دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۱۴۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
یکی از فرزندان شهید در گفتگو با آوای خزر:
یکی از فرزندان شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: رسانه‌ها باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا همین روحیه شهادت‌طلبی است که دشمن از آن هراس دارد.
رسانه‌ها فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند

حامد ولیئی می‌آبادی در حاشیه دومین نمایشگاه مطبوعات مازندران که در سالن زنده‌یاد سلمان هراتی اداره‎کل فرهنگ و ارشاد مازندران برگزار شد در گفتگو با خبرنگار آوای خزر در ساری اظهار داشت: از این نمایشگاه بازدید داشتم، تنوع رسانه‌های مازندران مناسب بود و این ظرفیت خوبی است تا برای آگاهی‌بخشی به جامعه و رساندن صدای مردم به مسئولان و از طرفی ارائه عملکرد مدیران به مردم، استفاده شود.

وی که فرزند جهادگر شهید اسماعیل ولیئی می‌آبادی است با اشاره به وجود رسانه‌های متعهد در مازندران، گفت: فعالیت در حوزه شهید و شهادت و جانبازان و ایثارگران باید بیشتر باشد تا جامعه نسبت به فداکاری‌های این قشر دچار فراموشی نشود.

این فرزند شهید بیان کرد: رسانه‌ها باید ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا همین روحیه شهادت‌طلبی است که دشمن از آن هراس دارد.

ولیئی می‌آبادی با اشاره به اینکه پدرش یکی از جهادگران شاغل در اداره جهاد کشاورزی دامغان بوده و با آغاز جنگ تحمیلی به صورت داوطلب به جبهه اعزام شده است، بیان کرد: ایشان در سال 66 به شهادت رسیدند و من و برادرم به اینکه پدرمان برای دفاع از اسلام و امنیت کشورمان جان خود را فدا کرد افتخار می‌کنیم.

وی در پایان گفت: آقای روحانی رئیس جمهور کشورمان هفته‌ای یک روز را برای دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص می‌دهند و این رویه خوبی است، از مسئولان استان مازندران نیز می‌خواهم که هر چند مشغله فراوانی دارند اما زمان بیشتری را برای دیدار با این خانواده‌ها اختصاص دهند.

انتهای پیام/ 1001

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین ها
پربحث ترین ها