دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
شیخ اصلاحات مازندران:
شیخ اصلاحات مازندران و استاد حوزه و دانشگاه با انتقاد از فحش‎ها و ناسزاهایی که به مرحوم هاشمی نسبت داده می‎شد، گفت: به‎یقین بدانید که هاشمی ستون انقلاب بود، در سیاست خارجی تعامل، در سیاست داخلی تعادل؛ هاشمی میل داشت از همه فکرها، سلیقه‌ها، توان‎ها و انرژی‎ها برای پیشرفت کشور استفاده کند.
هاشمی ستون انقلاب بود/ چرا فحش و ناسزا؟! / ادبیات «من انقلابی‌ام» ارزان شده است

به گزارش آوای خزر از نکا، حجت‌الاسلام علی‌اصغر رحمانی عصر امروز شنبه 25 دی‌ماه در مراسم گرامیداشت مقام رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‎الله هاشمی رفسنجانی که با حضور مسئولان و جامعه روحانیت این شهرستان در حوزه علمیه نکا برگزار شد، اظهار داشت: پیام و بیان اسلام این است که شما مسلمانان در برنامه‌های حیات، چه حیات اجتماعی، اخلاقی و سیاسی باید به فکر، اندیشه، آگاهی و تأمل وابسته شوید نه به فرد.
وی افزود: قرآن می‌فرماید پیامبر(ص) یک رسول و فرستاده است و از طرف خدا انتخاب شد، نقش و برنامه او تبلیغ، هدایت و راهنمایی مردم است و خداوند برای پیامبر با همه منزلت و اقتدار عنوان دیگری را بازگو نمی‌کند الا رسول.
این روحانی برجسته بیان کرد: هر انسانی دارای یک شخصیت حقیقی و حقوقی است؛ یعنی عنوانی، مسئولیتی، جایگاهی و مرتبتی در جامعه دارد، شخصیت حقیقی فناپذیر است و نابود می‌شود، انبیاء و اولیاء و اوصیاء و مردم در این شخصیت با یکدیگر فرقی ندارند و فنا و زوال در شخصیت حقیقی برای همه یکسان است.
حجت‎الاسلام رحمانی با بیان اینکه آنچیزی که در شخصیت هر انسانی ماندگار بوده و آن را اثبات می‌کند شخصیت حقوقی است، افزود: شخصیت حقوقی رسول اکرم(ص) تنویر و رسالت است، چه اینکه مردم ایمان بیاورند و چه ایمان نیاورند.
وی ادامه داد: علامه جوادی آملی در تفسیر تسنیم و علامه طباطبایی در تفسیر المیزان و فخر رازی در تفسیر کبیر راجع به پیامبر و ائمه معصومین(ع) دارند که در دعا می‎خوانیم «یا وجیهاً عند الله»، اگر انبیاء، مراجع تقلید و عارفان و سالکان «الی الله» تاکنون باقی ماندند، بخاطر وجه حقیقی آنهاست.
شیخ اصلاحات مازندران با بیان اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی دو وجه داشت؛ افزود: یکی از این وجوه، حقیقی و دیگری حقوقی است، وجه حقیقی او در سه‎شنبه هفته گذشته در کنار مربی و مرجعش و آگاهش در دل خاک رفت و چه زیبا بود دفن کردن مرحوم هاشمی در کنار بدن امام آنهم در ضریح داخل مرقد امام(ره).
** هاشمی برای همیشه تاریخ زنده است
وی ادامه داد: برای همیشه تاریخ برای همه نسل‌ها هاشمی رفسنجانی زنده است و اگر هاشمی نبود، انقلاب به اینجا نمی‌رسید؛ از سال 1354 با ایشان آشنا شدم، دانشجو بودم، همین که از زندان بیرون می‎آمد به منزل آیت‎الله لاهوتی می‎رفت، عنوان بحث او حرکت تاریخی امامان دین در ایجاد تحول و دگرگونی و در ساختار جامعه بود و بخاطر همین سخنرانی‌ها بلافاصله او را دستگیر می‎کردند که یا زندان بود یا تبعید.
حجت‎الاسلام رحمانی بیان کرد: مرحوم هاشمی قبل از انقلاب امکانات مالی خوبی داشت؛ یک تولیتی در قم بود که مخالف شاه و طرفدار مصدق بود، این فرد امکانات خود را در اختیار هاشمی گذاشت و خود از کشور رفت، مرحوم هاشمی این امکانات را در جهت مبارزه با حاکمیت وقت و مبارزه با فساد در اختیار خانواده‌های زندانی قرار می‌داد تا آنهایی که در زندان هستند، تشویش خاطر نسبت به خانواده خود نداشته باشند، مجموعه وجود آقای هاشمی خدمت و مبارزه و کمک بود.
وی ادامه داد: در جلسات قبل از انقلاب در کانون توحید، هر جایی که چهره‎های مبارزه بودند، در این مجالس شرکت می‎کردند و گوینده مجالس شهید مطهری، شهید بهشتی و مرحوم هاشمی رفسنجانی و مرحوم  آیت‎الله موسوی اردبیلی بودند.
** ادبیات «من انقلابی‌ام» ارزان شده است!
حجت‎الاسلام رحمانی ادامه داد: کانون توحید با شناسنامه بیش از 50 سال در توسعه فرهنگی و معارف دین دارای پنج عضو شامل هاشمی رفسنجانی، مرحوم مهدی کنی، شهید بهشتی، آیت‎الله موسوی اردبیلی و شهید باهنر بود که یکی از اعضای مؤثر و بنیانگذار این کانون، هاشمی رفسنجانی بود و این جمع زمانی که حسینیه ارشاد در شمال تهران شکل گرفت، به این فکر افتادند تا در غرب تهران نیز چنین کانونی را بنیانگذاری کنند تا هم کانون مبارزه و هم کانون بیان معارف دین و بیان نگاه‎های امام راحل باشد.
این روحانی مبارز بیان کرد:  الان همه می‌گویند - هر کس از راه رسید می‌گوید من انقلابی‌ام- و می گوید من این کار و آن کار را انجام داده‌ام، از این ادبیات‌ها ارزان شده است!
وی ادامه داد: هاشمی پس از انقلاب با چهار جریان مهم مواجه بود که اگر در هر کشور دیگری اتفاق می‎افتاد آن کشور نمی‎توانست به حرکت‎های انقلابی خود ادامه دهد، جنگ را با همه مشکلات و نارسایی‌ها داشتیم؛ امام راحل در این شرایط فرماندهی کل قوا را با اینکه دیگران بودند اما به هاشمی رفسنجانی سپرد، او مجلس شورای اسلامی را نیز در آن شرایط اداره می‌کرد(فکر نکنید مجلس اول و دوم مجلس بسیار آسانی بود؛ بلکه بسیار سخت در تصمیم‎گیری‎ها و قانونگذاری‎ها بود).
این روحانی مبارز با بیان اینکه هاشمی انسان صبور و چندجانبه‎نگر بود، گفت: کسی نمی‎توانست از مصاحبه آقای هاشمی درس بگیرد و اصلا او را بفهمد که این پیچیدگی چیست؟!
** هاشمی دغدغه فراوانی برای قانون اساسی داشت
حجت‎الاسلام رحمانی بیان کرد: سپاه مدیون هاشمی است، اگر هاشمی نمی‌بود، سپاه نبود، با تمام وجودش فرمانده کل قوا بود، سپاه هر چه می‎خواست، هاشمی بلافاصله دستور می‎داد از ارتش در اختیار سپاه بگذارند.
وی با بیان اینکه هاشمی دغدغه فراوانی برای قانون اساسی داشت و همین اصل ولایت فقیه که با هیمنه و قدرت است مدیون زحمات هاشمی است، اظهار داشت: هاشمی و مجلس شورای اسلامی، هاشمی و جنگ، هاشمی و بحران بنی صدر؛ هاشمی توانست بحران و حرکت و برنامه بنی صدر را افشا کند زیرا فرد دیگری نبود؛ مرحوم بهشتی و مرحوم مطهری را از ما گرفته بودند؛ دشمن حساب‌شده کار می‎کرد، دو عنصر مهم فکر و اندیشه یعنی مطهری و یک عنصر مدیریت یعنی مرحوم بهشتی، هر دو را از ما گرفته بودند.
این استاد حوزه و دانشگاه با طرح این سوال که چرا واقعیت‎های تاریخ را نمی‌گوییم و چرا می‎ترسیم؟ خاطرنشان کرد: هاشمی دو دوره سخت مجلس شورای اسلامی را داشت؛ مگر مرحوم بازرگان تسلیم می‎شد و مگر یدالله و عزت سحابی افراد کوچکی بودند؟ آنها انسانهای بزرگی در قبل از انقلاب بودند، همه آنها بعد از انقلاب با هم بودند، مگر کسی غیر از هاشمی می‌توانست آنها را کنترل کند؟
وی ادامه داد: هاشمی و کودتای نوژه؛ هاشمی و جریان سازمان مجاهدین؛ فتنه عظیم و گسترده‎ای را به وجود آورند، وارد خانواده‌ها شدند و این نسل جدید را در اختیار قرار گرفته بودند، هاشمی توانست جریان منافقین را به این نقطه برساند.
** هیچکس برای امام، هاشمی نمی‎شد
حجت‎الاسلام رحمانی با اشاره به دوران هاشمی و ریاست جمهوری، اظهار داشت: دوران امام راحل کسی را نمی‎یابید که برای آن سید بزرگوار جایگاه هاشمی را داشته باشد، کوچکترین مسئله‎ای که می‎شد بلافاصله نزد امام می‌رفت و با او در میان می‌گذاشت.
این روحانی مبارز بیان کرد: تحلیلگران از گوشه و کنار دنیا در رادیو بی.بی.سی و بیگانه و ... آنطور که برای مشخص کردن قدرت و جایگاه هاشمی در پیروزی انقلاب تا لحظات مرگ آمدند، اما در صدا و سیما!؟ کاری کرده بود و تشییع جنازه و ...!
** نگاه اقتصادی هاشمی، سیاست درِ باز بود
وی ادامه داد: تحلیلگران می‎گویند بخاطر هاشمی بود که 37 سال دارد از عمر انقلاب اسلامی می‌گذرد، نگاه اقتصادی او درِ باز بود؛ جنگ تمام شده بود، جوانها نیاز به اشتغال داشتند، باید ایرانی‎های علاقه‌مند را و سرمایه اینها را جمع کنیم برای آبادانی کشور و نه اینکه الان بعد از 37 سال وضعیت اشتغال ما این است! چه بگویم که ناگفتنش بهتر است!
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: موضوعات دیگری که می‌توانست در تحولات و تغییرات کشور نقش داشته باشد و از خواسته‎های هاشمی بود، اصلاح برخی از مواد قانون اساسی بود؛ هاشمی و مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ فقط یک مسئولیتش(رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام) انتسابی است بقیه(نماینده مجلس، خبرگان رهبری و رئیس جمهوری) انتخابی بود.
** یک خاطره از یک دوست
شیخ اصلاحات مازندران با بیان اینکه هاشمی در سیاست خارجی در منطقه دومی نداشت، به بیان خاطره‎ای از او پرداخت و گفت: ملاقاتی با ایشان داشتم، مسائلی درباره نظام و منطقه بود؛ می‎گفت: آقای رحمانی! خط نهایی یا خط کش من نظام جمهوری اسلامی است هر که با نظام باشد من در خدمت آنها هستم، هر که بخواهد در مقابل نظام بایستد من تسلیم ناپذیرم، به او گفتم: من درس خودم را گرفتم، و بعد به او گفتم: «کیسینجر» نظریه‌پرداز صهیونسیت می‎گوید: آقای هاشمی رفسنجانی در منطقه سر ما را کلاه زد! گفتم: جریان چیست؟ گفت: درست گفته، «مک فارلین» را تا فرودگاه آوردم اسلحه او را گرفتم و خداحافظ!
** هاشمی ستون انقلاب بود
وی در ادامه‌ی این موضوع، با طرح این سؤال که کار چه کسی بود و چرا واقعیتها را نمی‎گوییم و چرا وحشت داریم؟ بیان کرد: به‎یقین بدانید که هاشمی ستون انقلاب بود، در سیاست خارجی تعامل، در سیاست داخلی تعادل؛ هاشمی میل داشت از همه فکرها، سلیقه‌ها، توان‎ها و انرژی‎ها برای پیشرفت کشور استفاده کند.
شیخ اصلاحات مازندران بیان کرد: در این 37 سال انقلاب، نیافتم که فردی مثل هاشمی در این فکر باشد؛ در جلساتی که بودیم و صحبت از راست و چپ می‎شد، ایشان می‌فرمود که ما باید از همه توان‌ها استفاده کنیم، در دولت هم راستِ راستِ راست و هم چپِ چپِ چپ داریم و به یقین بدانید با فضای فعلی در منطقه ما که ترکیه، افغانستان، یمن، سوریه، عراق و پاکستان در جنگ هستند، مدیریت کردن در چنین فضای جنگ کار هر کسی نیست.
** ... چرا فحش و ناسزا؟!
حجت‎الاسلام رحمانی گفت: چقدر او را فحش دادیم؛ یک مجلس برپا کنید و از او نقد کنید، اما چرا فحش و ناسزا؟! ما مگر مسلمان نیستیم و دم از اسلام و قرآن و احادیث پیغمبر نمی‎زنیم، کجای اسلام گفته است که فحش بدهید؟ نهج البلاغه را بخوانید، از معاویه سرسخت‎تر دشمن داشتیم برای امام علی(ع)؟! یکجا فحش شنیدیم از حضرت امیر(ع) درباره معاویه؟
وی ادامه داد: هاشمی انسان به تمام معنا عملگرا بود، حرف نمی‎زد، قبل از حرف زدن در این فکر بود که آیا این پروژه قابل اجراست یا خیر، خدماتی که در دوران هاشمی از جمله سدسازی و نیروگاه‎ها و ... بود  در هیچ دولتی مگر دولت ایشان ندیدیم، کار مهم حوزوی آقای هاشمی؛ در زندان بود «تفسیر راهنما» نوشت، جایگاهی که هاشمی در مرجعیت حوزه علمیه داشت، من مانند او را به خاطر ندارم، ادبیات او در نماز جمعه، واژه‌ها و ادبیات جدید بود، می‌خواست بحث را در اختیار حوزه‎های علمیه و طلاب قرار بدهد تا ادبیات جامعه را به سمت مخاطب‎شناسی ببرند.
** بیایید راه هاشمی را ادامه دهیم/ تک‌حزبی راه نجات نیست
این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: به یقین اگر هاشمی از ایران نمی‌بود جایزه نوبل را به او می‌دادند، در تحلیل بین‎المللی می‌گویند 5 نفر وجودشان باعث تغییر و تحول در دنیا شد؛ و از بین آنها می‎توانیم به  نلسون ماندلا و هاشمی رفسنجانی اشاره کنیم.
حجت‎الاسلام رحمانی گفت: بدن هاشمی در خاک دفن شد، شخصیت حقیقی او در دل خاک رفت اما فکر و صبر و مبارزه و عقلانیتش را باید انجام بدهیم، این اندیشه را برای جامعه بازگو کنیم. مردم برای هاشمی به میدان آمدند ... بیایید راه هاشمی را ادامه بدهیم.
وی در پایان اظهار داشت: فکر نکنید ما با تک‌حزبی ، تک‎نفری و تک‌نظری می‌توانیم نجات پیدا کنیم، این محال است، انگلیس و آمریکا را ببینید!

تصاویر مراسم:
برای دیدن عکسها در اندازه واقعی کلیک کنید.


انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار