دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸
مدیرکل گردشگری مازندران:
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از تأسیس دهکده صنایع دستی در مازندران خبر داد و گفت: برای این منظور، 20 هکتار زمین در رامسر که در گذشته شهرک صنعتی بوده است در نظر گرفته شده که در اختیار هنرمندان قرار می‎گیرد.
دهکده صنایع دستی در رامسر تأسیس می‎شود/ موانع بخش گردشگری فراساحلی رفع شد/ اطلاعات به‎روز در مقابل قوانین و ساختارهای قدیمی

به گزارش آوای خزر از ساری، دلاور بزرگ‎نیا با بیان اینکه در حوزه گردشگری کمتر صحبت کردیم، اظهار داشت: باید این سؤال را داشته باشیم که چه اندازه در بخش گردشگری تسهیلات داده شده و چه میزان از آن بهره برده‎ایم.

وی افزود: باید پیوند گردشگری را با آداب و رسوم و بهنوعی گردشگری فرهنگی تاریخی گردشگری را تقویت کنیم زیرا معتقدیم که مازندران سرزمین تاریخ و طبیعت و تمدن سحرانگیز است.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه در یک نظام متمرکز اداری زندگی می‎کنیم اظهار داشت: ممکن است ایده‎ها و فرهنگ‎های متفاوتی وجود داشته باشد، برنامه‎ریزی و تدوین این حوزه خیلی در کار ما نیست.

بزرگ‎نیا بیان کرد: باید به تورهای گردشگری نیز توجه بیشتری داشته باشیم، در این سالها سعی کردیم بناهای ارزشمند را در قالب پوستر یا بروشورها معرفی کنیم و تا حدودی نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه نگاه به گردشگری باید دیدگاه صنعتی و وابسته به محصول باشد، تصریح کرد: جاذبه‎های طبیعی مثل کوه و جنگل داریم اما نتوانستیم آنها را به سرمایه تبدیل کنیم، قوانین این حوزه قدیمی است و باید بازنگری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران ادامه داد: در بخش گردشگری دریایی نیز ظرفیت‎های خوبی داریم و مقصود ما از این بخش، تمامی سرمایه‎گذاری‎هایی است که در کنار منابع آبی مثل سدها، دریا و رودخانهها انجام می‎شود و حتی برای تعدادی از آنها مثل سد عباس‎آباد بهشهر و سد نکا طرح‎های مطالعاتی انجام شد.

این مسئول با اعلام اینکه اتفاقات خوبی در بخش فراساحلی افتاد و توانستیم پس از 1.5 سال تلاش و پیگیری استاندار مازندران و بخش گردشگری و سرمایه‎گذار استان به نتیجه اولیه مناسبی برسیم، تصریح کرد: آخرین سوءتفاهمات در این بخش‎ها که بتوانیم در حوضچه آرامش و اسکلهها سرمایه‎گذاری گردشگری داشته باشیم در روز شنبه در نوشهر حل شد و پس از در نظر گرفتن امنیت دریا، محیط زیست و منابع طبیعی، چند سرمایه‌گذار، مجوزهای اسکله‌های تفریحی همچنین حوضچه آرامش را دریافت کردند که امیدواریم گردشگری دریایی رنگ و بوی دیگری بگیرد و دریا از حوض و استخر معمولی خارج شود.

بزرگ‎نیا با تأکید بر اینکه قبل از طرح جامع گردشگری باید طرح آمایش سرزمینی به نتیجه برسد، تصریح کرد: نمی‎خواستیم که طرح گردشگری در حوزه دریایی مازندران مشابه سایر استانها باشد اما این طرح باید به ما بگوید که لکه‌های گردشگری کجاست و بناست چه اتفاقی بیفتد؟ زیرا قرار نیست در همه جا هتل پنج ستاره داشته باشیم.

وی ادامه داد: آخرین جلسه‌ای که در بنادر داشتیم این بوده است که مشاور طرح گردشگری، لکهگذاری‌های ساحل را در حال اتمام دارد و بودجه‌ای را نیز بنادر و کشتیرانی در نظر گرفته و مکان‌یابی و امکان‌سنجی‌های آن در حال اقدام است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اعلام اینکه ساخت و سازهای بی‌رویه و نحوه تورگردانی نیز از موضوعات مهم قابل بررسی است، افزود: هنوز که هنوزه به شکل حرفه‎ای وارد گردشگری نشدیم، اطلاعات ما به‌روز است اما قوانین و ساختارها قدیمی است.

بزرگ‎نیا درباره راهنمایان تورهای گردشگری اظهار داشت: این بخش جزو فعالیت‎های خوب در استان بوده و فعالان آن نیز حضور میدانی قابل قبولی دارند، البته هنوز با کار حرفه‌ای صنعت گردشگری فاصله داریم اما با همین ظرفیتها می‎توانیم تا حدودی به هدفی که داریم نزدیک شویم.

وی بیان کرد: در حوزه بازارچه‎های محلی نیز، خوشبختانه هر طرح گردشگری که ارائه می‎شود در کنار آن بازارچه و راسته‌بازار نیز داریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در پایان از تأسیس دهکده صنایع دستی در مازندران خبر داد و گفت: برای این منظور، 20 هکتار زمین در رامسر که در گذشته شهرک صنعتی بوده است در نظر گرفته شده که در اختیار هنرمندان قرار می‎گیرد و آنها می‌توانند در این شهرک زندگی و فعالیت کنند.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار