دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
یک استاد دانشگاه:
یک استاد دانشگاه معتقد است که تیترهایی مانند هاشمی یار امام و رهبری بود، شایسته این شخصیت برزگ نیست و عشق و ارادت هاشمی به امام و رهبری امری بدیهی بوده و نیازی به تیتر زدن ندارد.
تیترهایی مانند هاشمی یار امام و رهبری بود، شایسته هاشمی نیست/ ارادت هاشمی به امام و رهبری امری بدیهی است و نیازی به تیتر زدن ندارد

به گزارش آوای خزر از ساری، حسین روزبهی شامگاه امروز در جمع مجمع فرهنگیان ایران اسلامی شاخه مازندران که در باشگاه فرهنگیان مرکز این استان به مناسبت هفتمین روز درگذشت رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد، اظهار داشت: حضور خودجوش مردم در مراسم وداع و تشییع پیکر آیت‎الله هاشمی یک «نه» بزرگ به آن همه تهمت‎ها، توهین‎ها، اتهام‎ها و ناسزاهای ناجوانمردانه بود که نثار این شخصیت مبارز و مجاهد شده است.
وی با بیان اینکه بنا به گفته بزرگان، مردم در دنیا چهار دسته‎اند، افزود: گروهی هست و نیست آنها تفاوتی ندارد، گروهی وقتی هستند که هستند و وقتی نیستند که نیستند، گروهی دیگر در هر شرایط هستند و گروه چهارم وقتی هستند نیستند و وقتی نیستند، هستند و این افراد همانهایی هستند که فراتر از زمان خود می‎اندیشند.
نماینده سابق مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت: هاشمی در گروه چهارم قرار داشت، او با پای نهادن بر همه لذتها، برخورداریها و رفاه‎های خود و خانواده، تنها به انقلاب و آرمان‎های آن می‎اندیشید و زندان و شکنجه را به جان خرید.
روزبهی با بیان اینه هاشمی نگاه اصلاح‎گری به مسائل داشت، خاطرنشان کرد: او یک اصلاح‎گر نواندیش بود و لذا نخستین مهر و دلبستگی را به امیر کبیر داشت و کتاب امیرکبیر را هم نوشت و در زمانی که خیلی‎ها حساسیتی به اسرائیل نداشتند و از کمک به فلسطین دریغ داشته و این موضوع را بی‎اهمیت می‎دانستند اما او کتاب «کارنامه فلسطین» را با تمام وجود نوشت تا روشنگری کند.
وی با طرح این سؤال که چرا عده‎ای چوب حراج گرفته و بر سر هر تیپ و گروهی از سرمایه‎های نظام می‎کوبند؟ افزود: یکی از سخیف‎ترین تیترهایی که این روزها در دفاع از هاشمی زده می‎شود این است که هاشمی در کنار امام و رهبری بود و یا یار دیرین امام و رهبری بود، در حالیکه هاشمی خشت اول انقلاب بود و عشق و ارادت او به رهبری و امام راحل امری بدیهی بوده و اختصاص به امروز ندارد که برخی‎ها سعی در برجسته کردن این موضوع دارند، اکنون باید ویژگی‎های مثبت دیگری از این شخصیت را بازگو کنیم.
این استاد دانشگاه در پایان با اشاره به برخی اختلافات که به جامعه کشیده می‎شود، گفت: چه معنا دارد که اختلافات اساسی در کشور را به جامعه بکشانیم، به آن دامن بزنیم و داوری کنیم و آن را وسیله تهمت و افترا قرار بدهیم؟!
** برخی از اصلاح‎طلبان و اصولگرایان به یک اندازه در تخریب هاشمی سهیم هستند
یکی از اساتید دانشگاه نیز در این مراسم اظهار داشت: آیت‎الله هاشمی نعمت بزرگی برای دین، کشور و انقلاب بود اما برخی‌ها او را برای کشور «نقمت» می‎دانستند.
روح‌الله صالحی جویباری با بیان اینکه گروهی خواستند تا هاشمی را تهدید قلمداد کنند، افزود: ایشان به لحاظ سیاسی، مدیریت و درایت فرد برجسته‎ای بود تا جایی که از نظر من، از انقلاب تاکنون هیچ فردی در جایگاه هاشمی ظاهر نشد و نخواهد شد، او بهترین پشتوانه نظام بود اما عده‎ای خواستند تا او را به حاشیه ببرند.
وی با طرح این سؤال که آیا به واقع حق هاشمی و انقلاب و نظام این بود که هاشمی به حاشیه برود؟ گفت: او شخصیتی بود که تمام دشنامی‎ها و هتاکی‌ها را می‎شنید و از کوره در نمی‎رفت.
این استاد دانشگاه بیان کرد: باید به دنبال این سؤالات باشیم که چرا هاشمی کتاب امیر کبیر را نوشت؟ چرا حزب جمهوری اسلامی را منحل کرد؟ چرا آغازگر برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور شد؟ علت اعتراض رسمی او به انتخابات سال 84 چه بود؟
صالحی در پایان با بیان اینکه اصلاحات مدیون هاشمی است، گفت: به همان اندازه که برخی از اصولگرایان زمینه تخریب هاشمی را فراهم کردند، باید بپذیریم که برخی از اصلاح‎طلبان نیز به همین صورت عمل کردند و در تخربی هاشمی نقش داشتند.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار