دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۸
گزارش/اختصاصی آوای خزر
استان مازندران پیشگام سند کاداستری اراضی کشاورزی است که این اسناد برای نخستین‎بار در کشور برای دو کشاورز بهشهری صادر شده است، امور اراضی مازندران سعی دارد که در سالجاری با کمک کشاورزان بتواند، 104 هزار هکتار از اراضی این استان را سنددار کند.
مازندران پیشگام سنددار کردن اراضی کشاورزی در کشور/ پیش‎بینی سنددار شدن 104 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران در سالجاری/ تقدیم دو سند «کاداستر» به دو کشاورز بهشهری

به گزارش آوای خزر از ساری، به مناسبت سالروز تأسیس سازمان امور اراضی، نمایشگاهی با عنوان "زمین، نبض مازندران" روز گذشته در سالن سلمان هراتی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گشایش یافت و امروز در دومین روز از این نمایشگاه، شاهد تقدیم دو سند کاداستر اراضی کشاورزی به دو کشاورز بودیم که با حضور مدیرکل بازرسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر امور اراضی مازندران و مدیر ترویج سازمان امور اراضی انجام شد.
یکی از اسناد، متعلق به آقای ابوطالب عبدالملکی از کشاورزان روستای حسین‎آباد بهشهر بود که مساحت زمین وی 7 هزار و 895 متر است و دیگری نیز از همین شهرستان، متعلق به آقای فرامرز سلیمانی از روستای قره‌تپه، و مساحت زمین سنددار شده ایشان نیز 14 هزار و 282 مترمربع است.
این کشاورزان در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری، از کار و تلاش بیش از 50 ساله خود بر روی اراضی شالیزاری ، کلزا و گندم گفتند و اینکه برای دریافت سند، به غیر از پرداخت پول تمبر به مبلغ 11 هزار تومان، متحمل هیچ هزینه دیگری نشدند.
مازندران پیشگام سنددار کردن اراضی کشاورزی در کشور/ پیش‎بینی سنددار شدن 104 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران در سالجاری/ تقدیم دو سند «کاداستر» به دو کشاورز بهشهری

** سنددار شدن 104 هزار هکتار از اراضی مازندران تا پایان سال 95
مدیر امور اراضی مازندران در حاشیه مراسم تقدیم دو سند کاداستری به دو کشاورز مازندرانی که برای نخستین‎بار در کشور صورت گرفت، در پاسخ به سؤال خبرنگار آوای خزر درباره اعتباراتی که برای بخش کاداستر در سالجاری در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: برنامه‎ریزی برای سالجاری این است که 104 هزار هکتار اراضی کشاورزی با اعتبار(ملی و استانی) به مبلغ 6 میلیارد و 380 میلیون تومان در این استان سنددار شوند.
علیرضا دوستی ایرانی افزود: این اراضی به ترتیب شامل 44 هزار هکتار در بابل، 40 هزار هکتار در آمل و 20 هزار هکتار در محمودآباد است.
وی درباره میزان رفع تداخلات در سال 95 اظهار داشت: زمانی که در یک عرصه واحد دو قانون مجزا اجرا شود، به این وضعیت تداخل در اراضی گفته می‎شود، در سال جاری 50 هزار هکتار رفع تداخلات داریم و اعتبار در نظر گرفته شده برای آنها، 550 میلیون تومان است.
مدیر امور اراضی مازندران درباره اعتبارات بخش رفع تداخلات برای سال آینده نیز گفت: 15 هزار هکتار از اراضی مازندران در سال 96، رفع تداخل می‎شوند.
دوستی ایرانی در پایان اظهار داشت: سنددار کردن اراضی کشاورزی در واقع فراهم آوردن بستری برای کنترل زمین‌خواری، امکان برنامه‎ریزی و تسهیل نظام بهره‎برداری است و کشاورزان نیز می‎توانند با استفاده از این سند، از تسهیلات بانکی نیز بهره‎مند شوند.
** کشاورز را درگیر قوانین سختگیرانه نکنیم
مدیرکل بازرسی مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه زمین غریب است و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار بگیرد، گفت: از سال 93 تاکنون کارهای بزرگی بویژه در بخش بازرسی صورت گرفت و جلوی تغییر کاربری‎ها گرفته شد و البته بسیاری از ساخت و سازهای غیرمجاز در گذشته اتفاق افتاده بود.
حسن میری بیان کرد: اکنون اگر فردی به ساخت و ساز مجاز در اراضی کشاورزی اقدام کند از هیچ خدمات زیربنایی بهره‎مند نمی‎شود و این خدمات اکنون مهار شده و انقلابی در حفظ اراضی صورت گرفته است.
وی افزود: البته گاهی در صدور مجوزها نیز سوءاستفاده می‎شود که باید مقابل آن هم بایستیم.
مدیرکل بازرسی مازندران با بیان اینکه نباید در صدور مجوز برای کشاورز سختگیری شود، خاطرنشان کرد: اگر کشاورز در اراضی کشاورزی خود به دنبال ساخت و ساز مرتبط با کشت و کار خود است بطوریکه لطمه‎ای به کاربری آن نمی‎زند، نباید در این زمینه سختگیری کرد، به عنوان مثال، داشتن انبار برای کشاورز از الزامات است و باید اجازه ساخت آن را داشته باشد.
میری در پایان گفت: باید به خواسته‎ها و مطالبات به‎حق و به‎جای کشاورزان احترام بگذاریم و پاسخ بدهیم.
مازندران پیشگام سنددار کردن اراضی کشاورزی در کشور/ پیش‎بینی سنددار شدن 104 هزار هکتار از اراضی کشاورزی مازندران در سالجاری/ تقدیم دو سند «کاداستر» به دو کشاورز بهشهری

** اداره ترویج در کنار کشاورزان است
مسئول ترویج و مدیر روابط عمومی و امور بین‎الملل سازمان امور اراضی به عنوان میهمان مراسم تقدیم اسناد اراضی کشاورزی در مازندران، اظهار داشت: تا یکی دو سال گذشته، اداره ترویج یک دستگاه پلیسی و پاسگاهی به نظر می‎آمد اما اکنون به کمک مردم آمده و کشاورزان نیز کارشناسان ترویج را در کنار و نه در مقابل خود می‎بینند.
سید علی محققی بیان کرد: بی‎تردید در کنار اجرای قوانین باید کارهای ترویجی را انجام بدهیم زیرا هزینه در بخش آموزش و ترویج، یک سرمایه‎گذاری است.
وی در پایان گفت: عملکرد سازمان جهاد کشاورزی و امور اراضی، حداقل در توقف کاربری اراضی مشهود بوده و این مایه دلگرمی و افتخار است.
انتهای پیام/1001
عکس از :خلیل دردانه
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها