دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۵۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۵
مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری مازندران:
مدیرکل جذب و سرمایه‌گذاری استانداری مازندران گفت: حدود 80 درصد تسهیلات بسته رونق تولید در مازندران جذب شده است.
80 درصد تسهیلات بسته رونق تولید در مازندران جذب شد

لیلا واثقی در حاشیه دومین نمایشگاه مطبوعات مازندران که در سالن سلمان هراتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: در حوزه اشتغال پس از تحریمهای ناجوانمردانه که علیه ایران صورت گرفت، حرکت‌های خوبی در سالهای اخیر بویژه در سال 95 انجام شد و در اردیبهشت ماه امسال نیز بسته رونق تولید و اعتبارات قابل قبولی به مازندران اختصاص یافت که از بخش صنعت آغاز و کشاورزی را نیز در بر گرفت.

وی با اشاره به اینکه حدود 980 فقره بنگاه اقتصادی توانستند بسته رونق تولید را در مازندران به دست بیاورند، افزود: مبلغ جذب تسهیلات بیش از 400 میلیارد تومان بوده که حدود 80 درصد آن جذب شده است.

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری مازندران تصریح کرد: این بسته برای واحدهای متوسط و خرد بوده و برای واحدهای بزرگ، بازار باید وارد میدان شود.

این مسئول با بیان اینکه در بخش سرمایه گذاری در سالهای اخیر شاهد ورود هیئت‌های مختلف اقتصادی بویژه در سرمایه گذاری خارجی بودیم، اظهار داشت: مازندران از استانهای مورد هدف CIS و کشورهای آسیای شرقی بوده است ازجمله سریلانکا، ویتنام ، ایتالیا، روسیه و قزاقستان برای سرمایه گذاری وارد ایران شدند اما چون سرمایه‌گذاری ساز و کار خود را دارد و بخشی از این اقتصاد برمی‌گردد به اقتصاد بین‌الملل کشورمان مثلاً برای بازکردن بحث ال سی و انتقال اعتبارات آن کشور به ایران، به محض اینکه این مشکل از طرف کشوری مرتفع شود، حتماً سرمایه‌گذاران می‌توانند ورود پیدا کنند.

واثقی بیان کرد: یک مرکز سرمایه‌گذاری خارجی در استان داریم که ریاست آن را استاندار و دبیری آن را اقتصاد و دارایی استان به عهده دارد که کارها را انجام می‌دهد برای اینکه اگر سرمایه گذاران دچار مشکل شدند، دولت بتواند حمایت‌های ویژه داشته باشد.

وی با اشاره به برگزاری دومین نمایشگاه مطبوعات مازندران گفت: رسانه ها می‌توانند نقش بسزایی بویژه در ارائه چهره اقتصادی فرهنگی داشته باشند.

مدیرکل جذب و سرمایه گذاری استانداری مازندران اظهار داشت: رسانه‌ها با انضباط و اخلاق رسانه‌ای می‌توانند چهره جامعه را به نحو احسن ارائه دهند، اگر اشتباه صورت بگیرد برداشت مردم می‌تواند بغرنج باشد و نه تنها مشکلات را حل نکند بلکه چند برابر کند، لذا در این شرایط رسانه می‌تواند بویژه در مصرف و مصرف‌گرایی نقش مهمی داشته باشد.

انتهای پیام/ 1354

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار