دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۹
عضو شورای شهر ساری:
عضو شورای شهر ساری گفت: فرهنگ مراجعه به مطبوعات باید در اولویت جامعه باشد تا مردم بتوانند خواسته‌های خود را به مطبوعات اعلام کنند.
فرهنگ مراجعه به مطبوعات باید در اولویت جامعه باشد

سید مهدی احمدی امروز در حاشیه دومین نمایشگاه مطبوعات مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای در ساری اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه مطبوعات سبب رفع ایراد و ایجاد رقابت سازنده در بین اصحاب رسانه می‌شود.

وی با بیان اینکه رسانه پل ارتباطی مدیران اجرایی و اقشار مختلف جامعه است، افزود: برای اینکه این ارتباط با دقت بیشتری حفظ شود، مردم باید ارتباط نزدیک و خوبی با مطبوعات داشته باشند اما در حال حاضر، افراد محدودی با مطبوعات ارتباط دارند.

عضو شورای شهر ساری گفت: فرهنگ مراجعه به مطبوعات باید در اولویت جامعه باشد تا مردم بتوانند خواسته‌های خود را به مطبوعات اعلام کنند.

احمدی بیان کرد: رسانه‌ها در حوزه مدیریتی ایرادات، اشکالات و فعالیت‌ها را منعکس می‌کنند و این موضوع قطعا سبب کاهش تخلفات اداری خواهد بود.

وی ادامه داد: نباید نگاه مدیران به مطبوعات یک نگاه ابزاری باشد بلکه آنها باید در حوزه مدیریتی خود، مطبوعات را ویژه ببینند.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه فعالیت رسانه‌ای مازندران به نسبت سایر رسانه‌ها موفق‌تر است، خاطرنشان کرد: جانبداری اطلاع‌رسانی در رسانه‌های مازندران کمتر دیده شده و رسانه‌های مازندران بیشتر به سمت حقایق می‌روند.

احمدی در پاسخ به اینکه جریان‌سازی رسانه‌های مازندران را در موضوعات استانی چگونه ارزیابی می‌کنید، گفت: در این زمینه موفقیت‌های خوبی حاصل شد؛ اختلاس‌ها، ناهنجاری‌های اجتماعی و ‌فرهنگی در سایه مسافرت‌های تابستانه نقش بسیاری داشته است که رسانه‌های استان به چنین موضوعاتی پرداختند.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار