دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران اعلام کرد
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران با اعلام اینکه همه بخاریهای فرسوده مدارس جمع‎آوری شدند، گفت: از آغاز دولت جدید تاکنون، استانداردسازی سیستم گرمایشی 7524 کلاس درس در مازندران انجام شد.
استانداردسازی سیستم گرمایشی 7524 کلاس درس در مازندران

قربانعلی شیرزاد صبح امروز در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری درباره عملکرد این اداره‌کل در دولت تدبیر و امید اظهار داشت: از آغاز دولت جدید تاکنون، بیش از 308 میلیارد و 428 میلیون تومان اعتبار ملی و استانی برای این اداره‌کل در نظر گرفته شد که بیش از 164 میلیارد و 473 میلیون تومان آن اختصاص یافت.
وی افزود: این اعتبارات به تفکیک در سال 92، بیش از 42.7 میلیارد، در سال 93 نیز حدود 51 میلیارد، در سال 94، 49.5 میلیارد و در سالجاری نیز تاکنون 21 میلیارد و 243 میلیون تومان بوده است.
مدیرکل تجهیز و نوسازی مدارس مازندران درباره پروژه‎های تحویلی این اداره‌کل در سالهای اخیر گفت: 44 پروژه در سال 92 در 319 کلاس، 35 پروژه در سال 93 در 178 کلاس، 60 پروژه در 326 کلاس طی سال 94، همچنین 49 پروژه با 325 کلاس درس در سال 95 تحویل آموزش و پرورش شدند.
شیرزاد تصریح کرد: این پروژه‎ها شامل افزایش سرانه فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی دانش‎آموزان، استفاده از فناوریهای نوین در ساخت فضاهای آموزش و پرورش، طرح بانشاط سازی مدارس و ... بوده است.
وی اظهار داشت: در مجموع، 188 پروژه از سال 92 تاکنون در 1148 مدرسه مازندران و در زیربنای 149 هزار و 341 مترمربع تحویل آموزش و پرورش شد.
عضو شورای اداری مازندران درباره استانداردسازی مدارس این استان در بخش سیستم گرمایشی بیان کرد: از سال 92 تاکنون بیش از 42 میلیارد تومان در 1560 مدرسه و 7524 کلاس درس در بخش استانداردسازی سیستم گرمایشی هزینه شد.
شیرزاد گفت: تامین تجهیزات گرمایشی مدارس برای جلوگیری از بروز حوادث ناگوار و جایگزینی سیستم استاندارد با بخاری‌های فرسوده مدارس، انجام شده است.
وی درباره مبالغی که از مشارکت‎های مردمی(خیران) به استانداردسازی و تجهیز یا ساخت مدارس اختصاص داده شده است، اظهار داشت: از اردیبهشت‌ماه 92 تاکنون 66 میلیارد و 189.6 میلیون تومان از سوی خیران مازندران در بخش مدارس هزینه شد.
شیرزاد در پایان گفت: بیشترین میزان مشارکت‌ها به میزان 23 میلیارد و 475.2 میلیون تومان مربوط به مشارکت خیران از اردیبهشت 93 تا اردیبهشت 94 و در سال‌های قبل و بعد نیز به ترتیب بیش از 20 و 22 میلیارد تومان بوده است.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها