوده است، بیان کرد: سياست ایشان تجلي ديانت بود و تلاش وی براي حفظ ميراث انقلاب و دفاع جانانه از خانواده حضرت امام راحل در تاريخ انقلاب جاودانه و ماندگار است.
وي در پايان، بار ديگر اين مصيبت جانسوز را تسليت و تعزيت گفت و از حضور علماي اعلام، شخصيت‌ها، مديران، مسئولان و مردم فهيم و عزيز شهرستان ساري و استان مازندران در مراسم تجليل و بزرگداشت آيت‌الله هاشمي رفسنجاني تقدير كرد.
انتهای پیام/ 1354
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار