دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲
گزارش تصویری/
هشت سال از آغاز اجرای ساخت 870 واحد مسکن مهر در شهرک امام واقع در منطقه مشهور به پیلم کوتی بهشهر می‎گذرد و هنوز واحدهای آن تکمیل نشده و به‎راستی آخرین وضعیت مسکن مهر بهشهر چگونه است؟
آخرین وضعیت مسکن مهر در شهرک امام (پیلم کوتی) بهشهر

به گزارش آوای خزر از بهشهر، ساخت مسکن مهر 870 واحدی در شهرک امام (پیلم کوتی) این شهرستان که در ضلع شمالی و در جوار دانشگاه علم و فناوری مازندران قرار دارد، در دولت قبلی استارت زده شد و قرار بود در یک پروسه 4 تا 5 ساله تحویل متقاضیان داده شود.
هشت سال از آغاز عملیات اجرایی مسکن مهر در پیلم کوتی بهشهر می‎گذرد و هنوز پروژه تکمیل نشده است، این یعنی علاوه بر اینکه مدت زمان ساخت دو برابر شده، هزینه‎ها نیز تا 5 برابر افزایش یافته است.
اینکه تاکنون چه میزان اعتبار مصوب و تخصیص یافته به این پروژه تعلق گرفت، چندان مهم به نظر نمی‎رسد، مهمترین بخش ماجرا این است که هیچ اثری از تعهد اساسی به تفاهمنامه‎های منعقد شده در خصوص مسکن مهر بهشهر در پیلم کوتی به چشم نمی‎خورد.
یکی از تفاهمنامه‎ها مربوط به 26 اسفند 88  به تاریخ 243/ت است که به امضای رئیس مسکن و شهرسازی و مدیر مسکن وقت مازندران و فرماندار و شهردار وقت بهشهر رسیده است و اکنون پس از 7 سال که به این تفاهمنامه نگاه می‎کنیم؛ می‎بینیم نتنها دستگاه‎های اجرایی مشمول تفاهمنامه به وظایف خود به‎خوبی عمل نکردند بلکه برخی از آنها حتی این پروژه را فراموش کرده‌اند؛ خبری از مدرسه و مسجد و سالن ورزشی و فضای سبز و ... نیست.
برای بازدید میدانی از پروژه 870 واحدی مسکن مهر بهشهر سری به اداره راه و شهرسازی این شهرستان زدیم و به اتفاق ریاست این اداره و یکی از کارشناسان ایشان به شهرک امام رفتیم.
این شهرک در یکی از نقاط خوب شهرستان بهشهر واقع شده است و اگر توجه بهتری به آن می شد میتوانست در بین تمامی پروژه‌های مسکن مهر مازندران، حرفی برای گفتن داشته باشد.
به گفته رئیس اداره راه و شهرسازی بهشهر که چند ماهی است به این سمت منصوب شده است؛ از مجموع 870 واحدی که توسط پیمانکاران آغاز به کار شد، اکنون 620 واحد آن آماده تحویل است.
مسیح ناصحی تصریح کرد: در 400 واحد مسکونی این پروژه، متقاضیان ساکن شده‎اند و خانه‎های خود را تحویل گرفتند اما مالکان 140 واحد دیگر هنوز برای تسویه حساب با بانک عامل مراجعه نکرده‎اند و خانه‎های خود را تحویل نگرفته‎اند.
وی درباره 250 واحد دیگر که متوقف شده است، گفت: یکی از پیمانکاران بومی برای ادامه کار انتخاب شده و کار خود را آغاز کرده است.
رئیس اداره راه و شهرسازی بهشهر با بیان اینکه به طور طبیعی یکی از نیازهای اصلی ساکنان مسکن مهر در شهرک امام دسترسی آسان به مرکز خرید بوده است، اظهار داشت: 10 باب واحد تجاری برای این منظور آماده شد و به صورت مزایده در اختیار افراد واجد شرایط قرار گرفت که شامل فروشگاه‎های مواد غذایی ، پوشاک و ... است.
این مسئول با اشاره به بهسازی و آسفالت 90 درصد محوطه مسکن مهر پیلم کوتی گفت: 8 هزار و 800 کیلومتر از ورودی این مجموعه آسفالت شده و راه دسترسی مناسبی برای ساکنان آن مهیا شده است.
ناصحی همچنین از در حال ساخت بودن 204 واحد مسکونی دیگر در پیلم کوتی خبر داد که در مرحله تکمیل 100 درصدی اسکلت‎بندی قرار دارد.
به گزارش آوای خزر، یکی از مشکلات مهم در شهرک امام ساماندهی بحث زباله است، طی گفتگویی که با حمید آزموده شهردار بهشهر داشتیم، ایشان اعلام کردند که این مجموعه مشمول قانون شهرک‎ها است زیرا جمعیت بالایی را در خود جای داده و در حیطه مسئولیت شهرداری نمی‎گنجد اما در حال حاضر شهرداری بهشهر خارج از چارچوب وظایف سازمانی خود، نسبت به جمع‎آوری زباله شهرک امام همانند سایر مناطق شهری اقدام می‎کند.
یکی دیگر از مشکلات در این مجموعه، فاصله 5 کیلومتری آن با مرکز شهر است و از آنجا که برخی از ساکنان فاقد خودروی شخصی هستند، لذا این فاصله را باید با صرف هزینه طی کنند و هنوز سرویس مشخصی برای رفت و آمد در این مسیر وجود ندارد.
سیستم فاضلاب نیز مهمترین مسئله در شهرک امام است که تنها به مرحله عقد قرارداد رسیده و هیچ کار عملیاتی تاکنون صورت نگرفته است و همه اینها در حالی است که ساکنان شهرک امام بارها و بارها از مسئولان خواسته‌اند تا برای رفع این مشکل اقدام عاجلی انجام دهند.
علیرغم اینکه مقرر شده بود تا ابتدا تمام زیرساختهای لازم در شهرک امام بهشهر از تأمین امنیت تا محوطه‎سازی و فضای سبز انجام شود و سپس کلید مجتمع‎ها تحویل مالکان شود اما چنین اقدامی تنها در حد یک تفاهمنامه مشترک بین طرفین قرارداد باقی ماند.


انتهای پیام/1001
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها