دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۶۵
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹
بخشدار کلباد گلوگاه خبر داد
بخشدار کلباد گلوگاه از افتتاح پل ارتباطی گلوگاه به دامغان و روستاهای بخش کوهستانی این شهرستان تا سه ماه آینده خبر داد، وی همچنین میزان پیشرفت فیزیکی پروژه آب شیرین‌کن گلوگاه را بیش از 90 درصد اعلام کرد.
افتتاح پل ارتباطی گلوگاه – دامغان تا 3 ماه آینده/ پیشرفت 90 درصدی پروژه آب شیرین‌کن گلوگاه

محمدباقر رحمانی در حاشیه دومین نمایشگاه مطبوعات مازندران که در سالن زنده‌یاد سلمان هراتی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: بازدیدی از نمایشگاه مطبوعات انجام شد و از اینکه حدود 400 رسانه در مازندران فعالیت دارند و توانستند چنین مجموعه‌ای را در معرض دید مخاطبان بگذارند به لحاظ کمی و کیفی کار خوبی بود.

وی با بیان اینکه رسانه یکی از عوامل اساسی پویایی، تحرک و انگیزه بخشی جامعه است، افزود: زندگی و جامعه بدون رسانه غیر قابل تصور است زیرا انسان، یک موجود رسانه‌ای و اجتماعی است، یکی از وظایف عمده رسانه نهادینه کردن و انتقال فرهنگ و ارزشهای ایرانی اسلامی است.

بخشدار کلباد گلوگاه گفت: امروز رسانه جهانی شده و حد و مرزهای جغرافیای شکسته شده است، رسانه‌های داخلی باید هویتها و ارزشهای کشورمان را انتقال دهند، استعمار با سلطه تبلیغی خود می‌خواهد فرهنگ بومی، ملی و ایرانی اسلامی را از بین ببرد و در این شرایط، ارتباط رسانه با سیاست و وفاق ملی باید حفظ شود.

رحمانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در گلوگاه برنامه‌های زیادی را در دست اقدام داریم، اظهار داشت: پروژه آب شیرین‌کن با اعتبار بالغ بر 5 میلیارد تومان که از آرزوهای مردم این شهرستان بود به روزهای پایانی خود رسیده و پیشرفت بالای 90 درصدی دارد و به‌زودی افتتاح می‌شود.

وی درباره وضعیت ساخت و ساز پل ارتباطی گلوگاه - دامغان و روستاهای بالادست نیالا بیان کرد: بیش از 3 میلیارد تومان تاکنون برای این پروژه هزینه شده است، اکنون در حال نصب رمپ و آزادسازی زمین‌های مجاور هستیم که تا سه ماه آینده افتتاح می‌شود.

بخشدار کلباد گلوگاه گفت: در گردشگری نیز موقعیت خوبی در گلوگاه وجود دارد، حدود 25 هکتار از منطقه توسکا چشمه بعنوان پارک جنگلی تعیین و موافقت اصولی آن اخذ شده است، این پروژه گردشگری به شهرداری گلوگاه واگذار شده و انشاالله بهره‌برداری از آن در درآمدزایی مردم شهرستان مؤثر خواهد بود.

رحمانی ادامه داد: منطقه خربزه چشمه در مهدیرجه نیز یک قابلیت گردشگری مهم در گلوگاه است که 10 هکتار از این منطقه نیز به عنوان پارک جنگلی به شهرستان واگذار شده و اکنون در حال اجرای کتابچه و سرمایه‌گذاری هستیم.

بخشدار کلباد گلوگاه با اشاره به اقدامات مهمی که در حوزه سلامت شهرستان گلوگاه اتفاق افتاد تصریح کرد: کلینیک تخصصی طوبی با حضور دکتر نوبخت رئیس کمیسون بهداشت و مدیران ارشد حوزه سلامت استان در دهه فجر کلنگ زنی شد تا در یکسال آینده به بهره‌برداری برسد، با این اتفاق حضور پزشکان متخصص را در شهرستان خواهیم داشت.

وی ادامه داد: ساختمان دیالیز گلوگاه نیز با هزینه 600 میلیون تومان از طریق مشارکت مردمی و خیران ساخته شد و تجهیزات آن را دانشگاه علوم پزشکی مازندران متقبل کرد، این پروژه در دهه فجر امسال افتتاح شد.

عضو شورای اداری گلوگاه بیان کرد: دو دستگاه آمبولانس موبایل آی سی یو نیز به ناوگان اورژانس این شهرستان اضافه شد، چهار مرکز بهداشتی درمانی نیز به بهره‌داری رسید.

رحمانی با اشاره به اقداماتی که در اراضی شیبدار و لم‌یزرع بخش کوهستانی گلوگاه انجام شد، به یکی از پروژه‌های در دست ساخت در حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و گفت: کارگاه عرقیات گیاهی گلوگاه انشاالله در اردیبهشت 96 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی ادامه داد: بیش از 60 نوع گیاه دارویی در مناطق مختلف روستایی گلوگاه می‌روید که با آغاز کار کارگاه عرقیات گیاهی در گلوگاه، این گیاهان فرآوری شده و برحسب نیاز مردم به بازار عرضه می‌شود، اکنون ساختمان آن تکمیل شده و در مرحله ارائه تجهیزات است.

بخشدار کلباد گلوگاه همچنین از افتتاح کتابخانه عمومی «لمراسک» و افتتاح سالن ورزشی استاندارد و مسابقاتی در مهدیرجه گفت که در دهه فجر با حضور استاندار مازندران صورت گرفت.

رحمانی با اشاره به سایت پروازی در مهدیرجه گلوگاه که در یک منطقه منحصر به‌فرد قرار دارد، اظهار داشت: مکان دیگری نیز در این روستا معروف به «کله قندی» وجود دارد که ارتفاع مناسبی دارد و برای سایت پروازی مناسب است، استعلامات زیست محیطی آن انجام شده و در حال دریافت موافقت اصولی است.

وی با اشاره به برنامه‌های خوبی که برای کاهش آسیبهای اجتماعی در گلوگاه انجام شده و در حال انجام است، گفت: نتیجه این فعالیت را بویژه در کاهش بیش از 49 درصدی طلاق در گلوگاه دیدیم اما این آمار هنوز رضایت‌بخش نیست و باید به سمتی برویم که طلاق را ریشه‌کن کنیم.

عضو شورای اداری گلوگاه با اشاره به تشکیل کمیته اقتصاد مقاومتی در فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: تا زمانی که اقتصاد مقاومتی را از وضعیت دولتی خارج نکنیم و به سطح اجتماعی و به گفتمان مردمی نرسانیم موفق نخواهیم شد.

رحمانی در پایان گفت: واحدهای تولیدی مختلفی را در شهرک صنعتی وسعت دادیم، کارگاههای نیمه فعال نیز فعال شدند، یکی از پروژه‌های موفق در این مجموعه صنعتی نیز کشتارگاه صنعتی(پارس طیور مازند) است که توسط سرمایه‌گذار بومی در حال ساخت است.

انتهای پیام/ 1001

مطالب مرتبط
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها