دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۵
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن مازندران گفت: در حوزه کشورهای CIS موانع صادرات را شناسای و آنها را کدگذاری کردیم و به دولت اطلاعات و مشاوره دادیم.
موانع صادرات در حوزه CIS شناسایی و کدگذاری شد/ مشکل بسته‌بندی همچنان پابرجاست

عبدالله مهاجر امروز در حاشیه دومین روز از دومین نمایشگاه مطبوعات مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر با اشاره به اینکه مازندران در حوزه گردشگری و کشاورزی و صنعت دارای منابع خوبی است، اظهار داشت: در حوزه گردشگری نعمت خوبی را خداوند بدون ‌منت و مجانی در اختیار ما قرار داده اما نتوانستیم به خوبی از آن استفاده کنیم، در کشاورزی نیز که حوزه گسترده‌ای داریم هنوز مشکلاتی وجود دارد و در صنعت نیز بیشتر در صنایع و کوچک فعالیت داریم.

وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی، صنایع و معادن میتواند فرصتها و فضاهایی را تعریف کند تا از این منابع استفاده شود، افزود: به عنوان مطالبه‌گر آنچه که وظیفه ما بوده است را انجام دادیم؛ یک سال و نیم است که به عنوان رئیس اتاق بازرگانی با همکاری مسئولان مربوطه استانی بویژه شخص استاندار در حوزه صادرات پیگریهای زیادی انجام شد.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: این مجموعه به عنوان مشاور سه قوه باید اطلاعات را در اختیار آنها قرار بدهد اما اکنون فراتر از آن حوزه کار می‌کنیم زیرا احساس می‌کنیم که حق گرفتنی است.

این مسئول ادامه داد: در تجارت این اصطلاح را داریم که اگر شما ارتباط و پیگیری پیدا نکنید، کسی هم به دنبال شما نمی‌آید، لذا باید به دنبال فرصتها برویم و سرمایهگذاران بیایند و ارتباط برقرار و موانع را برطرف کنیم تا بتوانیم موفق شویم.

مهاجر بیان کرد: در حوزه کشورهای CIS موانع صادرات را شناسایی و آنها را کدگذاری کردیم و به دولت نیز اطلاعات و مشاوره دادیم.

وی ادامه داد: امسال به جایی رسیدیم که در بخش صادرات توانستیم یارانه صادراتی را برای مرکبات با کیلویی 500 تومان در نظر بگیریم، یک هفته قبل از خسارت سرما نیز دولت اعلام می‌کند که 100 میلیارد تومان برای توسعه صادرات مازندران پرداخت می‌کند اما یک هفته بعد، سرما و یخبندان مرکبات را از بین برد و این میوه‌ها دیگر قابلیت صادرات ندارند علیرغم اینکه اتاق بازرگانی زمینه صادرات را فراهم کرده بود.

مهاجر گفت: در صادرات کیوی موفق عمل کردیم، در حال حاضر در انبارهای غرب مازندران بین 2500 تا 3 هزار تومان مشتری دارد چون این مرکبات قبل از یخبندان ذخیره شده است.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان اینکه کار اتاق بازرگانی صرفاً صادرات مرکبات نیست و یکی از بخشهای حوزه اتاق بازرگانی است، اظهار داشت: در حوزه صنعت و تولیدات مشکلاتی وجود داشت که بخشی از آنها با کمک دولت حل شد اما هنوز مشکل داریم زیرا اگر قیمت تمام‌شده را با رقبای صادراتی در سایر کشورها در یک سطح قرار ندهیم، نمی‌توانیم صادرات داشته باشیم و این موضوع به اینکه چه کسی رئیس اتاق بازرگانی باشد، ربطی ندارد! بلکه باید زیرساخت را به درستی مهیا کنیم تا موفق شویم.

این مسئول با بیان اینکه بیشتر چیزهایی که در مازندران تولید می‌شود در کشورهای cis بویژه روسیه جزء نیازمندیهای اولیه است، تصریح کرد: درباره انبارهای سردخانه‌دار در این کشورها صحبت شد؛ امسال بیش از چند هزار تن نارنگی ژاپنی صادر کردیم اما وقتی به پرتقال رسیدیم و باید پس از آذرماه صادرات داشتیم، متأسفانه با سرما و یخبندان مواجه شدیم و توفیقی برای مازندران حاصل نشد.

مهاجر ادامه داد: اما زمینه صادرات مرکبات تا 500 هزار تن فراهم شده بود؛ از میدان بارها و سورتینگهای آنها بازدید کردیم با این حال سرما و یخبندان در سالجاری مانع از صادرات شد.

وی در پایان گفت: مشکلات بسته‌بندی برای صادرات همچنان وجود دارد، نوع بسته‌بندی برای کشورهای مختلف نیز فرق می‌کند و باید به این بخش بیش از پیش توجه شود.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار