دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۳۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۹
یادداشت/اختصاصی آوای خزر
نزدیکی به اروپا و اطمینان دادن به اروپایی ها برای سرمایه گذاری در ایران می‌تواند تهدید ترامپ را تبدیل به یک فرصت بزرگ کند.
راه مقابله با ترامپ چیست؟

آوای خزر – مصطفی داننده: ترامپ دوران خود را با سروصدای زیادی آغاز کرد. او در اولین روزهای تکیه زدن بر کرسی ریاست آمریکا به مدت سه ماه ورود ایرانی‌ها به آمریکا را ممنوع کرد. ممنوعیتی که تقریبا صدای همه جهان را درآورده است.
رفتار ترامپ باعث شده است همه فکر کنند در روزها و یا ماه‌های آینده رییس جمهور مو بور آمریکا، برجام را هم پاره کند.
مسلمان ستیزی ترامپ باعث شده است تا بسیاری از کشورهای جهان از رفتار رییس جمهور تازه کار آمریکا انتقاد کنند و آن را خطری برای صلح جهانی بدانند.
مهم‌ترین منتقدان این رفتار ترامپ در کنار کشورهای مسلمان، دولت‌های اروپایی هستند. وزیر خارجه فرانسه در انتقاد از رفتار ترامپ در توئیت خود نوشت: پذیرش مهاجران یک وظیفه برای همبستگی است. تروریسم ملیت نمی‌شناسد. تبعیض قائل شدن واکنش نیست.
از سوی دیگر، شهردار لندن هم در واکنش به این رفتار گفت: آمریکا تاریخچه‌ای "پر غرور" بخاطر استقبال از مهاجران و پناه دادن به آوارگان دارد. رئیس جمهوری این کشور نمی‌تواند به این بحران جهانی پشت کند. تمامی کشورها باید نقش خودشان را در این باره ایفا کنند.
«جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر بریتانیا هم در واکنشی تند گفت: ترامپ، به دلیل اتخاذ سیاست‌های ضد مهاجران و ضد پناهجویان، شایستگی استقبال بریتانیا را ندارد.
به نظر می‌رسد فصل جدایی آمریکا و اروپا فرارسیده است. اروپایی‌ها طاقت رفتارهای بی منطق ترامپ را ندارند. آنها می‌خواهند جهانی آرام داشته باشند درست برخلاف رییس جمهور آمریکا. رفتار ترامپ به شدت سردمداران اروپا را نگران کرده است. آنها دوست ندارند بعد از سال‌ها مذاکره با ایران بر سر برنامه هسته‌ای و رسیدن به توافق، فردی تازه رسیده از راه مانند ترامپ بیاید و برجام را ملغی کند.
به نظر می‌رسد این اختلاف بهترین زمان برای ایران است. ایران که با توافق هسته‌ای حسن نیت خود را به جهانیان نشان داده است می‌تواند بیش از بیش به اروپا نزدیک شود. اروپا آماده سرمایه گذاری اقتصادی در ایران است. به نظر می‌رسد دیگر آنها حاضر نیستند به ساز آمریکا آنهم آمریکای ترامپ برقصند و سعی می‌کنند استقلال خود را از آمریکا حفظ کنند. همین معنا می‌تواند باعث شود دیگر آنها وارد بازی تحریم آمریکا علیه ایران نشوند.
نزدیکی به اروپا و اطمینان دادن به اروپایی ها برای سرمایه گذاری در ایران می‌تواند تهدید ترامپ را تبدیل به یک فرصت بزرگ کند.
دیوانه بازی‌های ترامپ در ایران باید با عقلانیت و صبر پاسخ داده شود. دیپلماسی بهترین گزینه برای مقابله با ترامپ است. باید در این زمان رابطه ایران با کشورهای جهان به خوبی تعریف شود. رابطه‌هایی که با محوریت اقتصاد می‌تواند پادزهری باشد برای زهرهای ترامپ.
انتهای پیام/ 1357
مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار