دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵
استاندار مازندران اعلام کرد
استاندار مازندران گفت: از سال 92 تاکنون 5 هزار و 563 پروژه به ارزش 4 هزار و 513 میلیارد تومان در این استان افتتاح شده است.
افتتاح 5563 پروژه در مازندران از سال 92 تاکنون/ کلنگ‎زنی 29 پروژه عمرانی در دهه فجر 95

به گزارش آوای خزر از ساری، ربیع فلاح صبح امروز در جمع خبرنگاران مازندران با تبریک فرا رسیدن دهه مبارکه فجر و تسلیت به مناسبت درگذشت آیت‎الله هاشمی رفسنجانی و شهادت جمعی از آتش‎نشانان کشور در حادثه پلاسکو تهران اظهار داشت: دهه فجر فرصت مغتنمی برای ارائه دستاوردهای دولت به مردم است، فراز و فرودهای فراوانی را در استان پشت سر گذاشتیم و تلاشهای زیادی برای رفع مشکلات در حوزه‎های مختلف انجام شده است.

وی افزود: در این مدت، در تمام جلسات و حتی نشست‎های اختصاصی همواره رسانه‎ها حضور داشتند و موضوع محرمانه‎ای نداشتیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه از سال 92 تاکنون 5 هزار و 563 پروژه به ارزش 4 هزار و 513 میلیارد تومان در این استان افتتاح شده است، بیان کرد: 758 پروژه به ارزش 1000 میلیارد تومان را نیز در دست اقدام داریم و پروژه‎هایی به ارزش 681 میلیارد تومان نیز به زودی افتتاح می‏شود.

ربیع فلاح همچنین از افتتاح بیش از 700 پروژه به ارزش 1000 میلیارد تومان در هفته دولت سالجاری خبر داد و گفت: در دهه فجر نیز 29 پروژه به ارزش 232 میلیارد تومان کلنگ‎زنی و اجرایی می‎شود.

وی ادامه داد: 623 میلیارد تومان در قالب ارزش افزوده به پروژه‎های عمرانی به صورت کالایی یا نقدی به شهرداریهای استان کمک شده است.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان کرد: ازسال 92 تاکنون، 2 هزار و 750 پروژه به ارزش 223 میلیارد تومان توسط دهیاران بهره‌برداری شده است.

وی با اشاره به اعتبارات سفر ریاست جمهوری به مازندران اظهار داشت: 991 میلیارد تومان اعتبار به مازندران اختصاص یافته است که 755 میلیارد تومان را به صورت ملی و استانی دریافت کردیم که بخشی از آن هزینه شده و بخشی دیگر نیز در دست اقدام است اما بطور کلی بیش از 98 درصد این اعتبار دریافتی براساس اسناد خزانه‎ای جذب شده است.

استاندار مازندران با اشاره به بسته رونق تولید و اشتغال در واحدهای تولید مازندران اظهار داشت: از 5 تا 6 ماه گذشته تا امروز، 393 میلیارد تومان برای 939 پروژه اختصاص یافت.

فلاح تصریح کرد: این اعتبارات پس از پرداخت به حساب واحدهای تولیدی مورد ارزیابی قرار می‎گیرند، هیئت ویژه نظارتی برای این کار در نظر گرفته شده است،تاکنون بیش از 71 درصد فعالیت‎های واحدهای تولیدی مشمول تسهیلات بسته رونق تولید موفقیت‎آمیز بوده و بقیه آنها نیز در حال دریافت اعتبارات اختصاص یافته هستند.

وی از رشد 16 درصدی اشتغال در مازندران خبر داد و گفت: اکنون ضریب بیکاری در مازندران 9.6 است که 1.3 درصد نسبت به سال گذشته بهبود اشتغال داشتیم.

استاندار مازندران در پایان اظهار داشت: درب اتاق بنده به روی همه افرادی که به پیشرفت استان مازندران می‎اندیشند باز است و از همه اندیشه‎ها و طیف‎ها برای این منظور استقبال می‎کنیم.

پاسخ استاندار مازندران به پرسش‎های خبرنگاران نیز متعاقبا منتشر می‎شود.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار