دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۹۱
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۸
مسئول اردویی راهیان نور سپاه کربلای مازندران خبر داد
مسئول اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه کربلای مازندران گفت: یک کاروان 80 نفره از جوانان این استان در حرکتی نمادین از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران را پیاده‎روی کردند.
پیاده‎روی نمادین «حرم تا حرم» در قم توسط  کاروان «خادم‎الشهدا» مازندران

قاسم موقر امروز در حاشیه اردوی راهیان نور در قالب کاروان «خادم‎الشهدا» به شهر مقدس قم در گفتگو با خبرنگار آوای خزر، اظهار داشت: در ادامه مأموریت‎های راهیان نور که برای حفظ دستاوردها و ارزش‎های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است طرح «خادم‎الشهدا» نیز در برنامه‎های آن گنجانده شده است.
وی افزود: برای نخستین‎بار در کشور، با حضور جمعی از بسیجیان استان مازندران، به صورت نمادین پیاده‎روی حرم تا حرم از بارگاه حضرت معصومه(س) تا مسجد جمکران انجام شده است.
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سپاه کربلای مازندران گفت: پنج‎شنبه شب 14 بهمن‌ماه به‌اتفاق 80 نفر از آقایان که 95 درصد آنها را دانشجویان و دانش‎آموزان تشکیل می‎دهند، برای یک اردوی فرهنگی راهی قم شدیم.
موقر با اشاره به اینکه در قم دیداری با خانواده شهدای مدافع حرم داشتیم، خاطرنشان کرد: دو تن از شهدای مدافع حرم که در قم خاکسپاری شده‎اند اصالتاً از مازندران هستند (شهیدان عبدالصالح زارع و ابراهیم عشریه)، لذا امروز صبح علاوه بر حضور در مزار این عزیزان شهید، با خانواده آنها نیز دیدار انجام شد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود بیان داشت: 1400 نفر خادم الشهدا در سال‎جاری برای راهیان نور جذب و سازماندهی و تاکنون نیز  400 نفر از آنها از سوی سازمان اردویی سپاه کربلا به مشهد مقدس اعزام شدند.
وی ادامه داد: در سالجاری، تاکنون 17 هزار دانش‎آموز، دانشجو و سایر اقشار از مازندران به اردوی راهیان نور در جنوب کشور اعزام شدند، تا پایان بهمن‎ماه نیز 7 هزار دانش‎آموز به اردوی راهیان نور اعزام می‎شوند.
موقر در پایان گفت: حدود 25 هزار نفر از عموم اقشار مازندران نیز از اسفندماه امسال تا ابتدای فروردین‎ماه 96 برای بازدید از مناطق عملیاتی جنوب اعزام می‎شوند.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها