دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۸
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه 130 هزار تن پرتقال این استان بر اثر سرما و یخبندان از چرخه مصرف خارج شده است، گفت: 22 هزار تن پرتقال و 13 هزار و 500 تن کیوی نیز به کارخانجات آبمیوه ارسال شد.
130 هزار تن پرتقال مازندران از چرخه مصرف خارج شد/ ارسال 35 هزار تن کیوی و پرتقال به کارخانجات آبمیوه

به گزارش آوای خزر از ساری، دلاور حیدرپور امروز در حاشیه افتتاحیه نمایشگاه "زمین نبض مازندران" که به مناسبت سالروز تاسیس امور اراضی در ساری برگزار شد، اظهار داشت: برای حفظ اراضی مازندران و برخورد با افرادی که در صدد تغییر کاربری غیرمجاز اراضی هستند، برنامه‎های خوبی در حال انجام است که یکی از آنها بکارگیری 22 خودروی مجهز گشت اراضی در سطح استان است و سرنشینان آن شامل یک راننده ، کارشناس جهاد کشاورزی و ضابط قضایی است که بصورت مستمر به پایش اراضی می‌پردازند.
وی افزود: تیم حفاظت از اراضی کشاورزی به محض مشاهده تغییر کاربری با اختیاراتی که دادستان در اختیار آنها قرار داده، از ادامه عملیات ساخت و ساز یا هر نوع کاربری غیرمجاز دیگر جلوگیری می‎کنند تا روند قضایی طی شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: باید قدر زمین دانسته شود و ارزش آن را که برای امنیت غذایی و اشتغال است را حفظ کنیم، البته نیاز توسعه شهرها و روستاها نیز دیده شده است و به این نیازها تا آنجایی که خسارات زیادی به اراضی وارد نشود را پاسخ می‌دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تبلیغات نادرستی که برای پرتقال مازندران صورت گرفت و این خسارت دوم پس از خسارت به باغات بود! اظهار داشت: اما دولت توانست مصوبه نسبتا خوبی را در زمان مناسب صادر کند و براساس آن کشاورزان مورد حمایت قرار گرفتند.
حیدرپور با اعلام اینکه حدود 130 هزار تن پرتقال «پادرختی» که در واقع 50 میلیارد تومان خسارت بود؛ با همکاری دهیاران و بخشداران و جهاد کشاورزی و ... از باغات جمع‎آوری و از چرخه مصرف خارج شد، بیان کرد: خرید تصمینی پرتقال‌های درجه 1 و 2 و 3 در حدود 35 هزار تن انجام و به سردخانه منتقل شد، 22 هزار تن نیز به کارخانه آبمیوه ارسال شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران اظهار داشت: حدود 13 هزار و 500 تن کیوی یخ‎زده به قیمت 600 تومان به 4 کارخانه خراسان رضوی ، سمنان ، ارومیه و مازندران ارسال شد و تاکنون هنوز رقمی پرداخت نشده است.
این مسئول ادامه داد: مبالغ مربوطه در قبل از شب عید پرداخت می‌شود، تلاش داریم تا آخر بهمن ماه این مهم اتفاق بیفتد.
وی درباره میزان مرکباتی که تاکنون برای شب عید ذخیره‎سازی شده است، گفت: استان‌ها برابر سهیمه اعلام‎شده، خریداری را انجام می‎دهند که تاکنون برای دریافت 14 هزار تن مرکبات قرارداد بسته شد، قیمت میوه‎های ذخیره‎سازی شده هر کیلو بین 2200 تا 2400 تومان است.
حیدرپور در پایان گفت: مصوبه دولت مبنی بر ذخیره‎سازی 40 هزار تن میوه شب عید در کشور بوده که بخشی از آن، از جنوب و بیشتر آن از مازندران تأمین می‌شود.
انتهای پیام/1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار