دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸
رئیس هیئت فوتبال مازندران:
رئیس هیئت فوتبال مازندران با اشاره به وجود 60 تیم فوتبال در مازندران گفت: این استان منابع انسانی خوبی در فوتبال دارد اما از سرمایه‌های آن به دلیل نبود حامی، در سایر استاها استفاده می‌شود.
مازندران بیش از 60 تیم فوتبال دارد/ نبود حامی فوتبال در مازندران/ استفاده از سرمایه‎های ورزشی مازندران در سایر استانها

غلامرضا بهروان در حاشیه دومین نمایشگاه مطبوعات مازندران در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری با بیان اینکه فوتبال در هر کشوری برشی از وضعیت همان محل بلحاظ اقتصادی، اجتماعی، صنعت و کشاورزی است، اظهار داشت: در حال حاضر 16 تیم مطرح فوتبال در کشور داریم اما متعلق به 6 استان است و باید بپرسیم که چرا این استانها در عرصه ورزش حرفه‌ای ورود پیدا می‌کنند و حرف اول را در کشور می‌زنند.

وی با تأکید بر اینکه فوتبال یک معیار و تعریف دارد و منطق فوتبالی پشت آن است، افزود: حرف اول را باشگاههایی می‌زنند که بتواند خود را در یک دوره ، فصل و سال ورزشی اداره کنند، دست همه تیم‌های حرفه‌ای در جیب دولت است و از امکاناتی برخوردارند؛ پرسپولیس و استقلال و ... تیمهایی هستند که دولت پشت آنهاست.

رئیس هیئت فوتبال مازندران گفت: در مازندران از این امکانات برخوردار نیستیم؛ مردم این استان مطالباتی را در صنعت ، کشاورزی و آموزش دارند و این مطالبات آنها به‌حق است و باید بپذیریم، اما عملاً عدالت در توزیع امکانات و ثروت رعایت نمی‌شود، در اینجا تیم‌های مردمی داریم و این تیمها نمی‌توانند در مقاطع بالا از بار هزینه‌ها برآیند.

بهروان با بیان اینکه مازندران به لحاظ سرمایه‌های انسانی در رتبه نخست کشور قرار دارد و در فوتبال نیز بازیکنان خوبی تحویل جامعه می‌دهد، اظهار داشت: مازندران با داشتن بیش از 60 تیم فوتبال که همه آنها فعال هستند در کنار خوزستان بیشترین تیمهای ورزشی کشور را دارد، این تیمها در مسابقات شرکت می‌کنند و مقام می‌آورند اما وقتی به رده بالاتر یا به لیگ برتر می‌رسند، دیگر منابع مالی ندارند، حامی ندارند که آنها را به جایگاه بالاتری برساند.

وی ادامه داد: فکر می‌کنم حق مردم مازندران است که به ورزش آن توجه بیشتری شود، به این دلیل که بنگاه بزرگ اقتصادی مانند فولاد خورستان ، ایران خودرو و سایپا در مازندران نداریم، پیشنهاد دادیم که اگر کارخانه‌ها در قالب کنسرسیوم فعالیت داشته باشند و تجمیع شوند، می‌توان چشم‌انداز خوبی را ترسیم کرد.

رئیس هیئت فوتبال مازندران با بیان اینکه این استان در بحث استعدادیابی فوتبال نیز از استانهای فعال کشور است، گفت: پایگاه‌های استعدادیابی مناسبی داریم و بازیکنان را به تیم ملی معرفی میکنیم؛ در نونهالان و جوانان و امید و بزرگسالان و در تمام رده‌های بانوان و آقایان، ساحلی و غیره ملی‌پوش تربیت می‌کنیم اما ثروت‌های این استان در بخش فوتبال توسط استان‌های برخوردار، استفاده می‌شود.

این مسئول بیان داشت: اکنون ورزش فوتبال بسیار هزینه‌بر است و تا نگاه ما به این قضیه عمیق نباشد، نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.

وی در پایان درباره اینکه دلالی در فوتبال کشور وارد شده و مازندران نیز بی‎تأثیر از این جریان نبوده است، گفت: خانواده‎ها نباید به دام دلالان فوتبال بیفتند و فرزندان خود را بدون پشتوانه حقوقی و قانونی در مسیر آرزوهای فوتبالی وارد کنند، بهتر است که به هیئت فوتبال مراجعه کنند تا استعدادهای فرزندان آنها بطور قانونی و در راه صحیح قرار بگیرد.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها
آخرین اخبار