دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۸۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۳
معاون استاندار مازندران خبر داد
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی مازندران از اختصاص 1.6 میلیارد تومان اعتبار در سالجاری برای کاهش آسیب‎های اجتماعی در این استان خبر داد.




 

به گزارش آوای خزر از ساری، علیرضا یونسی رستمی صبح امروز در جمع خبرنگاران مازندران اظهار داشت: غیر از برخی رسانه‎ها که از «کاه کوه می‎سازند»، بسیاری از رسانه‎ها به خوبی در جهت انتشار اخبار استان تلاش کردند.

وی با بیان اینکه مشیء دولت در حوزه سیاسی این است که در حد توان سیاستهای دولت به‌شایستگی عملیاتی شود، افزود: در این بخش سخنرانان حتی از جریانهای تند و مخالفان دولت و در کنار آن نیز موافقان دولت وارد استان شدند و همه تلاش این بود که مراسمات به بهترین شکل ممکن انجام شود؛ اگر کسی حرف خلافی زد باید به افکار عمومی پاسخ دهد و اگر فردی نیز حرف غیر قانونی زد باید به قانون پاسخ دهد.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی مازندران گفت: در حوزه تعامل تشکل‌ها نیز در دوره تدبیر و امید در مازندران به میزان 80 درصد بیش از دولت قبل مجوز فعالیت تشکل‎ها را صادر کردیم و برای نخستین‎بار نیز خانه احزاب تشکیل شد.

یونسی رستمی با اشاره به موضوع برجام و موفقیتهایی که دولت در این بخش به دست آورد، بیان کرد: علیرغم این کار مهم، عده‌ای که خود را پیرو امام و رهبری میدانستند، اما در حوزه برجام خلاف فرامین رهبری عمل میکنند و بدترین توهینها را به تیم مذاکره کننده میگویند، عکس امام و رهبری را بالای سر خود دارند اما فرامین رهبری را زیر پای خود می‎گذارند، هر چند که مردم پاسخ خود را به آنها در انتخابات دادند.

وی اظهار داشت: مازندران در انتخابات ریاست جمهوری بیشترین مشارکت را داشت و حتی یکی از شهرهای ما نیز مشارکت حدود 100 درصدی داشته است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی بیان کرد: در بخش اجتماعی نیز برنامه‌های مختلفی را تدارک دیدیم و یکی از سیاستهای دولت روحانی که منشور حقوق شهروندی و رعایت عفاف و حجاب را ابلاغ کردند؛ دستورالعملی را به همه سازمان‌ها ابلاغ و تیم‌های بازرسی فعال شده و مشکلات و قوت‌ها را ارزیابی کردند.

یونسی رستمی با اشاره به راه‌اندازی خانه احزاب در مازندران بیان کرد: کلاسهای آموزشی برای تشکلهای مردم‌نهاد برگزار و مشخص شد که سازمانهای مردم نهاد در بخش آموزش ضعفهای فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیارد و 600 میلیون تومان را اخیرا دولت برای کاهش آسیبهای اجتماعی در مازندران اختصاص داده است، افزود: براساس تأکیدات مقام معظم رهبری باید به پنج آسیب مهم شامل طلاق، اعتیاد، فساد، محلات بحرانی و مناطق حاشیه‌نشین بصورت ویژه پرداخته شود.

عضو شورای تأمین مازندران ادامه داد: بابلسر و فریدونکنار شهرهای پُرطلاق مازندران بودند لذا این دو شهر را پایلوت قرار دادیم و بر محله‎محوری تأکید کردیم، تیم‎های مشاوره‎ای و کارشناسی تشکیل شد و در نتیجه تجربیات خوبی در آنها به دست آمده و شاهد کاهش طلاق در این شهرها بوده‎ایم.

معاون سیاسی امنیتی اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به پدیده شوم اعتیاد گفت: 510 مرکز ترک اعتیاد در مازندران راه‌اندازی شده است.

یونسی رستمی با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب در مازندران و بین‌المللی شدن آن در سال جاری از افزایش بودجه فرهنگی از مبلغ 700 میلیون تومان به بیش از یک میلیارد تومان در سالجاری خبر داد.

وی ادامه داد: برگزاری سه دوره جشنواره فیلم سینمایی و افزایش 30 درصدی کانون‌های قرآنی و ساماندهی 120 مؤسسه مالی خصوصی نیز از دیگر فعالیت‎های دولت در مازندران طی حدود 4 سال گذشته بوده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران بیان کرد: دو انتخابات مهم را نیز پیش رو داریم که تاکنون 4 جلسه برگزار شده است، همه تلاش‎ها برای انتخابات باشکوه است و اجازه فعالیتهای غیرقانونی را نیز به هیچ فرد و نهادی نمی‌دهیم.

انتهای پیام/ 1001

 

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار