دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۱
در یازدهمین روز از دهه فجر
در یازدهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور استاندار مازندران و هیأت همراه ایشان، 3 پروژه عمرانی در نکا افتتاح شد.
3 پروژه عمرانی در نکا افتتاح شد + تصاویر

به گزارش آوای خزر از نکا، روز پنجشنبه و در یازدهمین روز از دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور استاندار مازندران، نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه و جمعی از مسئولان شهرستانی و استانی از سه پروژه مهم در شهرستان نکا بصورت رسمی بهره‎برداری شد.

نخستین پروژه، افتتاح روشنایی کمربندی نکا بود که بالاخره پس از چند سال، عملیات روشنایی این محور تکمیل شد.

پروژه دوم، افتتاح فاز نخست پروژه آبرسانی شهر نکا با احداث پل فلزی، اجرای خط انتقال آب، حفر چاه و اجرای خط انتقال در مسیر رودخانه زرندین نکا بود که با مبلغ یک میلیارد و هشتصد میلیون تومان بطول 3.5 کیلومتر با لوله چدن و فولادی و با سایز 400 انجام شده است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای مازندران، این پروژه با 70 لیتر در ثانیه و پس از آن با اضافه شدن دو حلقه چاه به 190 لیتر در ثانیه افزایش می‎یابد و مشکل آب شرب نکا حل می‎شود.

ذبیح‎الله ذاکری اظهار داشت: علیرغم اینکه به پیمانکاران بدهکار هستیم اما کارها در حال انجام و پروژههای آبرسانی متوقف نشده است.

پروژه سوم نیز افتتاح آزمایشگاه پلاسما هسته‎ای در نکا به عنوان دومین آزمایشگاه از این دست در کشور است که نخستین آن در کردکوی ساخته شد.

پلاسما در واقع حالت چهارم ماده است و در صنایع نساجی و غذایی، محیط زیست، پزشکی و دندانپزشکی، کشاورزی و تولید انرژی کاربرد دارد و در سال 1879 میلادی توسط «سر ویلیام کروکس» کشف شد.

به گفته مؤسس آزمایشگاه پلاسمای نکا و دبیر انجمن علمی سازمان انرژی اتمی، از مهمترین کاربردهای پلاسما در کشاورزی ، اصلاح بذر ، سفید کردن دندان و عفونتزدایی انواع زخمها است.

ابوالفضل مازندرانی بیان کرد: آزمایشگاه پلاسمای دانشآموزی در سه فاز شامل ترویج علم پلاسما و هستهای در بین دانشآموزان و سایر علاقمندان، فراگیری کار با دستگاه و در فاز نهایی نیز تلاش میشود که دانشآموزان و علاقمندان به این رشته، خود سازنده دستگاه مولد پلاسما شوند.

رئیس آزمایشگاه‌های اتمی کشور نیز در آیین افتتاح آزمایشگاه پلاسما در نکا با اشاره به اهمیت پلاسما و اینکه فیزیک پلاسما نیاز به توجه بیشتری دارد، اظهار داشت: اگر در نیمه دوم قرن 19 و نیمه اول قرن 20 توجه بهتری به بحث آموزش میشد، اکنون از دنیا جا نمیماندیم و برای تکمیل نیروگاههای خود به علم آنها نیازمند نبودیم.

شروین گودرزی با بیان اینکه گداخت هستهای امید دیگر بشر است، افزود: اگر در نیمه دوم قرن 21 گداخت هسته‌ای نباشد، از دنیا عقب میمانیم، لذا باید تمام تلاش خود را در گداخت هستهای بگذاریم.

وی ادامه داد: باید تکنولوژی مربوطه را با سرعت هر چه سریعتر به دست بیاوریم و اگر نجنبیم؛ جا می‌مانیم.

نماینده سازمان انرژی هستهای در این مراسم اظهار داشت: در مازندران (شهر نکا) سرمایهگذاری خوبی در آزمایشگاه پلاسما انجام شده است اما باید ارتقا پیدا کند.

استاندار مازندران نیز در این مراسم با بیان اینکه پروژه آزمایشگاه پلاسما یک کار ارزنده بوده است، افزود: به دشمنان باید بگوییم که اگر ایران افرادی را دارد که در مذاکرات هستهای و در دانش هستهای جایگاه ایران را بلندآوازه ساختهاند، امروز نیز دانشآموزان ما در مدارس با تجهیز آزمایشگاه به عنوان سربازان خط مقدم در اموش و فراگیری علم هستهای اقدام میکنند.

ربیع فلاح بیان کرد: در گذشته، چنین علوم وآزمایشگاههایی را حتی در دانشگاهها نداشتیم اما اکنون در سطح مدارس آزمایشگاههای خوبی داریم.

وی در پایان گفت: بحث توسعه و پیشرفت را باید از آموزش و پرورش دنبال کنیم که زیربناییترین عامل حرکت و تحول در جامعه است.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه نیز در این آیین اظهار داشت: اگر توسعه و تحولی قرار است در جامعه اتفاق بیفتد، باید از آموزش و پرورش آغاز شود و توسعهای پایدار و ماندگار است که دانشبنیان باشد.

علی محمد شاعری گفت: ملت ایران با شور انقلابی و از طرفی با آخرین یافتههای علمی می‌تواند در مقابل زیادهخواهیهای ظالمان بایستد.

وی در پایان گفت: در دهه فجر امسال، 107 پروژه با اعتبار 175 میلیارد تومان در شهرستانهای بهشهر، نکا و گلوگاه افتتاح یا آغاز بکار شد.



انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار