دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
سرپرست شبکه بهداشت و درمان نکا:
سرپرست شبکه بهداشت و درمان نکا با بیان اینکه بیشترین ارجاعات در بیمارستان امام حسین(ع) را در بخش‎های آی.سی.یو و جراحی مغز و اعصاب داریم، گفت: در حال حاضر نیز این بیمارستان فاقد چشم‎پزشک است.
بیمارستان امام حسین(ع) نکا فاقد چشم‎پزشک است/ بیشترین ارجاعات در بخش ICU و جراحی مغز و اعصاب است/  450 هزار بار  مراجعه سالانه  به بیمارستان نکا

علیرضا خانجانی صبح امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار آوای خزر در نکا درباره میزان مراجعات و ارجاعات سالانه در بیمارستان امام حسین(ع) این شهرستان اظهار داشت: سالانه 450 تا 500 هزار بار مراجعه بیماران به بیمارستان امام حسین(ع) را داریم که کمتر از 10 درصد این افراد به سایر مراکز درمانی ارجاع داده می‌شوند.
وی با بیان اینکه بیمارستان امام حسین(ع) نکا در آغاز در بخش اطفال، داخلی، زنان و زایمان و جراحی فعالیت داشته است، افزود: اکنون برحسب نیاز ارتوپدی، گوش و حلق و بینی، سی.تی.اسکن و دیالیز نیز به بخش‌ها اضافه شده است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: عمده مشکل و ارجاعات را در بخش آی.سی.یو و جراحی مغز و اعصاب داریم که خوشبختانه مجوز راه‎اندازی 4 تخت آی.سی.یو صادر شده و انشاالله یکی از طبقات بیمارستان به این منظور اختصاص خواهیم داد.
این مسئول ادامه داد: در حال حاضر بیمارستان امام حسین(نکا) فاقد چشم‎پزشک است و در این فصل، با کمبود جراح مواجه هستیم.
وی با بیان اینکه در سال گذشته، 7 هزار و 291 بیمار بستری در بیمارستان امام حسین(ع) نکا داشتیم، افزود: 49 هزار مراجعه در درمانگاه تخصصی ثبت شد و 121 هزار نفر نیز توسط پزشک عمومی این بیمارستان ویزیت شدند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان نکا گفت: در سال گذشته، 874 زایمان و 5 هزار و 394 عمل جراحی در بیمارستان امام حسین(ع) نکا انجام شد.
وی در پایان درباره افتتاح طرح توسعه‎ای بیمارستان امام حسین(ع) اظهار داشت: این پروژه با هزینه یک میلیارد تومان در سه طبقه انجام شده و شامل تالاسمی، اداری و کلینیک ویژه است که انشاالله در دهه فجر افتتاح می‎شود.
انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار