دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 80 خانه بهداشت روستایی در این استان در حال ساخت است و با توجه به استیجاری بودن برخی از واحدهای فعلی، همه مراکز روستایی تا پایان سال و مراکز شهری نیز تا پایان کار دولت یازدهم از این وضعیت خارج می‎شوند.
80 خانه بهداشت در مازندران در حال ساخت است/ خارج‎شدن همه مراکز بهداشتی روستایی از وضعیت استیجاری تا پایان سال

به گزارش آوای خزر از بهشهر، قاسم جان‎بابایی در افتتاحیه پروژه‎های بهداشت و درمان شرق مازندران اظهار داشت: از برنامه‎های دولت در بخش تحول سلامت آثار خوبی به ویژه در روستا شکل گرفت و یکی از جلوه‎های پیشرفت دولت در حوزه بهداشت و درمان در مازندران بود که در همین دوره سه ساله دولت، 150 خانه بهداشت روستایی در کمتر از 6 ماه ساخته شده و 80 واحد دیگر را نیز در دست ساخت داریم.
وی افزود: در دهه فجر امسال ،  300 خانه بهداشت در کشور در حال افتتاح است که 68 مرکز بهداشتی و درمانی در مازندران بهره‎برداری می‎شود و معمولا هر کدام 400 تا 500 متر مربع هستند و بین 250 تا 330 مییلیون تومان نیز هزینه ساخت آنهاست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: تا قبل از طرح تحول سلامت، یک سوم مراکز بهداشتی مازندران استیجاری بوده اما اکنون همه مراکز روستایی تا پایان سال و مراکز شهری تا پایان کار دولت یازدهم از وضعیت استیجاری خارج می‎شوند، در گذشته مردم رغبت نمی‌کردند به این مراکز بروند اما اکنون خانه‌های بهداشت بهترین ساختمان‌ها را دارد.
این مسئول با اعلام اینکه در این دوره 9 خانه بهداشت و سه مرکز بهداشتی درمانی در نکا ساخته شده است، افزود: 11 مرکز بهداشتی درمانی در نکا را در حال ساخت داریم و انشاالله در همین دولت تکمیل می‌شود، کلینیک ویژه در نکا نیز در حال تجهیز است و تا پایان سال تمام می‌شود، 15 خانه بهداشت نیز در سه سال گذشته ساخته شده یا در ساخت است و منابع توسعه بخش اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) نکا نیز تأمین و در حال انجام است.
جان‎بابایی درباره افتتاح بخش دیالیز بیمارستان ثامن‎الائمه گلوگاه اظهار داشت: شهر محروم گلوگاه دغدغه زیادی ازجمله در بهداشت و درمان دارد که خدمات خوبی در آن شکل گرفت و انشاالله مطالبات مردم در سایر حوزه‌ها نیز به همین صورت باشد.
وی ادامه داد: زمانی که برای اولین بار به گلوگاه آمده بودم، اوضاع خوبی در بخش سلامت نداشت اما خوشبختانه با پیگیریهایی که دوستان در شهرستان داشتند و همتی که نماینده مجلس به‎خرج داد، کارهای خوبی شده است. اما تا حق مردم و خدمات در شأن مردم فاصله زیادی داریم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: مرکز دیالیز گلوگاه به همت مردم این شهرستان ساخته شد و دانشگاه نیز مکلف به تجهیز آن شده است.
 این مسئول گفت: در سه سال گذشته چهار خانه بهداشت در گلوگاه ساخته شده و چهار خانه بهداشت دیگر را نیز خواهیم ساخت، یک مرکز بهداشت درمانی در لمراسک و یک مرکز بهداشتی نیز در شهر گلوگاه را در دست ساخت داریم.
وی در پایان با اشاره به همت خیران گلوگاهی در ساخت پروژه‎های بخش سلامت در این شهرستان، خاطرشان کرد: خیران کار منحصر به‌فردی را انجام دادند و نشان می‌دهد که مردم از ما مسئولان جلوتر هستند.
انتهای پیام/ 1001
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها