دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۴۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵
در جلسه شورای اشتغال نکا عنوان شد؛
شهرستان نکا در سالجاری از بین 22 شهرستان مازندران بلحاظ جذب اعتبارات در رتبه یازدهم قرار گرفت اما با این شرایط در جذب اعتبارات کشاورزی دو برابر میزان پیش‎بینی شده را دریافت کرد و علاوه بر آن نیز، اخیراً 8 میلیارد تومان دیگر به توسعه باغات و کاشت گیاهان سیاه‎ریشه در اراضی شیبدار مناطق روستایی نکا اختصاص یافت.
به گزارش آوای خزر از نکا، دهمین جلسه شورای اشتغال نکا عصر امروز به میزبانی علی زائراومالی مدیرعامل شرکت حلاوت در سالن اجتماعات این شرکت تولیدی برگزار شد.
در ابتدای این جلسه، فرماندار نکا با خیرمقدم به حضار و تسلیت درگذشت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به روند مثبت دولت در پرداخت تسهیلات به تولیدکنندگانی که با مشکلاتی در روند تولید محصول مواجه هستند، اظهار داشت: تاکنون از محل بسته‎های رفع موانع تولید، 49 واحد تولیدی نکا، 20 میلیارد تومان تسهیلات در بخش‌های کشاورزی و صنعت دریافت کردند.
جعفر احمدی افزود: شهرستان نکا که در سالهای گذشته رتبه بالایی را در جذب اعتبارات داشته است اما اکنون رتبه قابل قبولی در این بخش ندارد.  
وی با بیان اینکه هر روزه شاهد مراجعات مردم برای دریافت تسهیلات هستیم، گفت: همه باید سهمی در رفع مشکلات داشته باشند، به اشتغال خرد نیز توجه شود و البته راه‎اندازی تسهیلات مربوطه در رابطه با اشتغال خرد نیازمند همکاری بانک‎ها و پیگیری سازمانهایی چون بهزیستی، کمیته امداد و فنی و حرفه‎ای است.
فرماندار نکا با اشاره به اینکه شهرک صنعتی نکا در سه سال گذشته از نظر زیرساختی رشد سه برابری داشته است، تصریح کرد: مشکلات مخابرات، آب، گاز، راه دسترسی، دوربرگردان، آتش‎نشانی و اسناد مالکیت در فازهای یک و دو حل شده است.
رئیس کارگروه اشتغال نکا گفت: این شهرستان در گذشته به‎عنوان شهر صنعتی معروف بوده است، زیرساخت‎های خوبی در فازهای یک و دو شهرک صنعتی نکا آماده است و واحدهای صنعتی می‎توانند تأسیسات خود را در این شهرک مستقر کنند.
احمدی با اشاره به نزدیک شدن سال جدید، بیان کرد: مدیران شرکت‎ها و واحدهای تولیدی از هم‌اکنون برنامه‎ریزی کنند که حقوق معوقه کارگران تا شب عید پرداخت شود.
وی در پایان با اعلام اینکه ارائه تسهیلات کشاورزی نکا در سالجاری به خوبی صورت گرفته است، گفت: 8 میلیارد تومان برای اراضی کشاورزی شیب‌دار این شهرستان از اعتبارات استانی اختصاص یافت که باید تا پایان سالجاری جذب شود.
** نکا ظرفیت خوبی برای سرمایه‌گذاری دارد
دادستان نکا با بیان اینکه شهرستان نکا پتانسیل خوبی برای سرمایه‎گذاری دارد، افزود: تولیدکنندگان و صنعتگران نیازمند حمایت هستند و دادستانی نیز آماده حمایت قضایی در چارچوب قانون است.
حجت‎الاسلام اسماعیل ملاکریمی گفت: بهتر است که مسائل حزبی، جناحی و گروهی را کنار بگذاریم و برای مردم کار کنیم.
** اشتغالزایی 2804 نکایی از محل تسهیلات کمیته امداد در 3 سال گذشته
معاون کمیته امداد مازندران نیز در این جلسه بیان کرد: در سه سال گذشته 227 میلیارد تومان از منابع کمیته امداد مازندران برای اشتغالزایی 2 هزار و 804 نفر پرداخت شده است که از این تعداد، 1594 آنها بیمه تأمین اجتماعی هستند.
احمد سعادت گفت: نکا در بین 22 شهرستان استان بلحاظ جذب اعتبارات در رتبه یازدهم قرار دارد و نتوانست اعتبارات اشتغالزایی را به‎خوبی جذب کند.
** جذب دو برابری اعتبارات بخش مکانیزاسیون در نکا
رئیس اداره جهاد کشاورزی نکا اظهار داشت: 68 طرح کشاورزی با درخواست اعتبار 23 میلیارد و 930 میلیون تومان به بانک‌های عامل معرفی شدند که 35 نفر از متقاضیان توانستد تسهیلات خود به میزان 7 میلیارد تومان را دریافت کنند.
علی طاهری با بیان اینکه اعتبار موظفی در بخش جذب اعتبارات مکانیزاسیون نکا در سالجاری 2 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است، افزود: اما حدود 2 برابر این میزان یعنی 4 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات پرداخت شده است.
وی در پایان گفت: 162 متقاضی بخش کشاورزی در راستای طرح اقتصاد مقاومتی به میزان دو میلیارد و 100 میلیون تومان تسهیلات دریافت کردند.
انتهای پیام/ 1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها